Gå til innhold

Snodig problem med B21AT

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Gasseren er en orginal turbo gasser med spissere nål og større dyse.. Holder på i garasjen nå, å bilen starter ikke nå lengre, men når den starta istad, lot jeg den stå å gå, å plugg nr 3 og 4 var våte mens 1 og 2 var tørre og sotet. Bytta bensinpumpe til ei som er orginal A-pumpe iforhold til den AT-pumpa jeg hadde.

 

Da får jeg flytte veivhusen til en catch-tank da. :) Takk for opplysningen. Var noe jeg ikke hadde tenkt over.. :P

 

Uansett, har byttet fordeler til en fra en b230A/E, altså elektronisk, og den gir gnist til pluggene, men motoren starter ikke. Den for også bensin da pluggene blir våte. Starter heller ikke på startgass..

 

Ang det med å ringe sletten, så tror jeg ikke han har så mye peiling på turbomotor og forgasser.. Han er vel bare innsprut + turbomann?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har ikke gjort noe med gasseren etter jeg kjøpte den, bortsett fra å skru den fra hverandre å se over at alt var slik det skulle, noe det var. Dysen så ikke ut som om den var borret opp nei, var ei 2.5mm dyse der.

Gasseren har jeg kjørt på en b230a etter jeg skrudde den sammen igjen, og den bilen gikk ikke for fet.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gjort noe med gasseren etter jeg kjøpte den, bortsett fra å skru den fra hverandre å se over at alt var slik det skulle, noe det var. Dysen så ikke ut som om den var borret opp nei, var ei 2.5mm dyse der.

Gasseren har jeg kjørt på en b230a etter jeg skrudde den sammen igjen, og den bilen gikk ikke for fet.

 

Hvis flottørventilen stenger, så kan du utelukke gasseren. Sitter alt annet rett, så er det vel bare tenningen som gjenstår :)

 

Må bare legge til at jeg aldri har holdt på med en AT-motor, men regner med at det ikke er noe spesielt forskjell fra en A-motor (særlig hvis turboen ikke lader).

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flottøren skal stenge ja.. Virker ihvertfall sånn. Men uansett så er det rart at kun plugg 3 og 4 drukner..

 

Er ganske så sikker på at regreima er rett ja. Alle hjulene står på merkene og fordeler har ca 10-15 grader fortenning. Burde være nok til å gå "reint" det..

 

Skal bytte innsug idag samt skru av toppdeksel og se om kanskje kammen er knekt på denne motoren også. Var jo knekt på den forrige. (b230a) og den gikk ca likens som denne gjør nå.. :P

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dobbelt sjekket 7 ganger det med plugger/pluggledninger/fordelerlokk osv.. Alt der er 100% rett.. Men som du hører på videoen, går den jo ikke på alle sylindre, og den drukner jo i bensin på plugg 3 og 4 noe som er årsaken til at den kun går på 1 og 2. Men den får god gnist på 3 og 4 samt bensin inn til 1 og 2.. Det som må være årsaken (ihvertfall det jeg har klart å tenke meg til), er innsuget/toppen. Kan f.eks innsugsventilene til nr 3 og 4 brent seg fast i åpen posisjon?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dobbelt sjekket 7 ganger det med plugger/pluggledninger/fordelerlokk osv.. Alt der er 100% rett.. Men som du hører på videoen, går den jo ikke på alle sylindre, og den drukner jo i bensin på plugg 3 og 4 noe som er årsaken til at den kun går på 1 og 2. Men den får god gnist på 3 og 4 samt bensin inn til 1 og 2.. Det som må være årsaken (ihvertfall det jeg har klart å tenke meg til), er innsuget/toppen. Kan f.eks innsugsventilene til nr 3 og 4 brent seg fast i åpen posisjon?

 

det er derfor jeg tror problemet ligger i kam/tennings instilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror neppe problemet ligger i selve innstillingen da alle hjul er på merkene etc.. Kan det ha noe med at jeg har en T-kam i? Mener ihvertfall det er T.. Org B230K kam ihvertfall..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å vridd fordeleren alle veier uten hell.. Begynte med at fordeleren stod på merket, altså 0 grader fortenning, å har økt opp til rundt 30 grader fortenning uten noen form for forbedring. Hørte bare tenningsbanken bedre.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår