Gå til innhold

Interesseundersøkelse - carputer løsninger

Ranger emnet


wanna-b

Anbefalte innlegg

Hei alle mann.

Jeg har kommet over noen kinesiske grossistfirmaer/fabrikker som selger carputer løsninger til forhandlere.

Hovedproduktet jeg kunne vært interessert i å ta inn er touchskjermer som kobles mot en datamaskin (carputer i hanskerommet, laptop under setet, server i reservehjulsbrønnen..) med vanlig skjermutgang og usb.

Altså en lettvint måte å fikse carputer i bilen din.

 

Eksempel på enkelt-DIN versjon

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Lilliput-7-In-Dash-TFT-LCD-Touchscreen-VGA-Car-Monitor_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ38650QQihZ017QQitemZ270202887124QQrdZ1QQsspagenameZWDVW

Eksempel på dobbel-DIN versjon

http://cgi.ebay.com/Car-VGA-2DIN-double-DIN-TFT-touch-screen-monitor_W0QQitemZ260198139273QQihZ016QQcategoryZ79834QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQtrksidZp1638.m118.l1247QQcmdZViewItem

Eksempel på frittstående (må bygges inn)

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Lilliput-7-Wide-Screen-Touchscreen-VGA-Monitor_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ38650QQihZ017QQitemZ270203871856QQrdZ1QQsspagenameZWDVW

 

Jeg prøver på ingen måte å reklamere med produkter jeg selger, ikke noe av dette er tatt inn enda!

Jeg er kun interessert i å vite om dette kunne vært lurt av meg?

Dette er jo produkter vi ser veldig lite av i norge, og i tilfelle ville vært ganske dyrt.

Legg merke til at det er ingen avspillere i skjermen (mp3 dvd osv) av noe slag, alt må gå via PC.

Det finnes så klart alternativer med både dvd, gps osv, men det er jeg i hovedsak ikke interessert i å ta inn, da dette er produkter forbrukerne helst kjøper fra kjente merker/leverandører, og er allerede godt tilgjengelig på det norske markedet.

 

Og foresten, bare innse det, alt lages i Kina uansett hvor jalla det høres ut! :D

Nissan Micra K12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjør det nok, men er ikke spesielt lilliput jeg tenker på!

Uansett, alt jeg skal selge er jo mulig å få tak i på mange måter, spesielt via ebay (alle som handler på ebay vet at uansett hva man skal kjøpe, så finner man det billigere på ebay).

Men folk handler alikevel fra forhandler i Norge, både pga ventetid, garantisaker, fraktpriser og service/kundesupport.

 

Men la oss nå ikke diskutere tilgjengelighet eller importører, la meg heller få meninger om noen av DERE kunne funnet på å kjøpe noe lignene? :)

Nissan Micra K12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å heller sikte seg inn på noe som IKKE finnes på markedet fra før av? Pekeskjermer, carputere og multimediebokser med en drøss funksjoner i hodet og baken med heller tvilsom byggekvalitet og levetid selges tross alt nesten overalt nå for tiden.

 

Ikke stygt ment på noen som helst måte, kun et lite tankekors :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er klart, noen vil alltid rette fokus mot musikk, og KUN musikk.

Dette er mere for multimedia/data/teknikk frelste, som liker å kunne bruke mobilen som modem, sette webcamet på dashbordet og sitte på msn med live feeds fra rånestripa.

Eller de som vil koble på en gps mottaker og spore logg på google maps og feede sin private hjemmeside med din posisjon eller reiserute på stedet :)

Det er helt klart en tydelig forskjell mellom bilstereo og bilmultimedia!

Nissan Micra K12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gadgets er GØY, det trenger ikke være nyttig :D

Å jobbe med Jack Bauer hørtes slitsomt ut

 

Absolutt.... litt korttenkt der. Da hadde jeg med min flaks endt oppi et parmeter dypt firkanta høl i bakken med min berømte flaks:(

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gadgets er gøy, men trenger slett ikke være unyttig ;)

 

Tenk bare på å kunne ha et oppsett med valgfritt antall kanaler, hvor alle kanalene hadde separat digital EQ, deling, fasekontroll, tidskompensasjon, hvor lossless-musikkbiblioteket i bilen synkroniserte seg automatisk mot hjemmeserveren når du kjørte bilen inn i garasjen, hvor tjuvpakk ble tatt bilde av og logget i realtime dersom de skulle finne på å stjele bilen din, hvor du kunne opprette en egen wifi hotspot og dele favorittmusikken din med alle i nærheten, +++

 

Potensialet er der, det gjelder bare å utnytte det. Og det er nettopp der 95% av alle løsningene på markedet i dag faller gjennom. De er sjeldent mer enn fancy dvd/cd/mp3-spillere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..

Veldig interessert..

 

Sånt er knallgøy å plukke på, spesielt om en jobber med data til dagen, liker å mekke bilanlegg, og elsker gadgets.. (Sånn som meg, omtrent..)

 

En hp dc7700 sff med noen 120GB 2.5" harddisker, WLAN, Bluetooth og GPS i hjulbrønnen eller en annen plass er noe jeg har fundert på lenge.. men det trengs en tøtsj-skjerm med ok oppløsning og innsynsvinkel montert i en DIN-brønn for å gidde å begynne å planlegge noe som helst.. Alternativt en Dell X1 (som jeg snart får i hende - gratis!)

 

wanna-b:

Har du en prisindikasjon på en 1 DIN-skjerm? Kvalitet/kost er jo ein interesann sak..

 

Btw.. Noen som har kjennskap til kvaliteten på den 1 DIN Lilliput-skjermen som er vist til i trådstarters innlegg..?

*blah*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gadgets er gøy, men trenger slett ikke være unyttig ;)

 

Tenk bare på å kunne ha et oppsett med valgfritt antall kanaler, hvor alle kanalene hadde separat digital EQ, deling, fasekontroll, tidskompensasjon, hvor lossless-musikkbiblioteket i bilen synkroniserte seg automatisk mot hjemmeserveren når du kjørte bilen inn i garasjen, hvor tjuvpakk ble tatt bilde av og logget i realtime dersom de skulle finne på å stjele bilen din, hvor du kunne opprette en egen wifi hotspot og dele favorittmusikken din med alle i nærheten, +++

 

Potensialet er der, det gjelder bare å utnytte det. Og det er nettopp der 95% av alle løsningene på markedet i dag faller gjennom. De er sjeldent mer enn fancy dvd/cd/mp3-spillere.

 

Jeg er enig med ePiFaNT her.

Det finnes (litt for) mange leverandører av denne type bokser for montering i dashen. Jeg får selv flere masemailer fra diverse kina-produsenter men alt er likt og finessene er få men like på alle produktene.

 

Vi jobber med et liknende oppsett som ePiFaNT skisserer men mye skal gjøres før dette blir en realitet. Tid er vel en vesentlig mangel for min egen del for tiden.

 

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår