Fjøslukt Skrevet Januar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 Hei... Har en bil tilsalgs. Responsen har vært litt laber, men i det siste har det ringt 5-6 personer. En av de interesserte skal se på bilen idag. Bilen ble EU godkjent for 2 år siden, og skal inn igjen i mars. Jeg ønsker å selge bilen nå, ønsker ikke arbeidet med EU. Hvis ejg derimot tar den på EU nå, og den ikke skal godkjennes før mars, hva skjerm om de finner mangler. Man har jo i utgangspunktet 1 måned å rette disse på. Er det fra Eu kontrollen, eller en måned fra den datoen den må være godkjent? Altså hvis bilen skal EU godkjennes i mars, har jeg da hele arpril å rette feil på selv om jeg kontrollerer den idag? Siter Skoda Superb 1.9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Januar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 Fristen for å ordne opp i 2-er feil er en måned fra kontrolldato selv om en tar testen før fristen. Det bryet du evt har for å få den godkjent får du gjerne greit betalt for ved salg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Januar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 Det er mye lettere å selge en eu-godkjent bil, selv om en eu-kontroll ikke sier spesielt mye om tilstanden. Hvis du har den på kontroll så vet iallefall kjøpere (og du) hva som må utbedres. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fjøslukt Skrevet Januar 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 Men jeg har jo satt ned prisen med over 5000kr da jeg oppdaget at dette med EU er i mars dette året og ikke neste. Betyr det at dersom bilen blir godkjent så øker også prisen? Bør jo være det! Siter Skoda Superb 1.9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Januar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 Om prisen går opp eller ned får jo du bestemme. Det er jo din bil og du som bestemmer hva du vil selge den for... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elgen- Skrevet Januar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 selv om du har satt ned prisen 5000 så skremmes folk litt av at den skal eu godkjennes snart tror jeg.. om du ikke prøver å lure folk ville jeg tatt eu kontrollen til rundt 600 kr og fått den godkjent og lagt på 5000 igjen heller for bryet?.. Siter Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Januar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 om bilen skal være godkjent innen en viss mnd, har du 1mnd purring:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg