RaCk Skrevet November 4, 2003 Rapporter Share Skrevet November 4, 2003 Var ute og lekte litt isted. Så plutselig nekter bilen å clutche. Ettersom clutchen er av type dyr kewlar clutch og temmelig ny så tror jeg ikke den er problemet. Er redd for at jeg kan ha knukket boltene fra svinghjulet eller.noe slikt. *husker ikke helt hva toyparts sa* For å kunne kjøre så må jeg starte den på gir. Jeg har hydraulisk clutch og lurer på om det kanskje kan være noe problem der? Den er helt fin når man prøver å clutche. Det er ingen ulyder. Noen tips for hva jeg kan se etter uten å plukke ned hele jævla kassen? :rolleyes: Trenger ingen vittigheter nei.! Siter ^RaCk^ @ Efnet Robert Krondorfer ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schlasken Skrevet November 5, 2003 Rapporter Share Skrevet November 5, 2003 da regner jeg med at du har sjekket for lekasje og at det er nok væske i systemet? prøv også å luft systemet men hadde det vært problemet hadde det vel ikke kommet plutselig. Siter - '72 Datsun 240z rb26dett - '91 Skyline gts-t rb26dett x '84 Nissan Silvia s12 x '86 Nissan Bluebird Turbo x '89 Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Skrevet November 5, 2003 Rapporter Share Skrevet November 5, 2003 Var borti akurat det samme på MX-5n. Da var det bare bolten som holder clutch sylinderen på plass som hadde detti ut. Altså clutch stempelet trykte ikke på clutch armen. Siter - 95 BMW 740 -x Mazda Miata Turbo(250Hk) -x Toyota Celica GT-4 WRC -x 2stk MX-5 -x ++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaCk Skrevet November 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2003 dette høres dyrt ut- :( Siter ^RaCk^ @ Efnet Robert Krondorfer ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet November 5, 2003 Rapporter Share Skrevet November 5, 2003 Synes det høres ganske så billig ut jeg. En bolt koster ikke stort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaDDoG Skrevet November 5, 2003 Rapporter Share Skrevet November 5, 2003 tipper rundt 35kr tenker + litt arbeid da ;) Siter Audi A4 Avant 1997 1,8T Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8 Volkswagen Golf III GL 1994 1,8 X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0 Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet November 5, 2003 Rapporter Share Skrevet November 5, 2003 er ikke utløser lageret som har gått i dass da ? tok du locktite på bolene? Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaCk Skrevet November 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2003 Tror lamellen kan være ødelagt. litt surt ettersom den er flett ny. :P Jeg og Erbe plukker ned kassen uti neste uke ser jeg for meg. Tror jeg bør legge om kjørestilen litt.... Siter ^RaCk^ @ Efnet Robert Krondorfer ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet November 5, 2003 Rapporter Share Skrevet November 5, 2003 Originally posted by RaCk dette høres dyrt ut- :( På hvilken planet? sjekk det som åge sa, hvis det ikke er problemet, så er det lite kult, for da er det nok ned med kassen... Blir kø i garasjen din i tiden som kommer ja... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet November 6, 2003 Rapporter Share Skrevet November 6, 2003 Originally posted by Ascona Eller kjøpe en bil som holder. Så hvis jeg kjøper en Corvette og clutchen trenger å byttes, bytter denne og det oppstår feil pga feil montering eller defekt ny (uorginal) clutch så "holder" ikke bilen og jeg bør kjøpe ny ? Hvor er logikken din ? :rolleyes: Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet November 6, 2003 Rapporter Share Skrevet November 6, 2003 Originally posted by RaCk Var ute og lekte litt isted. Så plutselig nekter bilen å clutche. Ettersom clutchen er av type dyr kewlar clutch og temmelig ny så tror jeg ikke den er problemet. Er redd for at jeg kan ha knukket boltene fra svinghjulet eller.noe slikt. *husker ikke helt hva toyparts sa* For å kunne kjøre så må jeg starte den på gir. Jeg har hydraulisk clutch og lurer på om det kanskje kan være noe problem der? Den er helt fin når man prøver å clutche. Det er ingen ulyder. Noen tips for hva jeg kan se etter uten å plukke ned hele jævla kassen? :rolleyes: Trenger ingen vittigheter nei.! Clutchen biter jo siden du kan starte den i gir og kjøre. Så hvorfor skulle noe i selve drivverket være knekt ?? Høres mer ut som at mekanismen som presser clutchen vekk fra svinghjulet er defekt, f.eks en skrue har hoppet ut eller så vil ikke den hydrauliske sylinderen bevege seg pga luft i systemet, dårlige ventiler eller lign. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet November 6, 2003 Rapporter Share Skrevet November 6, 2003 Originally posted by Ascona Man har da ikke clutch, det er en unødvendig sak. Kjører du med slurekobling (automat) på corvetten? :-), Med automatkasse har man andre tilsvarende problemer som man kan få med en klutsj, så du kan ikke si at det er noe bedre. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet November 6, 2003 Rapporter Share Skrevet November 6, 2003 Ascona er nok innehaver av landets eneste Ascona rallybil med automat..;) Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet November 6, 2003 Rapporter Share Skrevet November 6, 2003 Originally posted by Mondeo Ascona er nok innehaver av landets eneste Ascona rallybil med automat..;) har faktisk sett en svenske som var handikappet, kjørte rally med nettopp ascona b og automat.. he he..:D Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet November 6, 2003 Rapporter Share Skrevet November 6, 2003 Finnes det svensker uten handikapp? Når jeg tenker meg om var det en med handikapp her i landet som også kjørte rally med automat, men jeg husker ikke biltype! Opel brukte jo automat i fabrikkbilene en stund, for å demonstrere automatkassas fortrefflighet, men de var jo seff modifisert så de kunne gires manuelt! Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg