Gå til innhold

Problem med sentrallåsen på MB-W210


meren

Anbefalte innlegg

fungerer stereoen?

Sjekk sikringen til vakumpumpa til sentrallåsen og nakkestøttene.

Sikringen ligger under baksete atme batteriet

97 Mercedes E230 Turbo "BRABUS"

X biler : 87 Mercedes 260E 3.0 - 86 Mercedes 190E 2.3 delebil - 85 Mercedes 190E 2.0 - 88 Vw golf gti 16v - 83 golf 1 gti"bilsport" - 84 VW golf 1,6cl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok sikkert bare med no sikringstull eller ett relé som har fukta/eira i biter. I værste fall har du en feil på ei dåse, litt rart ordvalg kanskje men okei, altså enten ei av styringene på en vakuumsammenkoblingenm eller en hovedgiveren i venstre fordør.

Nå kjenner jeg ikke så dyptgående til hvordan systemet er lagt opp på en W210 så jeg spørr om en litt grunnleggende sak. Er låsen på venstre fordør mekanisk med vakuumgiver til resten av dørene, med en sekundær giver for fjernstyrt sentrallås? Eller er den basert på elektrisk impuls til en felles giver som gir vakuum til alle dørene?

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ta ut baksete og prøv å lås bilen. du hører enkelt om pumpa går eller ikke.

Det e ganske ofte at vakumpumpen til sentralåsen brenner seg fast på w210.

Men visst sikringen til vakumpumpen er gåen skal heller ikke cd spiller/stereoen fungere da den er på samme krets.

97 Mercedes E230 Turbo "BRABUS"

X biler : 87 Mercedes 260E 3.0 - 86 Mercedes 190E 2.3 delebil - 85 Mercedes 190E 2.0 - 88 Vw golf gti 16v - 83 golf 1 gti"bilsport" - 84 VW golf 1,6cl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ta ut baksete og prøv å lås bilen. du hører enkelt om pumpa går eller ikke.

Det e ganske ofte at vakumpumpen til sentralåsen brenner seg fast på w210.

Men visst sikringen til vakumpumpen er gåen skal heller ikke cd spiller/stereoen fungere da den er på samme krets.

 

Jeg har tatt ut baksete og prøvde å låse bilen,men det går ikke og høres ingenting.Jeg vet ikke hvorfor virker ikke innvendig lys da.Kan det være rele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket alle sikringene som ligger under baksete atme batteriet?

Å det er ikke anntydning til liv i vakumppumpa til sentrallåsen? den ligger pakket inn i skum gummi.

97 Mercedes E230 Turbo "BRABUS"

X biler : 87 Mercedes 260E 3.0 - 86 Mercedes 190E 2.3 delebil - 85 Mercedes 190E 2.0 - 88 Vw golf gti 16v - 83 golf 1 gti"bilsport" - 84 VW golf 1,6cl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg kan høre vakum-pumpen gå når jeg låser/låser opp, men sentrallåsen slår ikke inn, og jeg må låse en og en dør. Jeg mistenker at det er en lekkasje et sted. Men det egentlige problemet er at jeg ikke får vridd om noen av låsene, som om nøkkelen plutselig ikke var riktig nøkkel... noen som har vært borte i dette?

 

Mvh arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk heller ikke vridd rundt nøkkelen i noen av låsene. men etter mye smøring så gjikk det uten problem.

97 Mercedes E230 Turbo "BRABUS"

X biler : 87 Mercedes 260E 3.0 - 86 Mercedes 190E 2.3 delebil - 85 Mercedes 190E 2.0 - 88 Vw golf gti 16v - 83 golf 1 gti"bilsport" - 84 VW golf 1,6cl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 years later...
Takk for den, skal prøve det sporenstreks jeg.[/QUOT

 

jeg har også det samme problemet på min 96 mod 230 w219, sentral lås, el-vinduer, el,nakkestøtter, defrostein på bakruta, luft stillingen til fører sete, og lys i tak når dør er åpen.

bil sterioen den funker, Har sjekket alle sikringer og bytta vakuum pumpe til låsene og har vært på mercedes i arendal og de feil søkte i 3.5 time til 1400 kr timen og ikke fant ut av det.

Er det noen her som kan hjelpe meg, står fast her.

sørlending

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår