slitenvolvo Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 Er ikke så lett å fjern-diagnostisere dette problemet... Prøv å bytte ut ram (om du har flere rambrikker tester du hver av dem separat), cpu, skjermkort og strømforskyning. Ta ut alt av kort du ellers har i maskinen og reset BIOS'en. Hvis ikke noe hjelper, har du sannsynligvis feil på hovedkortet. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennet Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 Har skjermkortet ditt 2 utganger? en "vanlig" og en annen en, prøvd å bruk den andre og se om du får noe signal da.. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorForumregler!Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristianG Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 Det virker ikke som om CPU'en jobber heller, den ene lampa foran lyser ihvertfall ikke som den vanligvis gjør. Men om det er skjermkortet, hva burde jeg kjøpe for og erstatte det? Skjermen jeg bruker har en oppløsning på 1280X1024 piksler. Maskinen blir brukt mest til surfing på nettet og forumsitting :D Om du skal kjøpe nytt skjermkort, må du aller først finne ut hvilket grensesnitt det benytter. De tre vanligste grenesesnittene er AGP (som nå er på vei ut), PCI, og PCI-Ekspress. Om du har en ny datamaskin har du nok PCI-Ekspress. Et slikt kort (PCI-Ekspress, altså) koster nesten ingenting. Fra 500-5000kr. Hvis det ikke skulle være skjermkortet, kan det være PSU(strømforsyning) eller hovedkortet som har tatt kvelden. (Siden du sier du kanskje må bytte skjermkort, har du eksternt, har du prøvd det interne som ligger på hovedkortet(Det er ved PS2kontaktene, ethernet osv)? Det gir ikke god kvalitet, men i hvert fall en pekepinn på hva som kan være galt.) Siter Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonax Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 Det virker som at mange av dere tror at problemet kan være så mye rart, er det ikke mest sannsynlig at det bare er skjermkortet som har takket for seg å trenger å skiftes ut for at beistet skal vokne til live igjen? Hadde det vært bios,minnne eller slikt noe hadde han fått en pc som starta om å om igjen, peip og styrte og kanskje bare direkte blåskjerm. Men når det står intet signal så regner jeg med at det er selve skjermkortet som er gåent... Siter Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 Det virker som at mange av dere tror at problemet kan være så mye rart, er det ikke mest sannsynlig at det bare er skjermkortet som har takket for seg å trenger å skiftes ut for at beistet skal vokne til live igjen?Hadde det vært bios,minnne eller slikt noe hadde han fått en pc som starta om å om igjen, peip og styrte og kanskje bare direkte blåskjerm. Men når det står intet signal så regner jeg med at det er selve skjermkortet som er gåent... Og like fult, så trenger det ikke å være skjermkortet som er problemet. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 det billigste er vel å teste om det er skjermkortet før en går videre. Nytt skjermkort koster vel bare noen hundrelapper... Siter Bilforumet.noSuper Moderator- 04 VW Golf TDi- 94 VW Golf Vr6- 92 Honda Accord altforlat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 Jeg kom nettopp på noe. Enkelte (litt eldre) Dell maskiner har dårlige kondensatorer på hovedkortet. Var nettopp borti en slik maskin der skjermbildet til tider forsvant uten noen god grunn. Kondensatorene (de merket med Y-mønster på topp) begynte å bule ut og etterhvert lekke. Dette er et kjent dell-problem. Fikk tak i nytt hk og alt var iorden (bare for å vise at dette kan være noe helt annet enn skjermkabelen, skjermen, skjermkortet osv) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henning- Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 hva med cpu`n ? jeg har opplevd at jeg ikke har fått skjermbilde pga den... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 Folk må da slutte å prate om ting dem ikke har greie på! Urabus sier at det ikke lyser forran på pc'n hans når han starter, altså er det 0 liv inni der. Går vifta i strømforsyningen når du prøver å starte pc'n? Hvis ikke så må du begynne å skifte ut diverse komponenter.. ram, cpu, hovedkort, strømforsyning.. disse er det du trenger for å få liv i en pc. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 Gjør som de andre har sagt, bytt ut først og fremst skjermkortet, altså ikke kjøp nytt, men lån fra en kamerat eller noen andre. Så ville jeg prøvd skjermkortet som vi mistenker for å være feil i en annen maskin. Så ville jeg prøvd med annen cpu, ram, psu i maskinen, en om gangen selvsagt. Alt i en maskin er veldig enkelt å bytte, er bare plugg ut og inn. Enhver som kan skru, klarer å bytte indre deler i pc'en. Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 Det virker ikke som om CPU'en jobber heller, den ene lampa foran lyser ihvertfall ikke som den vanligvis gjør. Dette tyder jo helt klart på at det ikke er liv i pc'n hans.. Hadde bare skjermkortet vært ødelagt så hadde denne lyst som tusan! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230FT2 Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 det skjedde nesten det samma med meg i går jeg skur på pcen og på skjermen står det no signal input.. men da bare prøvde jeg en gang til og da funka det helt fint Siter NO REAL POWER JUST SOME TURBO SHIT !!!! OLD VOLVO's NEVER DIE !!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoccy Skrevet Desember 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 Takker for alle svar, tror nok at den blir sendt inn til reparasjon siden vi ikke har noen skjermkort eller andre komponenter. Dessuten så mangler vi en diskett som vi må ha for å klare å resette BIOS'en. Siter - 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henning- Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 Resetter vel biosen ved å ta ut det lille batteriet ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 De aller aller fleste hovedkort fra 1992 og utover har en jumper for å resette cmos/bios. Dette har vært løsningen på mange slike problemer jeg har vært borti tidligere. RuZleBiFf: Pc'n min virker tydeligvis ikke, da det ikke lyser i noen lys frampå... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg