Gå til innhold

Grom girkasse til salgs på bimmers.no!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

bimmers.no :: Vis Temaet - DTM Avus 6 trinns kasse E30

 

Typen er ute etter hvor mye han kan få for den. Står den er 6-trinns men ligner da veldig mye på en vanlig 265/262 bare den har en slags plate mellom den sisste delen.

 

Ser ut som en ellers grom kasse jeg kanskje burde hatt på M3'n eller Volvoen.

 

Ser ut som noe Maxis kan vite dette, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i hvertfall ikke 6 trinns, Det er vel Getrag 262 motorsport kassa. Med drevsats for racing. Vanlig getrag har ikke medbringer og oljekjøler. Ser ut som det er litt kraftigere giroverføringer å.

Ikke veldig brukbart på gata, da den går 100km/t i første gir og 1:1 på 5 te

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et anna problem med å handle sånn type kasse er at du faen ikke får en eneste betta til dem når noe ryker... Tar en synkring i den der rappern så kan du bare kaste alt sammen sikkert, om en ikke vil betale seg ihjæl...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan med fordel kjøre lav utveksling i diffen da blir denne også sterkere, men da blir det totalt ubrukelig å kjøre stripe med den... Kommer garantert til å dippe i starten... Sååååå grom er vel heller ikke den kassa der akkurat... Var jo akkurat ikke dynamitt i dissa gamle warsteiner dtm bila...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men HELT ubrukeilig etter mitt syn da den har 1:1 på sjette gir...

 

hva i all verden betyr det???

 

 

det betyr at det er så tett mellom girene at du ikke rekker gjøre annet en å gire om du har en greit bygd motor.... Har selv kjørt 3,15 utv til volvo på 1:1 på 5gir kasse... Og det var egentlig greit nok, men ikke mere en det! Så med ett gir til inni der blir det bare vrøvl! Får ikke utnyttet registeret på en volvomotor iallefall! Sikkert greit om du har en gigantsik turbo. Med null reaksjon under 5500omdr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår