Gå til innhold

Audi S4 2.7 Bi-Turbo

Ranger emnet


Pålarn

Anbefalte innlegg

Hei folkens:thumb

Skal mest sannsynlige importere en Audi S4 snart.. (99 modell og oppover regner jeg med) Men lurer på hvordan de 2.7L Bi-Turbo (6'er) motorene er?

Trimvennlige?

Svakheter?

 

Prøvde å søke litt, men fant ikke noe ;p

Fyller ikke 18 før i Mai, men greit å ha en ålreit førstegangsbil med litt ekstra gamp til da :blunk:

 

-Pål Martin Myhre

Kjøretøy: 1, 2 (SELGES), 3, 4, 5, 6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke vet jeg tilstanden din hos forsikringsselskapene, men mulig det blir litt kostbart med S4 2.7 som førstegangsbil.

 

Anyways, det har hendt seg grenrørene krakkelerer på disse, men så var det vel noe med at dette kun gjaldt tidlige modeller eller noe. Blir litt usikker der, men er jo greit å kjapt sjekke opp.

 

Man får rundt 300-310hk med chiptrim, og bilene har ABSOLUTT glede av nytt catback-system ved trim, da det originale er begrensende.

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gode kontakter innen forsikringer :blunk:

Attpåtil har jeg 40% bonus; D

 

Men 300-310 funker vell greit med engang. Også går det noen uker så vil man ha mere....

Catback-system, fortell? :D

Altså, kifte hele eksosannlegget fra front til helt bak? :)

 

EDIT:

Fant dette:

http://www.tsracing.no/audi.htm

Deretter: Steg 3 (http://www.tsracing.no/steg3.htm)

 

Oppgitt HK: 325HK

Oppgitt NM: 520NM

 

Koster: 24500 (alt inkludert, montering, chipping, programering, eksos osv.)

 

Hvis ikke finnes den vanlige til 9500 da,-

Ikke fullt så mye effekt å hente da.

Kjøretøy: 1, 2 (SELGES), 3, 4, 5, 6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte mest på dette med at de fleste forsikringsselskap har en lås på S-biler til forsikringstaker er fylte 28 år, i tillegg til at det generelt er dyrt med S-biler pga statistikk.

 

Cat-back system er altså komplett eksossystem som går fra katalysatoren og bakover. 2.7ene har det nemlig trangt, og det medfører varme i motorrommet, så det er ønskelig å få unna varmeenergien fortest mulig for spoolup, men og ha noe som ikke struper på høyt turtall (som er tilfelle på S4 av denne typen).

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte mest på dette med at de fleste forsikringsselskap har en lås på S-biler til forsikringstaker er fylte 28 år, i tillegg til at det generelt er dyrt med S-biler pga statistikk.

 

Cat-back system er altså komplett eksossystem som går fra katalysatoren og bakover. 2.7ene har det nemlig trangt, og det medfører varme i motorrommet, så det er ønskelig å få unna varmeenergien fortest mulig for spoolup, men og ha noe som ikke struper på høyt turtall (som er tilfelle på S4 av denne typen).

 

 

 

 

 

eg gjekk innpå ein kalkulator på nettet og slo inn denne bilen og skreiv at eg var 18år fekk opp at eg måtte betale 7000kr i forsikring(ansvar)

 

saken blei jo ein anna med kasko då, men da e no bare å vere forsiktig og ha kunn ansvar......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud!!! kjøp deg en volvo 240! det er jo folk som deg som gjør forsikringer dyre!! 18år og tror dem er superman med bil som har 300hk+ og setter ansvarforsikring på en s4 2,7 biturbo?

ikke missforstå, men skaff deg litt erfaring før du kjøper en sånn bil! kjøper du s4 i den alderen du er i nå, så håper jeg turboene ryker(som dem pleier) så bilen blir stående i garasjen!

Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod

X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod

X: Honda Civic VTI 93mod

X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod

X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte mest på dette med at de fleste forsikringsselskap har en lås på S-biler til forsikringstaker er fylte 28 år, i tillegg til at det generelt er dyrt med S-biler pga statistikk.

 

Cat-back system er altså komplett eksossystem som går fra katalysatoren og bakover. 2.7ene har det nemlig trangt, og det medfører varme i motorrommet, så det er ønskelig å få unna varmeenergien fortest mulig for spoolup, men og ha noe som ikke struper på høyt turtall (som er tilfelle på S4 av denne typen).

 

Jepp, skjønner :D

Tenkte det kittet hos TSracing virka nokså ålreit jeg :)

Fikk jo full pakke der :thumb

 

Veit ikkje heilt med svakheter eller sånn...

Men dette er absolutt drømmebilen min, eg og er 17år men eg har på ingen måter råd til ein sånn bil..:(

 

SKAL ha ein s4 sedan når eg har tjent meg peng.

 

Viss du har råd så er det jo bare å kjøpe ivei:D

 

Bare å begynne å jobbe da ;p

 

Jeg har jobbet evig mye for pengene mine selv, med tanke på at jeg startet firma da jeg var 15. (Motorsykkel deler)

 

herregud!!! kjøp deg en volvo 240! det er jo folk som deg som gjør forsikringer dyre!! 18år og tror dem er superman med bil som har 300hk+ og setter ansvarforsikring på en s4 2,7 biturbo?

ikke missforstå, men skaff deg litt erfaring før du kjøper en sånn bil! kjøper du s4 i den alderen du er i nå, så håper jeg turboene ryker(som dem pleier) så bilen blir stående i garasjen!

 

Og sånne innlegg trenger vi ikke Stian!

 

Er vell kanskje en grunn til at jeg og 3 kompisser drar å henter en 81 modell Ascona C imorgen :blunk:

 

Bare la meg kjøpe den bilen jeg vil du :)

 

Funnet en ålreit en fra tyskland nå:

f688_27.JPG

f6ad_27.JPG

 

Navi, Xenon og hele pakka ;p

Få på noen fete felger på den, så blir det bra vett :D

Ser mye innpå her på felger som passer: http://www.s4wheelgallery.com/gallery.php

Kjøretøy: 1, 2 (SELGES), 3, 4, 5, 6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha :thumbs

 

Quote fra al3x sin FAQ:

 

Q: Hva bør man se etter når man skal kjøpe en S4 (2.7L bi-turbo) fra år 2000 (Gjelder vel stort sett nyere modeller å)?

A:

- Reg. reimen bør helst være byttet innen 5 år eller 120 000km

- Turboene har lett for å ryke, sjekk at disse er byttet eller i god stand.

- Selv om bilen har gått på long-life oljen kan den ha tatt skade av dette. Viktig å undersøke.

- Ellers må du se etter de samme slitasjene som på andre biler, se f.eks. på den listen som står lenger opp her som gjelder for A4 (B5).

 

Q: Hva bør jeg se etter når jeg skal kjøpe en A4 (B5)?

A:

- Se om bilen har fulgt servicene

- Pass på bærearmene/broene/kulene er i orden (disse er ganske svake på tidligere utgaver av A4)

- Samme som i punktet over gjelder for forstillingen

- Foringene kan være ganske tørre, da blir det mye knirkelyder. Kan løses ved bytte av foringer eller smøring av de gamle

- På modeller med aircondition sitter rørene ganske lavt under bilen, kan være lurt å se at de ikke er skadet

- Luftmassemåleren er en svakhet, tåler ikke så mye. Pass på at denne ikke er gåen, gjelder spesielt hvis bilen har/hatt montert åpent luftfilter med olje

- Pass på at alle de elektriske tingene fungerer (el. vinduer, klimatronic panelet på biler med AC osv.)

 

Så blir vel evnt. å sjekke det der pluss det "vanlige" :blunk

 

Mye er det snakk om for de service intervalene da?

F.eks regreim ?

Kjøretøy: 1, 2 (SELGES), 3, 4, 5, 6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der hadde du hatt det mye morro med :D

 

Men er ikke turboene ett problem på disse?

Har hørt om flere på vwaudi-club som måtte bytte dem.

 

Husker det var en som sa at S-biler med biturbo måtte ha nye turboer fordi de som regel var kjøpt nye av litt eldre menn som starta bilen og freste rett ut på motorveien med full gass for deretter og slå bilen rett av vel hjemme.

 

Hehe, noe spesiell forklaring på problemet men her forteller jeg bare videre de røverhistoriene jeg har hørt..

 

Believe it or not.

 

:)

[X] Audi A4 1.8T 1997 Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være sant det du sier der, med oppvarming og slikt ;p

Kjenner til det med totaktere siden jeg har hatt titalls av disse.. Å varme opp er veeldig viktig :thumb

 

Noen som kan bekrefte det med prob. med turbo?

Mye er det snakk om for nye, eller noen som har prislister på deler hos de bilene?

Kjøretøy: 1, 2 (SELGES), 3, 4, 5, 6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår