Gå til innhold

Audi Coupe 2.3E - Prosjekt

Ranger emnet


stiffmast

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har kjøpt meg en audi 80coupe, som jeg skal bygge gradvis over til S2.

Har kjøpt rs fanger fremme, sidekjørt, bakfanger og har bestilt alle lyktene jeg trenger(hovedlykt, tåkelykt og blinkelyk) samt senkesett. Har også satt på b4panser med orginal audi grill(den er finest, liker ikke netting opplegget). Som sagt skal jeg bygge den gradvis over til S2, starter med utseendet så går jeg over til motor når lommeboken tillater det. Er det noe jeg kan gjøre for at motoren skal gå litt bedre, er en 2.3E er vell 133 eller 136 hester i den.

Hvor stor effektøkning vil det gi om jeg setter på k&n filter?

Audi Coupe Quattro & Audi Coupe Quattro -http://www.bilforumet.no/prosjektforum/232198-stiffmast-audi-coupe-quattro-89-na-bilder.html

Audi 100Sedan 2.8E 91mod(TILSALGS) - Audi A4Avant 1.8 01mod(SOLGT) - Bmw 520 89mod(KVITT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vil det bli mye forskjell på lyden bare av å skifte luftfilter? Bruker den no mer bensin da eller kanskje mindre? Siden motoren puster lettere

 

Er det mulig å få A3 lyktene til å passe inn i b4'en, de har jo ganske lik form som S2 lyktene.

 

FKFSAI037.jpg

FKFSAi003.jpg

Audi Coupe Quattro & Audi Coupe Quattro -http://www.bilforumet.no/prosjektforum/232198-stiffmast-audi-coupe-quattro-89-na-bilder.html

Audi 100Sedan 2.8E 91mod(TILSALGS) - Audi A4Avant 1.8 01mod(SOLGT) - Bmw 520 89mod(KVITT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestiller meg ikke lykter til 3000kr dersom jeg ikke er 100% sikker på at de passer. Må vell vente til 80 lyktene kommer på lager hos realcar.no, men det kan jo ta en stund. Ettersom leverandøren dems visstnokk har problemer med utstyret som lager lysene. De sa at leveringstiden lett kunne bli 8uker på mail.

 

Noen som har erfaringer med bestilling fra tyskland? Dersom jeg bestiller en ting til 50£ hvor mye blir det i frakt og toll evt? Hva kan jeg forvente å betale for den tingen? Det er plasmaskjerm opplegg til speedometeret, så veier ikke allverdens.

Audi Coupe Quattro & Audi Coupe Quattro -http://www.bilforumet.no/prosjektforum/232198-stiffmast-audi-coupe-quattro-89-na-bilder.html

Audi 100Sedan 2.8E 91mod(TILSALGS) - Audi A4Avant 1.8 01mod(SOLGT) - Bmw 520 89mod(KVITT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygge om alt til S2, slik som quattroen også, eller har du det fra før?

 

Ang lykter, så har det blitt bygd om til a4 lykter foran før, men da er det snakk om og lage nye skjermer, panser, innfestinger osv.....

 

Fineste lyktene til denne bilen er jo linselyktene som sitter på bla. RS2

2002 Vw Passat 1.9 TDi Highline

1989 Audi 90 2.2 20V Turbo Quattro

1967 Vw Boble 1303 S

(x)1997 Vw Passat 1.8 Turbo

(x)1990 Audi 90 2.3 ABT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg høres sikkert prippen ut nå, men hvis du skal gjøre den om til "S2" og begynne med utseende, hvorfor skal du da sette på sideskjørt, rs fanger og uoriginale lykter? Ikke helt med på den... Men for all del, det blir sikkert en fin coupe!

 

Kan også by på utfordringer å montere åpent filter på 2.3E motoren pga den mekaniske innsprøytninga, som sitter i/på filterboksen. Selv borret jeg bare plenty med 10-12mm hull i underkant av filterboksen. Får litt mer lyd av det også, men effekt blir det nok heller lite med.

 

Lykke til med prosjektet da!

Ford Mondeo Ghia MK3

Grand Voyager 3.3 LE

x Audi A8 2.8E quattro x Audi S4 2.2T sedan x Audi coupe 2.3E x Audi 80 1.8S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygge om alt til S2, slik som quattroen også, eller har du det fra før?

 

Ang lykter, så har det blitt bygd om til a4 lykter foran før, men da er det snakk om og lage nye skjermer, panser, innfestinger osv.....

 

Fineste lyktene til denne bilen er jo linselyktene som sitter på bla. RS2

 

 

Helt enig. Linselyktene er klart finest, A3 lyktene var ment som en midlertidigløsning. Siden linselyktene koster 3000pr stk og man kan få et sett a3 lykter til 2300,-

Det er fronthjullstrekk på den, men skal bygge om til quattro. Har festene fra S2 liggende.

 

Jeg høres sikkert prippen ut nå, men hvis du skal gjøre den om til "S2" og begynne med utseende, hvorfor skal du da sette på sideskjørt, rs fanger og uoriginale lykter? Ikke helt med på den... Men for all del, det blir sikkert en fin coupe!

 

Kan også by på utfordringer å montere åpent filter på 2.3E motoren pga den mekaniske innsprøytninga, som sitter i/på filterboksen. Selv borret jeg bare plenty med 10-12mm hull i underkant av filterboksen. Får litt mer lyd av det også, men effekt blir det nok heller lite med.

 

Lykke til med prosjektet da!

 

Ja, er klar over det. Har ikke tenkt å montere åpent luftfilter, K&N lager "orginale" som man putter oppi luftfilterboksen, så borrer jeg noen hull.

 

 

Noen som har erfaringer med bestilling fra tyskland? Hvordan går jeg frem?

Er det noe å spare på å bestille derifra? Noen som vet om noen gode sider også?

Audi Coupe Quattro & Audi Coupe Quattro -http://www.bilforumet.no/prosjektforum/232198-stiffmast-audi-coupe-quattro-89-na-bilder.html

Audi 100Sedan 2.8E 91mod(TILSALGS) - Audi A4Avant 1.8 01mod(SOLGT) - Bmw 520 89mod(KVITT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått bekreftet leveringstid på lyktene på 6-8uker.

Noen som kan gi meg erfaringene sine når de gjelder handling i tyskland, hvordan det er med mva og frakt. Og gode sider hvor jeg kan finne ting til min audi 80coupe.

Audi Coupe Quattro & Audi Coupe Quattro -http://www.bilforumet.no/prosjektforum/232198-stiffmast-audi-coupe-quattro-89-na-bilder.html

Audi 100Sedan 2.8E 91mod(TILSALGS) - Audi A4Avant 1.8 01mod(SOLGT) - Bmw 520 89mod(KVITT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Letteste, eller iallefall billigste, vil vel være å få pakken sendt Poste restante til Strømstad. Da sender de den bare med ditt navn til Strømstad postkontor, hvor du henter den. Hvordan du gjør det over grensa er jo opp til deg;)

 

Du betaler ikke toll på bildeler inn til Norge, men må betale mva + gebyrer. Mva skal du få refundert fra de du kjøpte delene av, men de fleste tar vel en vri med å ta ting med seg rett over grensa. Du kan også få de til å prise delene du får tilsendt til verdi på 200,- eller mindre, da er det mva fritt. Om du får de til å sende som gave er også det fritatt mva og fortolling ( varer opp til 1000,- og JA, de har lov til å sjekke innholdet ).

 

Ulempen ved å få de til å sette ned verdien, eller å sende som gave er at du mister krav på refusjon fra transportøren hvis varen blir skadet. Eller, det vil si, du får igjen for den verdien som er satt på pakka. Så har du kjøpt deler for 2000,- og fått de til å sette verdien til 200,- får du bare 200,- igjen.

 

Likevel er det ikke mange jeg har hørt om som har tapt noe på akkurat det. Enten er delen hel, ellers har det gjerne løst seg på andre måter via leverandøren eller noe, med mindre de presiserer det før sending da.

 

 

Ellers er det vel bare å gjøre det på den lovlige måten, og betale frakt og mva. Du sparer sikkert noen kroner på det likevel!

 

( ps. det heter Audi Coupe, ikke 80 coupe ;) 80 er sedan eller stasjonsvogn )

Ford Mondeo Ghia MK3

Grand Voyager 3.3 LE

x Audi A8 2.8E quattro x Audi S4 2.2T sedan x Audi coupe 2.3E x Audi 80 1.8S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.

Du har ikke forslag til noen sider også? Har jeg mulighet for å sende det til charlottenberg i sverige? Hvordan er frakten til sverige?

Audi Coupe Quattro & Audi Coupe Quattro -http://www.bilforumet.no/prosjektforum/232198-stiffmast-audi-coupe-quattro-89-na-bilder.html

Audi 100Sedan 2.8E 91mod(TILSALGS) - Audi A4Avant 1.8 01mod(SOLGT) - Bmw 520 89mod(KVITT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og en ting til, siden jeg ser du har planer om å bygge om til quattro. Skal ikke drepe drømmen din, men tror ( vet ) at det blir billigere/enklere å kjøpe en original quattro. For å få quattro på en fwd må du kappe ut så og si alt av gulv siden det ikke er noen tunell til mellomaksel og ikke klargjort for bakaksel med diff etc. Må også ha bakstilling fra en quattro, bytte bensintank osv. Med andre ord mer jobb enn hva det er verdt kontra kjøp av en coupe som allerede har quattro.

 

Hadde kun fwd i min coupe og det funker jo det også :) Hadde aldri problemer på vinterføre eller noe, så man kommer frem selvom man har "gnager", hehe. Men, etter et par biler med quattro så går jeg ikke tilbake til Audi med fwd. Det er veldig sant som det sies ; " en gang quattro, alltid quattro.. "

Ford Mondeo Ghia MK3

Grand Voyager 3.3 LE

x Audi A8 2.8E quattro x Audi S4 2.2T sedan x Audi coupe 2.3E x Audi 80 1.8S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og en ting til, siden jeg ser du har planer om å bygge om til quattro. Skal ikke drepe drømmen din, men tror ( vet ) at det blir billigere/enklere å kjøpe en original quattro. For å få quattro på en fwd må du kappe ut så og si alt av gulv siden det ikke er noen tunell til mellomaksel og ikke klargjort for bakaksel med diff etc. Må også ha bakstilling fra en quattro, bytte bensintank osv. Med andre ord mer jobb enn hva det er verdt kontra kjøp av en coupe som allerede har quattro.

 

Hadde kun fwd i min coupe og det funker jo det også :) Hadde aldri problemer på vinterføre eller noe, så man kommer frem selvom man har "gnager", hehe. Men, etter et par biler med quattro så går jeg ikke tilbake til Audi med fwd. Det er veldig sant som det sies ; " en gang quattro, alltid quattro.. "

 

Det er ikke jeg som skal bygge om, det er pappa. Han har vært bilmekaniker i 15år og han sier at det ikke er noe problem å bygge om til quattro. Har ikke spurt hvordan han har tenkt å gjøre det. Det jeg vet er at han har bygd om audi 100 til quattro uten problemer, så tror nokk han fikser dette rimelig lett også:)

 

Har også skiftet emnetittel:)

 

Se spørsmålet mitt i innlegget mitt over.

Audi Coupe Quattro & Audi Coupe Quattro -http://www.bilforumet.no/prosjektforum/232198-stiffmast-audi-coupe-quattro-89-na-bilder.html

Audi 100Sedan 2.8E 91mod(TILSALGS) - Audi A4Avant 1.8 01mod(SOLGT) - Bmw 520 89mod(KVITT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår