meren Skrevet Januar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2008 En dag plutselig virket ikke sentrallås på MB-W210. Når jeg klikker på knappen som er på dashbordet den virker ikke heller.Når jeg oppner døra den innvendig lys bruker ikke å slå på.Nakkestøtte virker ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AUGU Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 fungerer stereoen? Sjekk sikringen til vakumpumpa til sentrallåsen og nakkestøttene. Sikringen ligger under baksete atme batteriet Siter 97 Mercedes E230 Turbo "BRABUS" X biler : 87 Mercedes 260E 3.0 - 86 Mercedes 190E 2.3 delebil - 85 Mercedes 190E 2.0 - 88 Vw golf gti 16v - 83 golf 1 gti"bilsport" - 84 VW golf 1,6cl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonax Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 Har nok sikkert bare med no sikringstull eller ett relé som har fukta/eira i biter. I værste fall har du en feil på ei dåse, litt rart ordvalg kanskje men okei, altså enten ei av styringene på en vakuumsammenkoblingenm eller en hovedgiveren i venstre fordør. Nå kjenner jeg ikke så dyptgående til hvordan systemet er lagt opp på en W210 så jeg spørr om en litt grunnleggende sak. Er låsen på venstre fordør mekanisk med vakuumgiver til resten av dørene, med en sekundær giver for fjernstyrt sentrallås? Eller er den basert på elektrisk impuls til en felles giver som gir vakuum til alle dørene? Siter Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AUGU Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 Men ta ut baksete og prøv å lås bilen. du hører enkelt om pumpa går eller ikke. Det e ganske ofte at vakumpumpen til sentralåsen brenner seg fast på w210. Men visst sikringen til vakumpumpen er gåen skal heller ikke cd spiller/stereoen fungere da den er på samme krets. Siter 97 Mercedes E230 Turbo "BRABUS" X biler : 87 Mercedes 260E 3.0 - 86 Mercedes 190E 2.3 delebil - 85 Mercedes 190E 2.0 - 88 Vw golf gti 16v - 83 golf 1 gti"bilsport" - 84 VW golf 1,6cl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
meren Skrevet Januar 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 fungerer stereoen?Sjekk sikringen til vakumpumpa til sentrallåsen og nakkestøttene. Sikringen ligger under baksete atme batteriet Stereoen fungerer og jeg har sett sikringer alt i orden,men jeg har ikke sett rele.Hvor står rele hvet du det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
meren Skrevet Januar 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 Men ta ut baksete og prøv å lås bilen. du hører enkelt om pumpa går eller ikke.Det e ganske ofte at vakumpumpen til sentralåsen brenner seg fast på w210. Men visst sikringen til vakumpumpen er gåen skal heller ikke cd spiller/stereoen fungere da den er på samme krets. Jeg har tatt ut baksete og prøvde å låse bilen,men det går ikke og høres ingenting.Jeg vet ikke hvorfor virker ikke innvendig lys da.Kan det være rele? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennet Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 Du er sikker på at du har strøm på bilen a ? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorForumregler!Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AUGU Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 Har du sjekket alle sikringene som ligger under baksete atme batteriet? Å det er ikke anntydning til liv i vakumppumpa til sentrallåsen? den ligger pakket inn i skum gummi. Siter 97 Mercedes E230 Turbo "BRABUS" X biler : 87 Mercedes 260E 3.0 - 86 Mercedes 190E 2.3 delebil - 85 Mercedes 190E 2.0 - 88 Vw golf gti 16v - 83 golf 1 gti"bilsport" - 84 VW golf 1,6cl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lecardinal Skrevet Februar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 Jeg kan høre vakum-pumpen gå når jeg låser/låser opp, men sentrallåsen slår ikke inn, og jeg må låse en og en dør. Jeg mistenker at det er en lekkasje et sted. Men det egentlige problemet er at jeg ikke får vridd om noen av låsene, som om nøkkelen plutselig ikke var riktig nøkkel... noen som har vært borte i dette? Mvh arne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AUGU Skrevet Februar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 jeg fikk heller ikke vridd rundt nøkkelen i noen av låsene. men etter mye smøring så gjikk det uten problem. Siter 97 Mercedes E230 Turbo "BRABUS" X biler : 87 Mercedes 260E 3.0 - 86 Mercedes 190E 2.3 delebil - 85 Mercedes 190E 2.0 - 88 Vw golf gti 16v - 83 golf 1 gti"bilsport" - 84 VW golf 1,6cl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lecardinal Skrevet Mars 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2008 jeg fikk heller ikke vridd rundt nøkkelen i noen av låsene. men etter mye smøring så gjikk det uten problem. Takk for den, skal prøve det sporenstreks jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NicoBa Skrevet Februar 6, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2013 Takk for den, skal prøve det sporenstreks jeg.[/QUOT jeg har også det samme problemet på min 96 mod 230 w219, sentral lås, el-vinduer, el,nakkestøtter, defrostein på bakruta, luft stillingen til fører sete, og lys i tak når dør er åpen. bil sterioen den funker, Har sjekket alle sikringer og bytta vakuum pumpe til låsene og har vært på mercedes i arendal og de feil søkte i 3.5 time til 1400 kr timen og ikke fant ut av det. Er det noen her som kan hjelpe meg, står fast her. sørlending Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Ivar Skrevet April 16, 2013 Rapporter Share Skrevet April 16, 2013 Hmm.. Har samme problemet på min bil. Hos meg virker taklys når jeg slår på bryteren i taket. Siden taklyset virker ikke på noen av dørene, lurer jeg på om feilen ligger utenfor førerdøra. Kan disse funksjonene ha ett felles jordingspunkt, eller ett felles rele som gir strøm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg