Tombra Skrevet November 2, 2003 Rapporter Share Skrevet November 2, 2003 Flamer-kit funker på alle biler, men oppbygningen varierer. På en turbobil vil det i de fleste tillfeller holde med en coil og tennplugg som antenner den uforbrente bensinen i eksosanlegget. På biler uten turbo vil det være mindre bensin i eksosanlegget, og for å få en 'bra' flamme bør man i de fleste tilfeller også montere en dyse som sprøyter ut bensin. Det varierer mye fra bil til bil, hvordan tenningen er justert og slikt, så det beste er nok å prøve seg litt fram... Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet November 2, 2003 Rapporter Share Skrevet November 2, 2003 Hm, det jeg leste om flame-kit'et jeg så var at det var beregnet på hot-rod biler og kunne spytte flamme på opptill 6 fot (!!)... hotrod biler pleier vel ikke å ha turbo? Da regner jeg med at alt er inkludert.... skal undersøke litt nærmere. Er ikke det første jeg trenger akkurat. Mens vi er inne på dette med lyd, hva lager den derre... "rare" lyden, tror det er noe som erstatter dumpventil, men det høres ut som en ugle under panseret... :) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jostein Skrevet November 2, 2003 Rapporter Share Skrevet November 2, 2003 så var det lyden da?? Hva er egentlig "Staka Grenrør"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet November 2, 2003 Rapporter Share Skrevet November 2, 2003 Originally posted by Jostein så var det lyden da?? Lyden er bensinen fra antilag-systemet som antenner inni eller delvis inni eksosanlegget. Blir ekstra bråk når det antenner ut i eksosen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HemiCuda Skrevet November 3, 2003 Rapporter Share Skrevet November 3, 2003 har ikke no turbo eller no slikt fancy jeg... og har den "smellinga" og "knitringa" uten flammer :p Siter -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazdius Skrevet November 3, 2003 Rapporter Share Skrevet November 3, 2003 På tide å justere tenninga? ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rfPolo Skrevet November 3, 2003 Rapporter Share Skrevet November 3, 2003 Originally posted by Laaars Mens vi er inne på dette med lyd, hva lager den derre... "rare" lyden, tror det er noe som erstatter dumpventil, men det høres ut som en ugle under panseret... :) Den fuglelyden er vel dumpventilen som lager, men de bruker en vel en litt annen dump en vanlige biler.. kalles ikke den gruppe a ventil?? er ikke sikker, men det er det jeg har hørt.. Siter - '01 SEAT Leon 4 20VT X '96 VW Polo Colour Concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mort1 Skrevet November 3, 2003 Rapporter Share Skrevet November 3, 2003 Jeg hadde en Golf Gti8v som spytta flammer under giring.. Turtallsnåla må vel og merke opp mot rødstreken før giring da :D Det var ikke noe galt med tenninga på den.. Siter 87 Golf Gti 78 Golfcart 84 Honda MB5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jostein Skrevet November 3, 2003 Rapporter Share Skrevet November 3, 2003 Originally posted by boXer Lyden er bensinen fra antilag-systemet som antenner inni eller delvis inni eksosanlegget. Blir ekstra bråk når det antenner ut i eksosen. det kan ikke være noe annet da?Syns ikke det virker som det du sier,for det er vel litt mer slik som gatebiler gjerne har eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet November 3, 2003 Rapporter Share Skrevet November 3, 2003 Originally posted by even_e84 Den fuglelyden er vel dumpventilen som lager, men de bruker en vel en litt annen dump en vanlige biler.. kalles ikke den gruppe a ventil?? er ikke sikker, men det er det jeg har hørt.. Hvis det fortsatt er snakk om rallybiler her, så har jo ikke de dumpventil eller noe lignende i det heletatt! Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet November 3, 2003 Rapporter Share Skrevet November 3, 2003 Så litt på flamekit for en stund siden, ble nysgjerrig, det jeg så var at kittet bare antenner uforbrent bensin i eksosanlegget, funker fett på gamle amerikanere med forgassere, funka også greit på injection biler, men flammen ble litt mindre. Var på Le Mans 24 timers løp i frankrike i fjor sommer (noe jeg anbefaler) der stod vi hele natta å så på flammer i forskjellige varianter, ganske tøft. har også skjønt at bensin fortsetter å bli sprutet inn i motoren når gassen slippes, og brukes til å kjøle toppen og antenner med en gang det kommer ut i grenrøreret.. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet November 3, 2003 Rapporter Share Skrevet November 3, 2003 Originally posted by Jostein det kan ikke være noe annet da?Syns ikke det virker som det du sier,for det er vel litt mer slik som gatebiler gjerne har eller? Er akkurat samme prinsipp som anti-lag systemene gatebiler "gjerne har", ikke at så mange har dette. Er ikke værre enn at motorstyringen/datasprutet har muligheten for anti-lag. Og dette blir jo mer og mer vanlig, ikke bare for rallybiler. En forskjell er vel at WRC biler gjerne har 'throttle-kicker' (trur jeg) som også påvirker detta. Men nå begynner vi å bli avanserte her :D (Throttle-kicker er en mekanisme som åpner gasspjeld uten at man har foten på pedalen. Samme prinsipp som på arbeidsmaskiner og sånt.) Hvertfall så er ettertenningen eller smellingen i eksosanlegget som du sier, pga av bensinen fra anti-lag systemene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jostein Skrevet November 3, 2003 Rapporter Share Skrevet November 3, 2003 Originally posted by boXer Er ikke værre enn at motorstyringen/datasprutet har muligheten for anti-lag og det betyr?:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet November 3, 2003 Rapporter Share Skrevet November 3, 2003 Originally posted by even_e84 Den fuglelyden er vel dumpventilen som lager, men de bruker en vel en litt annen dump en vanlige biler.. kalles ikke den gruppe a ventil?? er ikke sikker, men det er det jeg har hørt.. Rally biler bruker så vidt jeg vet ingen dump-ventil, men det er lyden av wastegaten du hører.. Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet November 3, 2003 Rapporter Share Skrevet November 3, 2003 Originally posted by Jostein og det betyr?:( Les første svaret mitt... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.