Gå til innhold

hjelp med valg av subber!

Ranger emnet


ilnino

Anbefalte innlegg

Ikke værst, men hadde ikke gått for refleks kasse, du får mer presis og finere bass hvis du har en lukket kasse.

 

Jeg har 600W rms nå, og da spilte jeg 135db, noe som er helt greit. Og holder i massevis hvis du er ute etter fin basslyd og ikke trommehinne-sprengende bass.

 

Men jeg lurer på om du kommer til å syns at 300W rms er for lite.

 

evt en slik forsterker hadde gitt litt mer kraft:

HELIX E50 Esprit 4x85 + 700W RMS - Bass Brothers AS

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok,har ikke så mye peiling,så godt å få noen råd.

 

men den forsterkeren bør klare å dra fronsett,baksett og 1 subb?Bør jeg ha 1 eller 2 subber?

 

Lurte på hvor jeg får tak i re audio produktene her i norge?

 

Anbefales re subben eller focalen jeg valgte ut?

Bilen min: 2000mod VW Passat 1.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

angående re eller focal kan jeg ikke svare deg på, begge merkene er veldig bra og du vil ikke bli skuffet. Men jeg har ingen personlig erfaring med focal og re audio subber.

 

Forsterkeren jeg linket til klarer fint å dra 4 høyttalere og 1 eller 2 subber.

 

F.eks. 2 slike basser:

Focal 33V2 - Bass Brothers AS

 

Med 2 slike bassere og den E50 forsterkeren får du 700W rms, noe som gir mer enn nok bass og sikkert veldig klar og fin.

 

re audio får du tak i her: http://www.morel.no

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du.

Har du spiller, eller skal du ha det også?

Om det er penest mulig lyd du er ute etter, så hadde jeg nok omprioritert bittelitt. hadde lagt mer penger i frontsett, og heller litt mindre i bass eller forsterker.

 

Dessuten er 300 watt rikelig til musikk:) jeg har ca 300wrms på sub'n i min bil, i lukket kasse og sedan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg er blitt enig med meg selv nå.

 

Tror jeg går for dette focal settet:Focal 165K2P - Bass Brothers ASnoen som har noe kjennskap til dette settet?,så slenger jeg mds settet i bakdørene.

 

Så går jeg for denne focal subben:Focal 33V1 - Bass Brothers AS

 

Så går jeg for denne focal forsterkeren:FOCAL FP5.500 - Bass Brothers AS

 

Noen som har noe å si på dette forslaget?

 

Det siste jeg lurer på er demping.Bør jeg dempe?Å i tilfelle hvor og med hva?Håper noen kan svare på den.

Bilen min: 2000mod VW Passat 1.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig så har jeg ikke veldig mye peiling på å koble i verken 2 eller 4 ohm.Men det er jo derfor jeg har denne tråden så noen som har peiling kan hjelpe meg til best mulig lyd.

 

Men er det noen som har peiling på Focal 33V2 VS Re audio SE12?

Er fortsatt i tvil på subben.syntes re subben ser litt sprekere ut,samtidig som jeg ser på mange andre tråder her så blir RE SE12 varmt anbefalt,så er det en veldig mye penere pris

Bilen min: 2000mod VW Passat 1.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DEMPING DEMPING DEMPING!!!! Dørene og taket er to ting som gir veldig god effekt!

Tenk på at hvis du bruker 500 watt til å drive anlegget og 200 av dem forsvinner ut til kråkene :uhhmmwhat?: veit ikke åssen kråkene der du bor er, men de som er her har veldig liten sans for ACDC:blah:

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår