Gå til innhold

Kjøp av nytt anlegg

Ranger emnet


MiljO

Anbefalte innlegg

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kicker er ikke akkurat driten når det gjelder lyd kvalitet heller.

 

Det er faktisk veldig store lydmessige forskjeller mellom soundstream og kicker, får være opp til vær enkelt å bedømme hva de liker best, men det låter ikke likt.

 

Mannen i gata så trenger han ikke rør forsterker for å høre på musikk.

Nei, men det var heller ikke snakk om rør her.

 

Og så må du huske at denne forsterkeren skal bli brukt til subbene, er ikke mye pen lyd nede i 20-60 hz.

 

Neivel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper at du skjønte hva jeg mente med rør forsterker.

 

så du mener at det er like mye detaljer i lyden ved f.eks. 35 hz som det er ved 12.000hz?

 

En sub forsterker er sjeldent laget for å gi detaljert fin lyd, men nok kraft.

 

Uansett så har trådstarteren valgt riktig. Soundstream lyden er ikke så mye bedre enn kickeren at det er verdt 2/3 av effekten.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper at du skjønte hva jeg mente med rør forsterker.

 

så du mener at det er like mye detaljer i lyden ved f.eks. 35 hz som det er ved 12.000hz?

 

En sub forsterker er sjeldent laget for å gi detaljert fin lyd, men nok kraft.

 

Uansett så har trådstarteren valgt riktig. Soundstream lyden er ikke så mye bedre enn kickeren at det er verdt 2/3 av effekten.

 

Det kan jo godt hende at SS`en er mye mer strømsterk enn kicker`n og da hadde ikke jeg brydd meg veldig mye om den kicker forsterkern har uendelig med watt :p Og har du ikke hørt pen bass, så hadde jeg vurdert og høre en bil uten kicker, ettersom du sier du har hørt mye av det.. Men nå kommer det helt ann på den som hører.. Det av kicker jeg har hørt med tanke på bass, er veldig mye trøkk, og Romling! asså, det kommer helt ann på hva man også er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan kan SS'en være mer strøm sterk når den tar 90 ampere per kw, men skickeren tar 100 ampere per kw?

 

Romlingen kan man forandre på, det la jeg merke til med min hifonics forsterker.

 

Men ja for al del, har man mulighet til å høre en zx1500 og en pca1000D på samma system, så hadde det vært best. Men det lar seg sjelden gjøre.

 

Jeg holder fast ved at hvis man bytter basser så vil og lyd egenskapene forandre seg drastisk. Dermed kan må LETT få en kicker forsterker til å gi presis bass, ved hjelp av riktige basser.

 

At kicker sub woofere ikke gir pen lyd (ifølge noen) er anerkjent. Men dette er første gang at jeg noen gang har hørt at folk rakker ned på forsterkerne til kicker.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg vet er sikringenen beregnet etter hvor mye som trekkes ved 1ohms/laveste motstand før brudd. Dvs at Kickeren levere 1500wrms i 1ohm og SSen 1000wrms i 1ohm. Og da vil det jo si seg selv at Kickeren må ha større sikringer pga. den ekstra mengden med watt som den angivelig leverer. Noe annet ville ha vært ganske ulogisk.

Chuck Norris doesent sleep, he waits..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan kan SS'en være mer strøm sterk når den tar 90 ampere per kw, men skickeren tar 100 ampere per kw?

 

Romlingen kan man forandre på, det la jeg merke til med min hifonics forsterker.

 

Men ja for al del, har man mulighet til å høre en zx1500 og en pca1000D på samma system, så hadde det vært best. Men det lar seg sjelden gjøre.

 

Jeg holder fast ved at hvis man bytter basser så vil og lyd egenskapene forandre seg drastisk. Dermed kan må LETT få en kicker forsterker til å gi presis bass, ved hjelp av riktige basser.

 

At kicker sub woofere ikke gir pen lyd (ifølge noen) er anerkjent. Men dette er første gang at jeg noen gang har hørt at folk rakker ned på forsterkerne til kicker.

 

 

Jeg har ikke rakket ned på kicker :) Jeg bare vil ha deg til å forklare hvorfor han bør velge kicker framfor SS`en :) Også er det ikke sånn du kan regne ut hvor strømsterk en forsterker er. det kommer jo gjerne ann på strømbanken inni forsterkern:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan sette opp en oversikt over alle kabler, sikringer osv som jeg trenger når jeg skal koble opp anlegget.. Har fra før av bare originalstereo i bilen. Jeg tror ikke jeg kjøper kabelpakke med det første.. Men er det noen som gidder? Skal koble 2 subber på en monoblokk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger den stinger kabelpakka du linket til i din forrige post, pluss det rca settet jeg linket til og så trenger du høyttaler kabeler.

 

høyttaler kabler får du ikke hos megabillig. Men her har du linker til 2 butikker som kanskje er nær deg:

 

clas Ohlson: Clas Ohlson - Høyttaler- og signalkabel Kabler Kabler og kontakter El og elektronikk

 

biltema: Biltema Norge

 

Kjøp 4.0mm2 kabler, da har du rimelig grei tykkelse.

(Clas Ohlson art nr: 49-224-5 og biltema art nr: 35-741 (5m) eller 35-737 (10m))

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår