Gå til innhold

strøm til russebil!

Ranger emnet


gusten89

Anbefalte innlegg

Spørs på hvor mye du penger du skal bruke og hvor bra anlegg du har.

 

Men regner med at 2 batterier holder lenge. Kjøp deg det største som er mulig foran, regner med at det blir enten Kinetik HC1400 eller HC1800 og kjøp deg et hc2400 bak. Så må du ha fete strømkabler, altså 50mm2 mellom batteriene.

 

http://www.morel.no Der får du batteriene og strømkablene. ;)

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kommer ann på hvor mye penger dere skal legge i det.

 

vi hadde noen lastebilbatterier (12V) som vi fikk, monterte di i bilen på anlegget med et enkelt relè som gjorde at det ikke var kontakt med batteriene til anlegget og "motorbatteriet" når bilen ikke gikk, og at batteriene da ladet seg selv når bilen gikk.

 

men sjekk at dere har en dynamo som funker bra!

 

er vel billigst det, og det funka bra for oss:cook

 

 

-Rtbuggie

her var det en gang noen vise ord, og et par prosjekter

SIGNATURREGLER: http://www.bilforumet.no/faq

GRATULERER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar;) btw. rtbuggie, din gamle russebil på bildet der ell? en kompis av meg har kjøpt den nå tror jeg;P hehe=)

 

men det jeg har tenkt på er å sette inn ett ekstra batteri, men de kinetik batteriene koster en del liksom=/

 

men det holder kanskje med ett batteri og, for er ikke no særlig stort anlegg, det består av:

 

4x www.lydibilen.com 6x9'' høyttalere

 

2x www.lydibilen.com 12'' subber på 600W

 

og hovedenheten er er DVD spiller med skjærm som kommer ut;P husker ikke hva det var for noe, men det er noe i samma duren som den BOSS spilleren som selges billig. den kosta vel 6000,- ny en gang;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar;) btw. rtbuggie, din gamle russebil på bildet der ell? en kompis av meg har kjøpt den nå tror jeg;P hehe=)

 

det er den gamle bilen ja;)

blir bilen flotters??

 

sånn vi gjorde det er nok det billigste tror jeg, og jeg mener kinetic batterien er overkill i forhold til anlegget og hvilken bruk det skal ha. 1 måned i en bil, og man har MYE annet å bruke pengene på i russetia!

 

hør litt rundt og hør om noen har noen lastebilbatterier liggende, dere får sikkert lånt det fra et lastebilverksted eller noe;)

 

Lykke Til!

 

-Rtbuggie

her var det en gang noen vise ord, og et par prosjekter

SIGNATURREGLER: http://www.bilforumet.no/faq

GRATULERER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er den gamle bilen ja;)

blir bilen flotters??

 

sånn vi gjorde det er nok det billigste tror jeg, og jeg mener kinetic batterien er overkill i forhold til anlegget og hvilken bruk det skal ha. 1 måned i en bil, og man har MYE annet å bruke pengene på i russetia!

 

hør litt rundt og hør om noen har noen lastebilbatterier liggende, dere får sikkert lånt det fra et lastebilverksted eller noe;)

 

Lykke Til!

 

-Rtbuggie

 

 

 

 

ja tror nok vi gjør det på den måten;P

men du har ikke no koblingsskjema for relè'et?? det hørtes ikke ut som no dum idè;) både på russebilen og egen bil:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er litt overkill med kinetik batteri i russebil, men så finnes det folk som driter penger og da er det best å ha noe som kinetik/stinger/optima/etc batteri.

 

Men jeg ville anbefalt dere å kjøpe 2 batterier hvis dere kan avse 2000kr.

 

link: Biltema Norge

 

Se nederst på linken, der får du et 120Ah batteri for 1000kr, det kan holde med bare et, men hvis dere finner ut at det ikke holder så er det bare å kjøpe et til.

 

Aggregat og batterilader er heller ikke dumt, det hadde vi pluss to slike batterier som dem jeg linket til over. Vi fikk lånt batteriene så det ble litt billigere for oss da. ;)

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt er max watt?

 

4" og 9" er høyttalere?

 

Hvis ja på begge som, så kjøp deg en 4 kanals forsterker og en monoblokk.

 

f.eks.

 

4 kanaler: Hifonics ZXi 6406 - 85 watts RMS x 4 chan. @ 4 Ohms / 170 watts RMS x 4 chan. @ 2 Ohms / 340 watts x 2 chan. @ 4 Ohms • Bridgeable • Bass Remote • 95 dB - , Car Amplifiers, Multi-channel Amps - Sonic Electronix

 

Mens subben er veldig diskuterbar, er det en 4 ohms subb, er det en 2 ohms subb, er det en magnetspole eller to magnetspoler?

 

Mulighetene for ohm er: 1 ohm, 2 ohm eller 4 ohm. Og da er det vanskelig å anbefale forsterker...

 

men ja...

 

2 ohm: Hifonics BXi 606 - Monoblock amplifier with bass remote • Power 1 ohm: 600 watts, 2 ohms: 300 watts, 4 ohms: 150 watts • remote bass control • variable 24dB LP crossover and subsonic filter • Hifonics New Illuminated Heat-Sink Design With Blue LED Li

 

4 ohm: Hifonics BXi 1206D - Class D Monoblock Amplifier • 1200 watts RMS @ 1 ohm • 900 watts RMS @ 2 ohms • 450 watts RMS @ 4 ohms • Bass Level Control Knob Included • BXi AccuCross • Bass EQ - , Car Amplifiers, Mono Subwoofer Amps - Sonic Electronix

 

1 ohm: du kan bruke den samme som på 2 ohm, men ta det med ro med den.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår