Gå til innhold

classic?

Ranger emnet


Revolvo

Anbefalte innlegg

På lavtrykkerne står det ikke noe annet enn Volvo 940 på bakluka.

 

Jeg har 945 GL og det står ikke noe mer enn volvo og 940 på bakluka. har sett flere som har gl og slikt, men har pratet med han som hadde bilen før meg og det var ikke noe ekstra skrift på nakluka da han kjøpte bilen ny.

 

er visst tydeligvis forskjell på bilene med tanke på skrifta på bakluka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 945 GL og det står ikke noe mer enn volvo og 940 på bakluka. har sett flere som har gl og slikt, men har pratet med han som hadde bilen før meg og det var ikke noe ekstra skrift på nakluka da han kjøpte bilen ny.

 

er visst tydeligvis forskjell på bilene med tanke på skrifta på bakluka.

 

Tror det først og fremst er sedan'ene som har slikt emblem på bakluka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finner dessverre ikke noe VIN-kode på de få papirene jeg har..

 

kun chassinr. og Int.Nr...

 

Chassienr er de 6 siste tall av VIN-nummeret.

Legg ut det lange nummeret på 12-13 nummer, det er dette som er VIN-nummeret... Skal stå på en brikke i motorrommet

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil da Tage, hadde kanskje reknet med turbobil på deg men skal kanksje ettermontere?:)

 

Jeg er rimelig sikker på at Classic på din betyr 97 modell reg. i 96...

 

takktakk;) håper vertfall at d er 97 mod. og er turbo i bilen ja:D

 

lavtrykksturbo på 135hk, men skal fort bli meir:)

Mvh Tage Midtun

 

volvo 940 97 turbo

volvo 245 86 racarvogn

245 glt 87 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temmelig tidlig 97-modell da, siden den er registrert i august 1996. Man må vel normalt regne med at det kan gå en del tid fra produksjonsdato og frem til registrering.

 

Angående "940" eller "940GL" på bagasjelokket: Det går et skille ved årsmodellskiftet 1994/1995 (altså høsten 1994). Da ble det slutt på bokstavbetegnelser som GL og SE. Dette gjelder også 440/460 og 850. 91-94-modeller av 940 heter altså 940GL, evt SE, hvis det ikke er turbo - og de som har bare "940" uten bokstaver på bagasjelokket er 95-modeller eller nyere, i de aller fleste tilfeller med lavtrykksturbo originalt.

 

Betegnelsen "Classic" har dukket opp i enkelte tilfeller på "uregelmessig velutstyrte" eksemplarer av modeller godt over middagshøyden - foruten på 940 slik som din også på 240 rundt 1992 og V70 (og muligens S70) ca 1999-2000.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår