Alex89ss Skrevet Januar 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2008 Hva slags olje bruker dere på servostyringa? Var inne på torshov, der fikk jeg ATF. (rød olje).. men onkel sier at burde kjøpe den orginale. Han mener at det er den grønne som jeg må ha. for det er noen stoffer i den rød som tar knekken på pakninger.. Hva har dere på ventoen deres? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rassa Skrevet Januar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2008 For å være helt ærlig så har jeg ikke peiling, da jeg ikke (kanskje verkstedet har gjort det på service?) har fylt på dette mens jeg har hatt bilen:) En kjapp telefon til Møller bør kunne gi deg svar:) Siter 06 Golf V GT TSI [x]04 Golf V 1,6 FSI Sportline [x]97 Vw Vento 1,6 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alex89ss Skrevet Januar 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2008 jeg var inne på torshov, der gikk dem inn på en side for å finne hva slags servostyrings olje som VW hadde godkjent for ventoer. og da kjøpte jeg den grønne typen som kosta 150 kr literen :O Men etter jeg har byttet. så skriker fortsatt pumpa når rattet er på maksimal utslag.. skal det være slik? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SkogsUlk Skrevet Januar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2008 hmm, ikke helt sikker på dette men har faktisk det samme greia på min også men det er bare i full radius og det stopper etter 1-2 sec men trur de fleste vw er slik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HERBIE Skrevet Januar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2008 Har selv kun brukt den grønne servo oljen. Får kjøpt den hos oginal vw forhandler for rundt 150 kr. Siter 74 Mod Golf 1 65 Mod T1 Boble 73 Mod T3 Variant X 84 Mod Polo Derby X 86 Mod "Racetech" Caddyen X 86 Mod Golf 2 "vinterbil" X 93 Mod Golf 3 GTI 16V X 91 Mod Corrado Vr6 X 99 Mod Golf GTI 20V Turbo X http://www.algard-gatebilklubb.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ventovr6 Skrevet Januar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2008 jeg var inne på torshov, der gikk dem inn på en side for å finne hva slags servostyrings olje som VW hadde godkjent for ventoer. og da kjøpte jeg den grønne typen som kosta 150 kr literen :O Men etter jeg har byttet. så skriker fortsatt pumpa når rattet er på maksimal utslag.. skal det være slik? stram reima;) Siter -MartaRacing- Low and slow! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alex89ss Skrevet Januar 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 stram reima;) hvilken reim? reima gneller også faktisk x) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet Januar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2008 stram reima;) Eller bytt slurereim på servoen. Denne blir smalere og da SLURER den ;) Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alex89ss Skrevet Mars 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2009 Sorry for at jeg drar opp denne posten igjen. Men har staid problemer med den hælvettes ventoen... Nå lekker den både motorolje, og på vei hjem fra jobb i dag røyk servostyringa.. jeg gikk fram for å se i motoren, og ledningen som går inn til servostyringspumpa hadde løsnet, så var helt tomt for servostyrings olje.. Det jeg lurer på.. Er servostyrings pumpa ødelagt nå, ettsom den har gått uten olje? Og det lekker motorolje fra den siden hvor reg reima er.. hva/hvor kan det lekke fra? jeg tenker det kommer fra simringen til veiva, men er ikke sikker.. Noen tips til hvem simring som ryker oftest?? og btw.. er det vanskelig å bytte? Mvh Alex.. Takker for all svar jeg får.. Håper jeg blir bekvitt den bilen snart.. bringer meg bare problemer =(( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvonifør Skrevet Mars 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2009 Servostyringpumpa er ikke ødelagt, men du må skifte slangen som er ødelagt eller løs og så må du fylle på olje og så må du starte bilen og ta full sving hver veinoen ganger for å få luftet pumpen. Oljelekkasjen.. Da må du ta av registerreima, skifte simmeringene, skifte registerreim. Du trenger ikke gjøre noe med skrikingen i servopumpa på fullt rattutslag, det er helt normalt. Du kan prøve å stramme servoreima, siden det kan være noe slark i den.. Håper det hjalp noe på problemene :) Siter Mvh Martin Vento 1.8 *Solgt A4 1.8 Turbo *Solgt Volvo 940, prosjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alex89ss Skrevet Mars 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2009 Servostyringpumpa er ikke ødelagt, men du må skifte slangen som er ødelagt eller løs og så må du fylle på olje og så må du starte bilen og ta full sving hver veinoen ganger for å få luftet pumpen.Oljelekkasjen.. Da må du ta av registerreima, skifte simmeringene, skifte registerreim. Du trenger ikke gjøre noe med skrikingen i servopumpa på fullt rattutslag, det er helt normalt. Du kan prøve å stramme servoreima, siden det kan være noe slark i den.. Håper det hjalp noe på problemene :) Takker for svar!!.. skal fikse den slangen i morgen.. så heller jeg på ny servostyringsolje.. så ser vi om den funker.. Det med oljelekasjen har jeg fått en mekaniker til å fikse tør ikke å rote med regreima jeg.. så klarer jeg å sette den på feil så uheldig som jeg er x) han skulle ha 1000 kr så er ikke så alverdens mye Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.