Gå til innhold

Mitt lille bagasjeroms prosjekt i kadett c

Ranger emnet


Einart

Anbefalte innlegg

Klink til meg ett skikkelig komp sett forrran så har du nok flott lyd tenker jeg.. Lys. Nei litt neon osv. du må jo ha det :)

 

ja blir sikkert ett sånn sett forann etter hvert muligens ja... joda neon lys må man jo ha:P i hattehylla har jeg kobla opp noen blå lysdioder rundt kanten da....og ett grønt rør... baki har jeg ett rødt rør av neon....men dette er bare noen jeg har liggenes da...får vell tak i noe etter hvert:P bremselys rør funker jo bra som neon da:P hehe

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har borra hull i kanten runt et JBL powerfrontsett engang og stakk en leselys diode(fra bilextra) igjennom og satte på dekselet som følger med høytaleren. Det blei rimelig spenstig. Leselyset som er 3 dioder ved siden av hverandre må moddes ørlittegrann, men det blir kult som fy.

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner:) ja det ser sikkert bra ut da:P litt artigt å drive på med sånne ting

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke meninga å virke krass.. men når trådstarter sier han liker hifi-lyd, så regna jeg med at han visste hva han snakka om ;)

 

tips: komponentsett forran, subber bak, ikkeno mer :)

 

Tja, smak og behag.

Kan hende det bare er meg, men jeg synes det låter rart med kun bass bakfra og diskant/mellomtone/midbass forfra.

Tror heller jeg ville hatt ei boble med trunk foran og anlegg der, da skulle jeg klart meg uten noe lenger bak :D

 

 

Har jobba 5 år på hifiklubben så har en viss ide om hvordan jeg syns anlegg låter, såklart mest erfaring med anlegg i hus da:)

Lek forsiktig, voksne kjører

 

Bmw E46 320i - svart som natta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe jah jeg må vertfall ha mid/mellomtoner/diskanter og bass bak meg og...så da bygde jeg det slik hehe...men at basshøytalerene (ikke subbene) spiller den litt mere detaljerte basstonene og så subbassene på det djupe..dem kjører jeg på 50hz og nedover..men men..

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

einart: inne-høytalere er ikke hifi nei :p

 

poenget er at subb og komponentsett i hattehylla ikke er en god løsning..

 

JA, 4 veis er flott det.. men kjør det FORRAN.. 3 veis forran og sub bak..

 

hehe ja okai, ja dei 10" er jo subber egentli men bytter dei nok ut med vanlige 10"basser istedenfor...blir formye subbbass i hattehyllla som ikke var planen heller..men men...hadde elementa liggenes så bare mekka til noe av det jeg hadde hehe..lurer på om jeg skal gå for 6,5" 5,25" eller 4" som frontsett...eller som i dører....hva sier dere?..

 

fikk monoblocka mi nr 2 i posten i går foresten:Devil:

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
viss du har plass til 6,5 så er vel ikkje d nåkka å lure på ?

 

har bestemt meg for å bruke 5" bass/mid/mellomtoner fra Seas i dørene fremme..er vell max det jeg kan ha uten om å skjære ut noe i karosseriet i dørene så:P

 

kommer flere blider snart

 

nå har jeg fått kobla til alt hittil:

 

-pioneer spiller,av/på bryter til remote osv.

-1stk 50amp til 2kanaler

-2stk 200amp før kondensator fra batteri,

-og 200amp før bakerste batteri

-150amp fremme med batteri

-2 ma audio monoblocker hk401sx.

-8F soundstream.

-2stk 2kanalere(ene er pioneer til 2x10") og en gammel panasonic

som går til 2stk 3 veis delefilter,med 3 elementer på hver.

-2stk diskanter fremme i dashbord.

 

neste blir 5" fremme i dører og å lage til noe plater osv og trekke dem i stoff og bygge opp for å skjule alle kabler i bagasjerommet,bytte ut 5"mellomtoner i hattehylla,bytte ut

8"bass elementer med 2 nyere..

 

planer fremover:

 

-bytte ut varta batteriene med nye gode gelebatteri (odyssei/kinetik)!

 

-NYE SUBBER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

-nå kjører jeg 650rms på hver sub i 2 ohm pga hver sub er 2x4ohm

-Nye subbene av hk2x12 blir det kjørt 1200rms ut fra hver monoblock til hver sub..håper det blir bra..:D spiller ganske bra fra før egentli så ser frem til nyesubbene vertfall:)..

jaujau..

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

ja..da var eg egentli ferdig...neste blir nye subber og bedre batterier... dårlig mobil bilde...

 

anlegg2222.jpg

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

det som har blitt gjort nå er å fått skult kabler osv i bagasjerom,lakka dei stygge subbene mine svarte..(ble bra) sett i frontsett 4"mellomtonebass midlertidig og to nye diskanter..så nå for tiden har eg 16 elementer i bilen...blir som sakt bytte av to nye gel batterier,nye subber og utbytte av mellomtoner/bass diskanter osv...når pengene faller inn... jaujau..har 4 forsterkere intil videre nå og front diskanter til cdspiller forsterkeren midlertidig...

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

tenkte eg sku slenge ut ett par bilder etter så lang tid.. lakka dekselkanten rundt cd spiller

turteller.jpg?t=1215656185

 

sett i 4"bassmellomtone på hver side og ett sett til med diskanter..og skal ha 1stk til 4"bassmellomtone (samme type element vedisen av andre i hver dør..

 

frontsett.jpg?t=1215656886

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

einart: inne-høytalere er ikke hifi nei :p

 

EHM (Kremt!)

Inne høytalere KAN væra hifi til de grader !

Har man 2 høytalere (Ett par) (Altså man spiller av i Stereo) Og dette IKKE er høytalere for PA bruk (D.v.s disko/pub/ute bruk f.eks) Så er dette en hifi høytaler.

 

Cerwin Vega, Dali B&W, Argon og Lyngdorf er gode eksempler på produsenter som produserer hifi høytalere

VW Corrado G60 - Langtids prosjekt

Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet

I´m BANKRUPT - A G60 owner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
ikke meninga å virke krass.. men når trådstarter sier han liker hifi-lyd, så regna jeg med at han visste hva han snakka om ;)

 

tips: komponentsett forran, subber bak, ikkeno mer :)

 

enkelte liker å tenke på de stakkarene som sitter i baksetet også skal få inntrykk av at lyden er god. men i utgangspunktet er det rett det du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår