Gå til innhold

Rælingstunnelen

Ranger emnet


titus41

Anbefalte innlegg

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

HMM er fotoboksen på rælingstunnelen satt opp nå ? eller er det bare 2 kamerhus uten kamera der??

 

dette er da du kjører ned til lillestrøm.

er ikke boks oppover.

noen som vet noe mer om dette ? funker boksene nå for eksempel?

 

Kan ikke du kjøre fort gjennom et par ganger og sjekke om de virker? :)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kom jævlig brått på for 2 dager sia da jeg hadde godt driv og tenkte hva i faen detta var for noe bokser inntil jeg innså at det kanskje kunne har vært fotoboks så jeg hadde fint tungt trykk på midtre pedal da ja:).... men må da være noen som vet om at denne funker ? eller ikke? kan da ikke bare være 2 bokser som er satt opp for faenskaspens skyld? men har merka at det går saktere der nå enn det har gjort for å være ærlig.

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kom jævlig brått på for 2 dager sia da jeg hadde godt driv og tenkte hva i faen detta var for noe bokser inntil jeg innså at det kanskje kunne har vært fotoboks så jeg hadde fint tungt trykk på midtre pedal da ja:).... men må da være noen som vet om at denne funker ? eller ikke? kan da ikke bare være 2 bokser som er satt opp for faenskaspens skyld? men har merka at det går saktere der nå enn det har gjort for å være ærlig.

 

Jeg vet ikke om det er kamera i dem for øyeblikket, for å svare på spørsmålet ditt. Det er ikke nok kameraer til at alle fotoboksene i landet kan ha kamera i seg til enhver tid, derfor flyttes kameraene rundt med (u)jevne mellomrom. Folk vet jo ikke hvilke av boksene som har kamera, så selve fotoboksen vil (forhåpentligvis?) føre til at folk reduserer farta. Plutselig er det et kamera eller to i Rælingstunnellen også, sannsynligvis når du minst venter det. :)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel uansett bare kamera i den siste. For er ikke dette bokser som måler snittfart?

 

Datatilsynet sa heldigvis pent "NEI!" til fotbokser som måler snittfart, så dette får vi forhåpentligvis ikke se på en stund...selv om Statens vegvesen påstår at dette kommer i 2009, har Datatilsynet altså sagt nei. Stakkars Statens vegvesen, de har virkelig ikke skjønt det. Både Politidirektoratet og Datatilsynet sier "nei", begge av tungtveiende grunner, men Statens vegvesen tar visst ikke poenget...

 

For øvrig: dersom de skulle måle snittfart, og ha bevis for at de har målt samme bil med samme fører ved begge punkter, må de nødvendigvis ha kamera i begge boksene.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som leter, han finner... Denne artikkelen står faktisk øverst på Romerikes Blads nettsider: http://www.rb.no/lokale_nyheter/article3734423.ece

 

Natt til onsdag ble det altså plassert en fotoboks i Rælingstunnellen, i retning Lillestrøm, men den vil først bli aktivert i løpet av neste uke.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sykt at hele 96 personer mistet lappen der i 2007 . det er MANGE !!!

 

nei får ta det pent og heftig nei til snittmåling. blir litt høl i hodet synes jeg .. men må ærlig si at jeg synes trafikken har roe seg litt ned med fart osv. var ikke så ille som det har vært ! sett mye rart på veien men nå har det roa seg litt gitt.

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 bokser,en for hvert felt på samme sted i tunnelen. Ikke snittmåling,med andre ord. Ikke operative enda,siden det ikke står noe varselskilt om "automatisk trafikk-kontroll" der enda... og har de ikke det og har de operative bryter de vel loven..?

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 bokser,en for hvert felt på samme sted i tunnelen. Ikke snittmåling,med andre ord. Ikke operative enda,siden det ikke står noe varselskilt om "automatisk trafikk-kontroll" der enda... og har de ikke det og har de operative bryter de vel loven..?

 

er jo sånn "kamera-bilde" rett før du kjører ned i tunellen

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår