Gå til innhold

350

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

håper noen her kan hjelpe meg littegrann

 

planlegger og skaffe meg en 350 for å stappe den i 240'n

hva trengs?

vet jeg må ha motoren :p

girkasse.. men hvilken?

diff brems.. eller ny bakaksling?

eventuelle andre motorer det er rimelig og stappe nedi der?

hva annet trenger jeg?

bremser?

det er en 1985 244 DL som skal ha motoren

...

 

eller.. kanskje noen vet om no rimli amcar jeg kan kjøpe istedet.. bytte ut 240'n

(rundt 15k)

240'n drikker ca 2 liter på mila... så en V8 er nesten rimigere enn 240'n -_-

så no rimlig amcar.. med ikke så dyr forsikring..

 

 

mvh

-Tommy

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det finnes ferdige sett for å montere en 350 i en 240. kjøp amcar der pleier det altid være rubrikanonse om dette.

 

kjøp en 350 kasse den er rimelig å tåler en mye, desverre har den ingen ovegir så du vil nokk nærme deg 2 liter

 

volvos bakaksel skal nokk tåle en 200 hesters v8. jeg har hørt at de tåler mye mer en det.

 

bremser må hvis forsterkes men man kan vist ha noen av volvos egne.........spørr runt mange har gjort dette før....(spesielt i sverige) tror foresten det står en del om bremser i motorkonverteringskittet....

 

å du, det er mye jobb for å få dette å fungere, MYE!

 

kjøp en chevrolet caprice istede :_)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min broder har en 240 med V8. Arti bil får en si..:D

Den motoren har rundt 250- 280 hk, og bakakselen holder. Det er noen som lager motorfester til V8 i 240, husker ikkje kenn.

Du må ha deisellfjører framme.

Orginale volvo bremser trur ej skoll vere lovlig opp til 220 hk. Kjøp en 350 med ca. 180 hk lag til og sett inn, få den godkjent, og så tar du den ut og trimmer litt, men ikkje så mykje.

 

Når en fjøler gassen på broderens volvo i ca 80 km/h er det utrulig morsomt, nåla berre går og går.

 

Brodern hadde orginal eksosannlegg(doble) en stund, men så laget han seg nye. Litt mere gamp. Få tak i en 350-kasse, men turtalle vil ligge litt høgt, rundt 2100+ i åtti.

Et problem er kjøling. Skaff skikkelig radiattor og elektrisk vifte, oljekjøler kan også vere lurt.

På broderns volvo skal han montere et Harwood scoop, pågrunn av problemer med kjøling.

 

Fullfører du et slikt prosjekt, har du i hvert fall en ulv i fåreklær;)

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en malibu eller noesånt de er billige.

Om du ikke har råd til å kjøpe amcar så går det jo ann å begynne med noe europeisk med 6er. En av mine første biler var en Ford Granade 2,8GL, greit 135 forskrekkelig døe hester er ikke akkurat noe å skryte av men da har man i de t minste V motor. Eneste problemet med Ford 6ere er jo det lite morsomme bensinforbruket, min brukte rundt 1,5 liter pr mil det er mer enn Trans am min brukte med 380 hk.

 

Skal kjøpe meg en bil til nå en Ford Scorpio 2.8i Ghia, koster meg 7000 kr.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår