Gå til innhold

lh 2,4 me 8dyser, er d mulig?

Ranger emnet

krbarstad

Anbefalte innlegg

• Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Altså, jeg ser liksom ikke poenget ditt her.

Du kan kjøre 8 dårlige dyser.

Du kan kjøre 4 gode dyser.

Du kan pusse tennene med to utslitte tannbørster.

Du kan pusse tennene med en ny tannbørste.

Du kan knyte sammen 8 skolisser som var røket.

Du kan bruke 2 nye skolisser.

Om du føler for å lage egen fuelrail, innsug, etc. super det altså, men da lager du nytt innsug og bruker 1 dyse til hver sylinder.

Kjøp GODE dyser.

Med lh2.4, kan du generellt sett gå opp ca. 30% i dysestørrelse (flow), før ecu går "amok".

Du kan øke LMM og dyser tilsvarende i %.

Det er selvsagt mulig å montere 2 dyser istedenfor 1, men da må du jo ha noen dyser som flower mindre, ellers vil du jo øke dysestørrelse med 100%.

Du har jo også dette med motstand, som påpekt, men du får tak i både høy og lavohms dyser, så i praksis er dette teoretisk mulig...

Bare vær obs på at du maler deg fort inn i et hjørne, om du skal gjøre alt anderledes, bare pga. det er teoretisk mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss en som kan ohms lov...

Men med fire dyser som du beskiver her hva blir da spenningen over dysene. Bruk nok en gang dine kunskaper og regn ut spenningen over hver av dysene. Skal vi for enkelhets skyld si at vi ikke har forkoplingsmotstand og dysens går rett fra 12V. Ta deg gjerne tid til å se på strømmen til disse også.

+12V --------------

..................|

..................|

..............----------

..............|........|

.............---......---

.............|.|......|.|

..............|6V......|6V

..............|........|

..............|........|

.............---......--- | |

..............----------

..................|

..................|

0V-----------------

Spenningen over hver av dysene blir 6 volt strømmen i hele kretsen blir lik men delt på hver av de to seriekoplingen.

Effekten til dysa blir derved redusert til 1/4 del. Det er mulig dysene fremdeles vil åpne men hvordan tror du det går med åpningstiden.

Tenk tanken ferdig før du gir noen en lett løsning.(somn ikke er hullt tilfredstillende.

Er vist flere som kan ohmslov her :)

2 huer tenker bedre enn 1 vettu ;)

Nei da blir det ikke noe enkel løsning på det han spør om, det blir heller veldig tungvindt.

Men det er ingenting som er åmulig, det spørs bare om det i det heletatt er noe vits!?

Men med mye regning så kan du jo finne ut av det, kan være greit å vite hva som skal til for at dysene åpner seg.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men, alt bunner altså i at du plent vil gjøre noe "uvanlig"..? for vits, det er det IKKE! såsant du plutselig ikke får de problemene jeg nevnte, men en drar ikke igang med slike bassdyser på et lh2.4 sprut sånn uten videre.. veit ikke om jeg sa det, men har 900(eller var det 1000cc) dyser på min, og jeg sliter ikke med det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingenting med gode eller dårlige dyser at dem bruker 8 stk din sopp.

*lage stuing av oeb*

De som bruker 8 dyser, bruker det ikke på lh2.4, din.. hmm.. hva skal jeg kalle deg da? løk er kanskje litt for negativt, selv om jeg liker løk bedre enn sopp.

Kan kalle deg gulrot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen grunn t krangling no folkens. æ regna neste med at d kom t å bli mu uenigheta når æ starta herre tråden, men d e spennende å få hør andre sine meninga å erfaringa om temaet. men som sakt, ingen grunn t å krangle om kæm som har rett å kæm som har feil. æ veit at derre me 8dysa på lh 2,4 e ganske teit å prøv i d hele tatt, å at d e my lettere å bruk 4stk som e større en orginalt. men æ klart ikke å slutt å funder på kosn d har blitt me 8 dysa i stede for 4. æ e fulstendig klar over at d muligens føre t my problemer me sprutet ved montering av 8 dysa i stede for 4 som d e beregna for. men d har seff vært artig å prøvd d for å sjå ka resultatet bli, om d e en løsning å satse på eller om d bare e en dritt løsning. men takk for my svar da folkens

Lenke til kommentar
Del på andre sider