esbandos Skrevet Januar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2008 Hei. Har som sagt montert en b21at motor i bilen.. Eneste problemet er at shiten ikke vil starte og gå ordentlig. Når jeg først har fått start på den, går den som en skadeskutt bonde, så jeg sjekka og justerte reg.reima litt, og den blei bra. Startet opp, og bilen fikk turtall og alt det, stoppet bilen for å skru sammen alt, og da blei det slik det alltid har vært. Får ikke over 3000-4000rpm, å har tenningsbank fra før jeg starter opp og hele veien opp. lot bilen stå å gå ei stund, stoppet den å skrudde ut pluggene. De var våte av bensin, så den får altså for mye bensin.. Hva er årsaken til det? Kjører med r-sport pumpa og grønnkorkgasser samt stift-fordeler og garret t3 turbo... Hva kan være årsaken? Legger ut en film av beistet under oppstart: Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo@gutten Skrevet Januar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2008 er trykkrøra dine tette? Siter volvo 850.95 bruks prosjekt volvo 240 GLE.79 prosjekt volvo 242 L.77 go bil volvo 142 70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2008 Ikke 100% tett, men den får luft fra turboen.. Motoren går forresten likens uansett om turboen er tilkoblet eller ikke.. Men uansett om turboen ikke er tilkoblet, skal vel motoren klare å få over 3000rpm uten tenningsbank fra 0rpm og opp vel? Samt ikke drukne i bensin.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Januar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2008 hvordan er tilstanden på fordelere, kabler og pluggene? virker som om den ikke klarer og tenne slik den skal. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2008 kablene er så å si helt nye, fordeleren har jeg kjørt med i en annen motor som fungerte 100% og pluggene har jeg bytta 1000 ganger uten hell.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Januar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2008 hvordan er tilstanden på forgasseren din da? sjekket toppakkningen? Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2008 Gasseren har jeg brukt på en annen motor. Dog en uten turbo, men den funket fjell fordet der.. Topp-pakningen er hel. Har målt kompen. Er lik komp og ingen lekkasje på alle 4 sylindre. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Januar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2008 hadde du R-sport pumpen på den gasseren på den andre motoren da? kan nesten tro at motoren drukner pga for mye bensin. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2008 Hadde vanlig A-pumpe når jeg kjørte den gasseren på den forrige motoren.. Men hvorfor skal motoren drukne i bensin, når jeg har R-sport kittet montert? Er jo en grunn til at den pumpa skal være der? Kjørte forresten tanken så å si tom igår når bilen stod på tomgang.. Plutselig økte turtallet til rundt 2-2500rpm og motoren funket så å si 100% når den fikk for "lite" bensin.. Så er jo noe med bensinen som gjør at den drukner, samtidig som jeg trenger mer bensin for å få rett blanding ved turtall, turbotrykk etc.. SKjønner ingenting jeg.. :S Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevolvo Skrevet Januar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2008 Er alle slangene på pumpa rett koblet? Siter 83 Volvo 760 Langtidsprosjekt som skal godkjennes med chevy V8 Tråd 86 Bmw 320 E30 Bruksbilen 83 Volvo 240 Vinterbilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Januar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2008 Helt urelatert, men hva er det du har koblet veivhusventilasjonen til? Ser ut som om du har satt en t-kobling mot slangen til bremsekraftforsterkeren? Hvis det er tilfellet, får du trykk i veivhuset... Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2008 Pumpen er koblet slik den skal det.. Får vacuum/overtrykk fra trykkboksen. Veivhus vent. har jeg koblet slik du sa, slitenvolvo.. Hvorfår får jeg trykk i veivhuset av den grunn? Er jo vaccum der vel... Uansett, så har vel ikke det stort mye med at motoren ikke går som den skal og drukner i bensin? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Januar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2008 Pumpen er koblet slik den skal det.. Får vacuum/overtrykk fra trykkboksen. Veivhus vent. har jeg koblet slik du sa, slitenvolvo.. Hvorfår får jeg trykk i veivhuset av den grunn? Er jo vaccum der vel... Uansett, så har vel ikke det stort mye med at motoren ikke går som den skal og drukner i bensin? Nei, er trykk der når turboen ladder. Sitter en enveisventil på selve bremsekraftforsterkeren (den hvite/svarte dingsen), men den hindrer bare luft fra å bli blåst inn i bremsekraftforsterkeren. Sett enten uttaket for veivhusventilasjon før turboen, eller bare bruk en catch-tank. Prøvd å tynne ut blandingen på gasseren litt? Er det original turbo-gasser og turbo nål. Eller er det noe fjøsmekk prosjekt? Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Januar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2008 ring stig sletten Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Januar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2008 Gasseren har jeg brukt på en annen motor. Dog en uten turbo, men den funket fjell fordet der.. Tror du har svaret ditt der du... Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.