krbarstad Skrevet Desember 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2007 Har itj prøvd nei, E så billi R dysa så æ montert det. Men trur det ska gå greit ja. kor store dysa klare lh2,4 å "driv". æ kjøre vikingchip sin Ecomax chip som e beregna for effektutak fra 200-250hk, snakka me han som selg vikingchipan å han ment at me 1bars trykk så burde motorn yte ca 220hk, men æ slit me tenningsbank mens turbotrykket bygges, tenningsbanken forsvinn når max turbotrykket oppnås som nå e satt t 0,6bar. æ har jo den chipen æ kjøpt av dæ å, æ va me oeb t dæ en gang å handla en chip æ skull ha t en 740, |æ kan jo prøv den igjen å sjå om d bli bedre, men æ frykte at æ skulla hatt ny btr å større dysa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2007 kor store dysa klare lh2,4 å "driv". æ kjøre vikingchip sin Ecomax chip som e beregna for effektutak fra 200-250hk, snakka me han som selg vikingchipan å han ment at me 1bars trykk så burde motorn yte ca 220hk, men æ slit me tenningsbank mens turbotrykket bygges, tenningsbanken forsvinn når max turbotrykket oppnås som nå e satt t 0,6bar. æ har jo den chipen æ kjøpt av dæ å, æ va me oeb t dæ en gang å handla en chip æ skull ha t en 740, |æ kan jo prøv den igjen å sjå om d bli bedre, men æ frykte at æ skulla hatt ny btr å større dysa. Slutt med den dialektskrivingen din! Kjøp deg noen ordentlige dyser, eller regn med at motoren din raser snart. Du kan kjøre FT dysene til 200-220hk, men noe mer er en vanvittig dutycycle som ikke hører hjemme noen sted. Du kan bruke feks "browntops", (fra diverse ford modeller), som du kan finne på ebay for kanskje 10-20$...... Om du skal tyne ut 220hk og spare 1000kr på noen dyser (nypris fra usa!!!), så, værsågod! Men ikke kom å "å nei, motoren røk", etter et par måneder. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T6 Skrevet Desember 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2007 kor store dysa klare lh2,4 å "driv". æ kjøre vikingchip sin Ecomax chip som e beregna for effektutak fra 200-250hk, snakka me han som selg vikingchipan å han ment at me 1bars trykk så burde motorn yte ca 220hk, men æ slit me tenningsbank mens turbotrykket bygges, tenningsbanken forsvinn når max turbotrykket oppnås som nå e satt t 0,6bar. æ har jo den chipen æ kjøpt av dæ å, æ va me oeb t dæ en gang å handla en chip æ skull ha t en 740, |æ kan jo prøv den igjen å sjå om d bli bedre, men æ frykte at æ skulla hatt ny btr å større dysa. Klare sikkert å driv 1600cc å, men da må du ha 8" lmm. hvis ikke drukne den. 0,6 bar ja, det e mindre overtrykk en æ har på plenklippern. Har itj prøvd viking sin, men den æ har ska funk bra den. Had 250 drivhjuls hk i min med orginale dysa men da va det 1:1,2 BTR. Mye som kan være årsak til bank ,Nr 1 ha på 98 oktan, Hvis du har T kam blir det veldig fort bank. bytt te minimum A, Hvis motoren er så å si orginal, ville jeg sette på A kam og Progresiv BTR. vet ikke om du har tenningschip da? Går bra med litt bank med LH 2,4, bruker å være det med samme trykket kommer. så senker den tenningen så kommer det bort. Siter Volvo 242 x00hk x80nm Volvo 242 Gr-A 350hk Volvo 242 Banebil 350hk Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk http://www.volvo-racing.i2.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbarstad Skrevet Desember 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2007 beklage for dialekt skrivinga, e så vant til å skriv sms på trøndersk. det blir vell i bunn å grunn at æ me tiden kjøpe 4 store dysa t motorn, i stede for å rot me 8 dysa, men det er veldig innteresangt å høre folks meninger om 8dyse tanken, å det virke som at det har mellom flere blitt hissige diskusjona om rett å feil. men men. ang motor ras så har du sikkert rett i at den raser om ikke så leng, har faktisk aldrig hatt en skikkelig turbo motor i bilen, har kun kjørt med turbokonvertert b230f motora, å det har faktisk funka helt greit, men det eneste som foreløpig har gått i stykker grunnet tenningsbank er 1stk topp pakning, å d var på den forige motoren, den ble skiftet grunnet at tettningene rundt om på den lakk olje å at topp pakninga røyk, så jeg fant ut at det va lettere å bytte motor i stede for å overhale den som sto i, har foresten ei b230ft blokk fra 1989 stående på luringa, pluss en b23e me k-jet som snart e ferdig bygd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbarstad Skrevet Desember 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2007 Klare sikkert å driv 1600cc å, men da må du ha 8" lmm. hvis ikke drukne den. 0,6 bar ja, det e mindre overtrykk en æ har på plenklippern. Har itj prøvd viking sin, men den æ har ska funk bra den. Had 250 drivhjuls hk i min med orginale dysa men da va det 1:1,2 BTR. Mye som kan være årsak til bank ,Nr 1 ha på 98 oktan, Hvis du har T kam blir det veldig fort bank. bytt te minimum A, Hvis motoren er så å si orginal, ville jeg sette på A kam og Progresiv BTR. vet ikke om du har tenningschip da? Går bra med litt bank med LH 2,4, bruker å være det med samme trykket kommer. så senker den tenningen så kommer det bort. æ har jo orginale grønne turbo dysa, orginal btr, å selve motorn er en b230f me orginal innmat, har T kam i den no, prøvd me A kam tidligere, men følt liksom at æ mista momente på lavt turtall, å siden det er bruksbilen min, som brukes mere til å trekk henger enn den bli brukt på bane så er det fordel me litt moment, kjøre for tia på 95 oktan, kjørt på 98 før, men merke egentlig ikke så stor forskjell på det, men som du sa så kjem tenningsbanken me det samme trykket kommer å så forsvinn det. har ikke tenningschip på min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T6 Skrevet Desember 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2007 Er bra drag fra bunn med A kam å. Men du bør ha progresiv BTR. da kan du sikkert lett kjør på 1,2 bar. Lettere å dra henger da! Har gr-A race kam i min da, den blir bruk daglig. Synes det funker kanon. Siter Volvo 242 x00hk x80nm Volvo 242 Gr-A 350hk Volvo 242 Banebil 350hk Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk http://www.volvo-racing.i2.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbarstad Skrevet Desember 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2007 Er bra drag fra bunn med A kam å. Men du bør ha progresiv BTR. da kan du sikkert lett kjør på 1,2 bar. Lettere å dra henger da! Har gr-A race kam i min da, den blir bruk daglig. Synes det funker kanon. får prøv å få tak i en progresiv btr å bytte kam,veit du om det er nån i tr.heims ommerådet som selg da? har du foresten nå spesiell erfaring me kammene Y fra b200k M fra b230f D fra b21e K fra b23e T fra b230fk A fra b230et har alle dæm kamman ligganes, men veit ikke om det er nån som spess passe til turbo bruk. D og K kammen har ikke spor til bakstilt fordeler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 hei igjen, jeg snublet over noe nå, om du absolutt *må* ha 8 dyser, hva med dette: Få tak i en 405 topp fra b23et eller b23e. jfr: B23E Renovering Så kombinerer du det med et F-innsug. Nen du må fremdeles lage fuel-rail. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbarstad Skrevet Desember 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 tenkte faktisk på å gjøre noe lignenede med 405 toppen min, men så bestemt æ mæ for å plan den 3mm++ å skal bruk den på en sugemotor me k-jet. men det har jo vært en helt grei løsning å sett dysene dær da. slipp jo problemet me å få laga innsug me dysehull iallefall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T6 Skrevet Desember 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 får prøv å få tak i en progresiv btr å bytte kam,veit du om det er nån i tr.heims ommerådet som selg da?har du foresten nå spesiell erfaring me kammene Y fra b200k M fra b230f D fra b21e K fra b23e T fra b230fk A fra b230et har alle dæm kamman ligganes, men veit ikke om det er nån som spess passe til turbo bruk. D og K kammen har ikke spor til bakstilt fordeler. Jeg har en progresiv BTR for salg. A kammen fungere veldig bra på FK, D kammen Fungerer hvist veldig bra også. K-kammen blir litt for skarp for FK. De andre er det vel nesten ingen forskjell med. Det er sånne pingle kammer Siter Volvo 242 x00hk x80nm Volvo 242 Gr-A 350hk Volvo 242 Banebil 350hk Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk http://www.volvo-racing.i2.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbarstad Skrevet Desember 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 Jeg har en progresiv BTR for salg. A kammen fungere veldig bra på FK, D kammen Fungerer hvist veldig bra også. K-kammen blir litt for skarp for FK. De andre er det vel nesten ingen forskjell med. Det er sånne pingle kammer kosn btr har du da, pris i tilfelle. holdt på å fundert på å kjøp en 1:1,4 btr som passe direkte på fule railen t volvo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T6 Skrevet Desember 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 kosn btr har du da, pris i tilfelle. holdt på å fundert på å kjøp en 1:1,4 btr som passe direkte på fule railen t volvo. Det er 1:1,4 bolt on æ har. 1300kr brukt kun 1mnd Siter Volvo 242 x00hk x80nm Volvo 242 Gr-A 350hk Volvo 242 Banebil 350hk Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk http://www.volvo-racing.i2.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbarstad Skrevet Desember 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 Det er 1:1,4 bolt on æ har. 1300kr brukt kun 1mnd må vell gå inn i forhandlinga me madamen å hør om det er mulighet for å få kjøp nå bildela.hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T6 Skrevet Desember 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 Må hold dæm uttafor, dem skjønne itj nå av det. Bedre med en BTR en 7 gensrer på H&M :) Siter Volvo 242 x00hk x80nm Volvo 242 Gr-A 350hk Volvo 242 Banebil 350hk Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk http://www.volvo-racing.i2.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Desember 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 Dabutcher: 405 topp ifra b23et har ikke dysehull. Ang svær luftmassemåler så glem ikke at tenninga tar lastsignalet ifra luftmassemålern da,så med en enorm luftmassemåler for å forhindre at bilen går for fett kan man i tillegg får en totalt ukjørbar bil... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.