Gå til innhold

Fjerning av lyddemper

Ranger emnet

Silje_L

Anbefalte innlegg

Er ikke annbefalt å bare fjerne bakre lyddemper, fordi at da kommer eksosen ut under bilen i steden for i bakkant..... Men tenker du å fjerne den fordi du vil ha mer lyd eller håper på mer effekt..? For den vil ikke gi deg mer effekt med fjerning av lydpotta bak fordi dimensjonen på eksosrøerene og grenrøret fremdeles har org. dimensjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke annbefalt å bare fjerne bakre lyddemper, fordi at da kommer eksosen ut under bilen i steden for i bakkant..... Men tenker du å fjerne den fordi du vil ha mer lyd eller håper på mer effekt..? For den vil ikke gi deg mer effekt med fjerning av lydpotta bak fordi dimensjonen på eksosrøerene og grenrøret fremdeles har org. dimensjon..

Skal jo sveises i rør i stedenfor å ha demperen der. enten i orginal 2" eller i 2.5". Er mest intr i å høre om noen har prøvd pga lyden,vil ha litt mer:) Effektøkningen er jo ikke akkurat merkbar uansett så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp du vil få en meget cool fjortis lyd, og vil få snuten etter deg, og bilen høres ut som ett vrak, og kanskje du er så heldig å få en innkallelse til teknisk kontroll,men noe effekt vil du nok ikkje få, tror eg ville spart meg denne oppgaven, må huske at du ødelegger stereoen også ved masse bråk, bruk heller pengene på å kjøpe ett effektanlegg som faktisk gir litt extra power. Kanskje simons har til bilen din, de er ikkje dyre og har en god lyd, ikkje for mye og heller ikkje for lite, sjekk ut http://www.ray.se levers av de fleste bilrekvisita butikkene, også jacob autosuply som er en meget ok butikk å handle hos ofte litt rabatt å hanke inn også,,

http://www.bilforumet.no/faq.php

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp du vil få en meget cool fjortis lyd, og vil få snuten etter deg, og bilen høres ut som ett vrak, og kanskje du er så heldig å få en innkallelse til teknisk kontroll,men noe effekt vil du nok ikkje få, tror eg ville spart meg denne oppgaven, må huske at du ødelegger stereoen også ved masse bråk, bruk heller pengene på å kjøpe ett effektanlegg som faktisk gir litt extra power. Kanskje simons har til bilen din, de er ikkje dyre og har en god lyd, ikkje for mye og heller ikkje for lite, sjekk ut http://www.ray.se levers av de fleste bilrekvisita butikkene, også jacob autosuply som er en meget ok butikk å handle hos ofte litt rabatt å hanke inn også,,

Spørsmålet her var om noen hadde prøvd akkurat dette på denne bilen... Noen biler fungerer det fint på mens andre får direkte stygg lyd. Det er bare å prøve, blir det ikke bra så er det jo bare å sette inn en demper som er en del mindre enn den som satt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jo sveises i rør i stedenfor å ha demperen der. enten i orginal 2" eller i 2.5". Er mest intr i å høre om noen har prøvd pga lyden,vil ha litt mer:) Effektøkningen er jo ikke akkurat merkbar uansett så...

Ja akuratt,måtte bare spør ;) Men da må jeg si at jeg holder litt med mazda sitt innlegg, MEN visst du vil prøve vil jeg annbefale å faktisk skifte ut eksosanlegget fra catalysator og bakover ( det blir to lyddempere og litt rør) Som mazda nevner ville jeg valgt settet som SIMONS lager, for dette er rimelig billig og lager en fin lyd. Men ville ikke tatt større dim. en 2.5" Skifter du fra cat og bakover vil det bli en mye finere lyd enn å bare ta vekk den bakerste og sveise på et rør. Det høres rett og slett ikke bra ut.. Men det er min mening:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 months later...

Jeg kappet av det originale bakstykket på min passat 97 1,8T i dag, og satte på en simons lyddemper for å få "Grommere" lyd. når jeg startet bilen, var lyden akkurat den samme som før.

Det tok meg over 2 timer å gjøre det, og det er ikke å anbefale. Du bør bytte fra katalysatoren og bakover hvis du skal gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider