Gå til innhold

Selge bil til en som skal ta lån

Ranger emnet


Crazy-Kid

Anbefalte innlegg

Han låner penger av banken, du får alle pengene, han får bilen, så er saken ute av verden for din del, mens han må betale for bilen en stund fremover.

Hvertfall såvidt jeg har fått med meg, men du kan kontakte banken/firmaet han skal låne penger av for å høre hvordan de gjør det, muligens litt forskjellig praksis hos de forskjellige.

Men dette er vel egentlig opp til kjøper å finne ut, ikke deg som selger...?

- VW Golf II GTI -

RIP - VW Golf II GTI 16v & 1.6 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal selge bilen min til en som skal ta lån. Bilen min er fri for heftelser. Hvordan er fremgangsmåten ved salget?

 

Finasieringsselskpet betaler pengene rett til deg når kontrakten og salgsmeldingen er utfylt.

Han får ikke pengene selv.

 

Ring gjerne dem som skal låne ut penger og få det bekreftet selv for å være på den sikre siden.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres litt rart ut den måte de gjør det på, men snakka med banken. Dem sa dem ville ha en midlertidig salgs kontrakt på bilen. Så kan vi lage en ny når jeg har fått pengene på konto eller skrive på den midlertidige at den gjøres om til fullverdig kontrakt etter pengene er overført.

 

Bilen min er mest sansynelig solgt over helgen :)

BMW 318i E46 *1999*

Yamaha YZ125 *2002*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da mister du nok 90% av kjøpergruppen så sant det ikke er en gammel billigbil.

 

Tryggheten i det med lån og bil er at pengene ikke kommer til kjøper i det hele tatt, kun til selger.

 

Det betyr at når bilen er kommet over i hans navn, har han valget mellom å la banken betale bilen, eller å sitte med en gratis bil.

 

Penger før overtagelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr at når bilen er kommet over i hans navn, har han valget mellom å la banken betale bilen, eller å sitte med en gratis bil.

 

Penger før overtagelse.

 

Hvordan mener du han har det valget?

 

Tror nok ikke det er så enkelt. :)

Låneren betaler kun ut til selger, og de forplikter seg til å betale ut når kontrakt er underskrevet.

 

Men for all del, hver sin lyst.. hehe

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan mener du han har det valget?

 

Tror nok ikke det er så enkelt. :)

Låneren betaler kun ut til selger, og de forplikter seg til å betale ut når kontrakt er underskrevet.

 

Men for all del, hver sin lyst.. hehe

 

Nå er vell forskjellen på å ha en underskrevet kontrakt på salget, og å ha ført bilen over i kjøpers navn to forskjellige ting.

Beste er vell å spesifisere på kontakt at dato for overtagelse er sånn og sånn. Når det er skrevet under på en slik kontrakt kan jo godeste banken bare shippe ut pengene til selger, og kjøper får overlevert bilen og melding om om.reg. blir levert.

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår