logga Skrevet Januar 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2008 Hei, er nesten helt blank på bil. Har fått en audi 100 quattro av naboen, 90 mod. Problem; varsellampa (rød !) for bremse/hydraulikk blinker endel, men ikke hele tiden. Har skjekket bremsevæske, hydraulikkolje, ser ok ut. Men kjenner en slags knurring/skurrelyd når jeg svinger, nesten ikke hørbar, men kjenner den i fingrene. Ikke mye, og ellers er bilen lett og fin på rattet. Kan det være noen sammenheng mellom varsellampa og denne lyden, i så fall hva kan det være, og er det kanskje alvorlig? (har nettopp fått den eu-godkjent, tidligere eier kan ikke huske slik lyd). Hilsen Hanne:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JanInge Skrevet Januar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2008 logga skrev: Hei, er nesten helt blank på bil. Har fått en audi 100 quattro av naboen, 90 mod. Problem; varsellampa (rød !) for bremse/hydraulikk blinker endel, men ikke hele tiden. Har skjekket bremsevæske, hydraulikkolje, ser ok ut. Men kjenner en slags knurring/skurrelyd når jeg svinger, nesten ikke hørbar, men kjenner den i fingrene. Ikke mye, og ellers er bilen lett og fin på rattet. Kan det være noen sammenheng mellom varsellampa og denne lyden, i så fall hva kan det være, og er det kanskje alvorlig? (har nettopp fått den eu-godkjent, tidligere eier kan ikke huske slik lyd). Hilsen Hanne:) Knurrelyd :watchout sitter vell en katt fast en plass da :) Neida, jeg aner ikke-aldri hørt om knurrelyder fra rattet før :wonder: kan ha noe med servo å gjøre kansje?? tviler på varsellampa har noen sammenheng med rattet hvertfall ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HusebyRS Skrevet Januar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2008 Defekt mansjett = kommet rusk inn på tannstang/styrestag? Sjekk om mansjettene er hele, hvis de er, så kanskje det er på tide å bytte servoolje. Siter -99 Audi A4 1,8 TS Quattro -92 Audi 80 2,3E quattro -94 Audi 80 ABT Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
logga Skrevet Januar 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2008 Takk for svar. Det er kanskje ikke så lett å vite hva som er problemet? Er det slik at jeg kan skifte servo-olje selv, må jeg tømme (pumpe?) ut den som er der nå? Eller bare etterfylle (noe som kanskje ikke har særlig effekt da den ligger fint mellom min/max allerede) ? Men det er en meget behagelig bil å kjøre:) liker dog ikke dette varsellyset, bør vel tas alvorlig! Takk folkens, katta mi ligger forresten her inne å sover, vet ikke om den har vært inne i bilen for å spille meg et puss:drive2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Januar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2008 Ville prøvd å fylle til max med servo-olje først. Min gamle pajero knurret ved fult rattutslag om ikke den var toppet til max, fant aldri ut hvorfor-det bare var sånn:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.