Gå til innhold

Hvor lenge kan en bil stå parkert?

Ranger emnet


Hipphurra

Anbefalte innlegg

HEi

 

Står en bil her nede i gata som ingen kjenner. Ligger en lapp i ruta om at den har noe feil med drivakslingen eller no + et tlf nummer. Nå har den stått her 1-2mnd og er helt nedsnødd og tar opp parkeringsplass.

Snakket med naboen om det, men han sa at det er ikke noe man kan gjøre, det er en offentlig vei og hvem som helst kan parkere her. Men når går det fra parkering til dumping?

Står skilter og alt på den. Men den står her jo bare og ruster ned. Virker ikke som om noen bryr seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enten å ringe til eieren og be han flytte den, eller ta kontakt med Bærum kommunes parkeringsetat, eller eventuelt det boretslaget du bor i.

 

Vet veldig godt at Bærum kommunes parkeringsetat er flink på å rydde opp i sånt, enten ved å kontakte eier eller får den fjernet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg låner denne tråden litt.. Tenkte på en ting i dag. Si at jeg hadde hatt for eksempel et veldig senka transportmiddel og slo hull i oljepanna på vei til skolen, som ligger like ved et sykehus. Hvordan er det med å få dyttet bilen inn på slike områder som i utgangspunktet er reservert for behandling og personell. Jeg snakker ikke om akuttmottak her, bare så det er klart :)

Hvis man hadde lagt igjen en lapp i ruta og om at bilen har knelt og vil være borte til mandag for eksempel. Noen som har vært borti det eller vet om jeg ville blitt tauet bort og/eller fått bot i tillegg? Har selvsagt å gjøre med ledelsen på det spesifike stedet, men sånn generelt sett, steder som er reservert. Alt hadde vel vært bedre enn at bilen skulle stått midt i veien hele dagen.. Eller hadde Viking o.l vært eneste alternativ hvis man måtte gjøre ferdig en skoledag/arbeidsdag før man kunne gjøre noe?

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøretøyet hensettes i trafikken pga motorstopp etc. skal varseltrekant settes ut. Blir bilen stående over tid (f.eks hele dagen) vil jeg tro den blir fjernet. Det er ingen nåde selv om bilen ikke er kjørbar, du som eier er ansvarlig for å få den fjernet.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg låner denne tråden litt.. Tenkte på en ting i dag. Si at jeg hadde hatt for eksempel et veldig senka transportmiddel og slo hull i oljepanna på vei til skolen, som ligger like ved et sykehus. Hvordan er det med å få dyttet bilen inn på slike områder som i utgangspunktet er reservert for behandling og personell. Jeg snakker ikke om akuttmottak her, bare så det er klart :)

Hvis man hadde lagt igjen en lapp i ruta og om at bilen har knelt og vil være borte til mandag for eksempel. Noen som har vært borti det eller vet om jeg ville blitt tauet bort og/eller fått bot i tillegg? Har selvsagt å gjøre med ledelsen på det spesifike stedet, men sånn generelt sett, steder som er reservert. Alt hadde vel vært bedre enn at bilen skulle stått midt i veien hele dagen.. Eller hadde Viking o.l vært eneste alternativ hvis man måtte gjøre ferdig en skoledag/arbeidsdag før man kunne gjøre noe?

 

 

Eirik

 

Hvorfor skal du trille den inn dit? istedenfor å ringe til f.eks viking og si "Kjør bilen hjem til meg, her er nøkkelen og bare legg den i postkassa når du er ferdig"

 

KOmmer helt ann på personen som tilhører det stedet du setter fra deg bilen, mange som tar hensyns til at du legger igjen lapp og da er det veldig lurt å legge ved telefonnummet. det du også kan gjøre er å ta kontakt med de som eier stedet mens du er der og si ifra og høre om det er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår