steinar Skrevet November 3, 2003 Rapporter Share Skrevet November 3, 2003 Jeg sliter med kjølinga på golfen min + at tenninga må sansynligvis justeres og muligens forgasseren også. Jeg skjønner ikke noe av dette selv etter mye slit og lurer på tips om hvor jeg kan få dette gjordt rimeligst mulig i Oslo området? Det er ingen her inne som kan bestikkes med pils for å løse dette? Det er rimelig kjipt å ikke kunne kjøre bykjøring før bilen koker over :-) Jeg forstår det slik at forgasseren må justeres med et dyrt verktøy - eller er det feil? Jeg har selv tenningslampe men finner ingen merker på svinghjulet... Og kjølinga er et mysterium i seg selv :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet November 3, 2003 Rapporter Share Skrevet November 3, 2003 Sikkert noen som kan hjelpe deg om du babler om problemet ditt da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar Skrevet November 3, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2003 1) Kjølinga funker ikke selv om jeg har sjekka: termostaten funker, vifta går, vannpumpa funker, og jeg har bytta kjølevæske. 2) Bilen har ubehagelig ettertenning som ofte resulterer i et smell. 3) Bilen har høy tomgang Jeg har en golf2 1986 modell med 1.6l gassermotor. Tips om folk som fikser slikt billig tas imot! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet November 3, 2003 Rapporter Share Skrevet November 3, 2003 Lufte kjølesystemet, er første og billigeste punkt......... Siter 2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil 1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt 1997 BMW 316i (skal på eu og selges) 1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet November 3, 2003 Rapporter Share Skrevet November 3, 2003 Luft det ja, og hvis den er gale enda, så er det kanskje tett, da er det frem med plumboen..... Kan toppen være sprekt kanskje at det er problemet? Har den kokt mye? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet November 3, 2003 Rapporter Share Skrevet November 3, 2003 2) Bilen har ubehagelig ettertenning som ofte resulterer i et smell. :D :D :D 3) Bilen har høy tomgang Juster tomgangsskruen.. er ikke så dyrt verktøy... listepris på skrutrekkere ligger på mellom 50-200kr ettersom kvalitet og utstyrsnivå :D Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar Skrevet November 3, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2003 har hørt man må ha utstyr for å ikke bare justere på tull... forgasseren skal man visst ikke leke med? Jeg har skrutrekker :-) men noen har nevnt "co måler" eller hva det nå er... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reinert A Skrevet November 4, 2003 Rapporter Share Skrevet November 4, 2003 Originally posted by BreiSladderen Juster tomgangsskruen.. er ikke så dyrt verktøy... listepris på skrutrekkere ligger på mellom 50-200kr ettersom kvalitet og utstyrsnivå :D hehe , tosk Siter Honda Civic 1,4 IS HB Mod :1997 HK : 90 www.club-honda.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet November 4, 2003 Rapporter Share Skrevet November 4, 2003 Originally posted by BreiSladderen Juster tomgangsskruen.. er ikke så dyrt verktøy... listepris på skrutrekkere ligger på mellom 50-200kr ettersom kvalitet og utstyrsnivå :D Jeg har faktisk sett skrutrekkere helt ned i ti (10!) kroner på Nille! Du skulle ha kjøpt Volvoen du vettu' Steinar.... Nå har den ny frontrute og går for 10,000,- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar Skrevet November 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2003 Originally posted by Jonaldo Jeg har faktisk sett skrutrekkere helt ned i ti (10!) kroner på Nille! Du skulle ha kjøpt Volvoen du vettu' Steinar.... Nå har den ny frontrute og går for 10,000,- Hehe :-) Jau - men jeg kunne fått 5 golfer for den ene volvoen :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet November 4, 2003 Rapporter Share Skrevet November 4, 2003 Fikk du en 2'er Golf for 2000,-? Da må man vel regne med litt rusk i maskineriet...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar Skrevet November 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2003 Originally posted by Jonaldo Fikk du en 2'er Golf for 2000,-? Da må man vel regne med litt rusk i maskineriet...... Litt rusk er bare kos :-) Neida - bilen går jo og er eu ok til april, er jo selvfølgelig ikke et glis men men :-) Tror jeg må forske litt til og legge ut litt bilder o.l. om forsøk på å rette problemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet November 4, 2003 Rapporter Share Skrevet November 4, 2003 Gjør det! Alltid artig med biler av prosjekter! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet November 4, 2003 Rapporter Share Skrevet November 4, 2003 ikke still tomgang på gasseren uten at du stiller CO'en også.. da kan du ende opp med for rik/for tynn blanding. ettertenning kan være pga feil tenning (tennhuset på bærtur), kan også være pga forgasseren som holder oppe spjeldet etter du skrur av strømmen. har du sjekket at alle slangene rundt motoren din har varmt vann i seg når motoren er varm? Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg