turbotassen Skrevet Januar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2008 Hei. Har en polo cl 1992 1,4 diesel som aldri blir varm! Idag luftet jeg, og fylte ny kjøleveske på motoren, men det hjalp ikke stort. Tempraturen holder seg som regel under 70 grader uansett hvordan jeg kjører motoren, normalt? Den går aldri vekk fra det "kvite" feltet.. Varmeapparatet durer og går, men kun kaldluft. Kommer litt varmluft opp til frontvinduet. Må jo la bilen gå på tomgang i 30 min om morningen for at det skal komme lunk nok i den til å kjøre med foret vinterjakke. Edit: Når jeg så oppi beholderen for kjøleveske, merket jeg at det lå et tykt lag med olje oppi der, eller mer "grums".. Spylte, men hjalp ikke stort.. Kan noe være tett? Er nettopp skiftet topppakning på den vet jeg.. Noe jeg kan kjøre gjennom systemet som renser? Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet Januar 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2008 bumpi Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Januar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2008 Defekt termostat? Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet Januar 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2008 Hvor finner jeg termostat på Poloen min da? :D Den blir vel heller for varm enn for kald med defekt termostat? Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Januar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2008 Trenger ikke nødvendigvis alltid bli for varm ved defekt termostat. Tar jeg ikke helt feil så sitter den i nedre kant på venstre side av motoren;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet Januar 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2008 Ok, skal skjekke den. Den skal vel åpne på 80 eller 90 grader? Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Januar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2008 Termostaten bør være designet slik at den feiler i åpen posisjon. Alle biler jeg har skrudd på, så har termostaten sittet på toppen der hvor øvre radiatoslange sitter. Vil bli svært overasket om det er forskjellig på poloen din. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Januar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2008 sitter mest sannsynligvis på vannpumpa. Hvis jeg ikke tar feil, så sitter det et svart bend med to skruer på vannpumpa. Løsne disse, og termostat med O-ring faller ut. Sett inn ny termostat, erstatt O-ring. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg