Gå til innhold

remster's Golf Gti 16v

Ranger emnet


remster

Anbefalte innlegg

Hvordan er det du monterte de "napperne" altså solonoidene (er det ikke det det heter?!) til sentral låsen, ikke til åpning altså...?

Vurderer å skaffe meg sentral lås og kople den til defa alarmen...

 

Man får med en "overgang/sukkerbit" nesten som når man kobler sammen to ledninger som man da bruker på å koble sammen stanga som går til feks den innvendige knappen som kommer opp av dørtrekket og den som går til styringa. solenoid er vel kanskje riktige navnet men der jeg har sett dette navnet brukt er på strømstyringer med vaier ala den jeg bruker i bakluka mi. så lenge defa systemet ditt har mulighet for sentrallås har jeg ekstra styringer liggende som du kan få kjøpe billig. har også den koblinga som skal inn i selve alarmen. (hvis du har maken alarm til den jeg plukka ut vel og merke) så da er det stort sett bare plug and play. men, det kan vi ta videre på pm evt.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

formiddagen i dag har gått med på å bygge om ene prosjektoren til rallye lyktene. skal ha inn xenon kit og da må man få bygd om til h1 pæreholder. så med litt kapping og medvilje har jeg nå fått det til. venter fortsatt på selve xenonkittet så nærmere bilder får komme senere. har en tråd ute på vwaudi-club forumet om akkurat ombyggingen. men usikker på om non-members kan se denne tråden. uansett. link HER

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda får inn den tråden på VACN selv om man ikke er medlem.

Så bra ut det der:-)

Trur jeg skal gjøre det samme. Er det linselys på orginale E36 lykter?

 

Du får oppdatere så snart du får prøvd xenon i lyktene:-)

 

er linselys orginalt såvidt jeg vet ja.

 

liten teaser på lyskvaliteten. bmw reflektor vs rallye reflektor, bmw til venstre rallye til høyre. dette er med 55w pære i begge lyktene.

 

 

HPIM0582.sized.jpg

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha..høres bra ut:-)

 

Steike ble litt av en forskjell ja:-)

Hvordan blir det med lyktejusteringene? Fungerer som orginalt?

Du skal blende motgående trafikk ser jeg..hehe

 

Si fra hvis du veit om noen billige E36 lykter.

Hadde vært good å fått på Rallye fronten igjen.

 

lyktejusteringene og alt fungerer som normalt såfremt man gjør det som jeg har forklart i tråden på vacn forumet.

Har litt justering igjen selv så motgående trafikk ikke blir blenda. er fort gjort å fikse. men gjør ikke noe mere med fronten før jeg har fått tak i en reflektor til selv.

 

Skal muligens hente en bunke med lykter fra en kar i dag så skal si ifra hvis jeg har noen til overs. er flere som vil ha for å si det sånn. hehe.

 

ja det var litt av en forskjell... ble veldig keen på og gjøre det selvv.. hva limte du feste braketen til reflektoren med?

 

har ikke limt noe som helst., borret hull i selve reflektoren og skrudde den sammen med ramma fra gamle reflektoren og linse delen. se tråden på vacn for mere info. LINK LINK LINK LINK LINK post nr 24 og 25 er mest relevant.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, :) dette har vært en forsåvidt bra helg. Begynte på fredagen med demontering av delebilen jeg handla inn og min egen da jeg skulle flytte over digifiz instrumentene til min og motsatt til delebilen. stort sett gikk alt glatt for seg bortsett fra en kobling. var noe ombygging for å si det mildt men siden donorbilen hadde samme ledningsnett lot det seg gjøre uten alt for mye mokkel. eneste jeg trenger info om nå er en kobling og det regner jeg med at jeg får i morra når jeg får mast nok på nitewlkr.

 

Bilde av ledningsrotet.

 

HPIM0595.sized.jpg

 

 

 

I dag var jeg og msoer ute og kjørte en tur. opp tidlig før hanen galer eller.no (klokka var tolv) msoer ser litt trøtt ut men jeg var nå heller overivrig ser det ut til. greit at jeg ikke kjørte kanskje :p

 

HPIM0597.sized.jpg

 

grunnen til turen var for å hente dette

 

HPIM0598.sized.jpg

 

HPIM0599.sized.jpg

 

men vent, det var ikke bare ett sett, det var TO, ;) ett er til GolfHFS da men. hehe.

 

HPIM0600.sized.jpg

 

og msoer skulle ha disse fine ats cup 7x15"

 

HPIM0602.sized.jpg

 

uvisst om han kommer til å bruke de eller ikke. men de var såpass fine at det ikke var noe å rukke på om å kjøpe eller ikke.

 

nå er det senga for i dag. men blir nok mere oppdateringer forover ;) blod på tann nå.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så litt oppdatering fra dagens økt ;)

 

Kjøpte som flere har sett dvd spiller og skjerm i essen så fant ut at det var på tide å finne en løsning på hvordan dette skulle integreres i bilen. har lenge gått med plan om å bygge om til e30 eller e36 dashbord men liker g2 dashen godt og blir mere stress nå i forhold til at jeg akkurat har bygd om til digifiz. liten vits da å bygge om til analoge e30 eller e36 instrumenter :p

 

så, fant man ut at man måtte få inn skjermen i dashen. dette er en 7" widescreen og veldig glad for at jeg ikke valgte større skjerm med tanke på plasseringa mi. Skjermen skulle jeg ha inn der cd spillern vanligvis sitter og nedover der varmestyringa går. for å få til dette måtte jeg flytte ned varmestyringa til der de midtre luftdysene sitter. har aldri brukt disse på de 7 åra jeg har kjørt golf så liten vits i å beholde de. har uansett hatt askebeger og sigarettenner der i siste to åra ;)

 

Så da starter man med å ta orginale luftdysene i midten og kappe i stykker hele greia.

 

HPIM0608.sized.jpg

 

så begynner man tilpassing av ramma rundt som man såklart kapper ut av den orginale ramma til dashen.

 

HPIM0610.sized.jpg

 

HPIM0609.sized.jpg

 

HPIM0612.sized.jpg

 

for så å feste den med litt plastsveising til luftdysedelen. (bare midlertidig festa på bilde)

 

HPIM0613.sized.jpg

 

så gikk man over på å tilpasse ramma til å få inn ramma til skjermen. var noe trangere en jeg trodde så satt og kappa mye unødvendig. ble til at jeg bare testmonterte nå. festa bare i tre punkter for å se hvor mye mere jobb det blir. og ikke akkurat rent lite heller. har noen timer foran meg med plastsveising. men dette er sånn jeg liker å pusle med innimellom.

 

HPIM0614.sized.jpg

 

så et bilde av hvordan rammene sitter og et med begge deler montert. blir som sagt mye plastring og sikkert litt sparkel før man legger et strøk lakk eller to over hele ;)

 

HPIM0616.sized.jpg

 

HPIM0617.sized.jpg

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven!! Imponerende hva du får til Remster! Hva er egentlig plastsveising, det har jeg lurt på flere ganger...?!

 

 

Btw, ang. de sentral lås greiene så får vi se hva som skjer etter 19. februar når bilen skal på eu kontroll! :)

 

 

Plastsveising er som all annen sveising å smelte to materialer sammen, med plast kan dette gjøres ved loddebolt eller ved å bruke varmluftpistol som har konsentrert stråle. sistnevnte er noe jeg er på utkikk etter for å bli flinkere til plastsveisinga + få det mere effektivt. bruker loddebolt når jeg sveiser nå og er tidkrevende + uhåndterlig til tider.

 

ang sentral lås sakene ja så har jeg nok ikke samme kobling som deg. men forsatt 3 stk åpnere liggende.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lenge tenkt på en slik løsning selv, å nå ser jeg jo at det blir kanon fett, men lurer litt på hvor stor skjerm man får plass til inni der, er det 7" eller 7,5" eller mindre du har der?

-Mercedes E320 Coupe `94 (Prosjekt/Bruksbil)

-Mercedes 200D Sedan `91 (Bruksbil)

-Mercedes E200 Sedan `93 (Delebil)

-Mercedes 300D Sedan `76 (Prosjekt)

-Mercedes 300DT Wagon `83 (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår