Gå til innhold

ExtremSenking

Ranger emnet


Volvohondreåførr!

Anbefalte innlegg

:hello: hallo! noen som vet om e måte å senke 240`n på lovlig vis?hehe. så den blir ordentlig lav...tenkte jeg skulle bygge om til justerbart senesett, men finer ikke til 240.. noen som vet om det fines justerbart senkesett til 240? jeg veit gruppe A`n hadde men.. det går jo ann å bruke noe til en annen bil hvis det går ann å veise i dem uten t dem blir ødelagte.. noen so har noen forslag?

VOLVO forever!! style volvo`n er som å sminke en gris.. Tragisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel bare 40mm senking som er godkjent, Men hvorfor ikke bare driti i om det er godkjent eller ikke. Det er di færeste som gidder å sette senkesette inn i vognkorte selv om de har papirer på det.

 

Er jo mere jobb å få det i vognkorte enn å bytte tilbake til orginal fjærer når du skal på eu-kontroll.

Med den vente tia som det er på bt så går det fort mange timer bare for å få det i vognkorte, hvis bt i det heletatt vil godkjenne det.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

krene Fjrfabrikk ASLager fjærer til deg med ce merking

SAAB 900 framdemere er vell ca 8 cm kortere(?) enn orginale 240 bakdempere

 

Må jo få gjort noe med forstillingen om du skal senke mer enn 40mm også

 

er det jeg trenger egentlig.. foran så ligger den på gjennom slags gummien så skulle fått dreia noen demprer frame.. er det jeg mangler til den hemmelige senke metode jeg har..hehe.. får godkjent det å.. men skulle hatt den lavere i fronten.. så skulle hatt justerbart..

VOLVO forever!! style volvo`n er som å sminke en gris.. Tragisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper ikke med justerbart så lenge demperen ligger i bunnen. Må bygge om hele rørkonstruksjonen fram for å få på kortere dempere. Tror ikke det hjelper med Bilstein clubsport eller racing dempere, de er kun kortere i utstrekt tilstand, men bunner like fort. Jeg har bygd om SAM settet som pedersens selger med modifiserte R-sport dempere og nedflytting av opphengskule, det gjør det mulig å senke maksimalt uten å miste fjæringsveien helt.

 

Her er bildet når demperne er helt i bunnen, det er helt umulig å kjøre med denne høyden pga. at hjulene tar i buen ved sving.

 

DSCF0136.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper ikke med justerbart så lenge demperen ligger i bunnen. Må bygge om hele rørkonstruksjonen fram for å få på kortere dempere. Tror ikke det hjelper med Bilstein clubsport eller racing dempere, de er kun kortere i utstrekt tilstand, men bunner like fort. Jeg har bygd om SAM settet som pedersens selger med modifiserte R-sport dempere og nedflytting av opphengskule, det gjør det mulig å senke maksimalt uten å miste fjæringsveien helt.

 

Her er bildet når demperne er helt i bunnen, det er helt umulig å kjøre med denne høyden pga. at hjulene tar i buen ved sving.

 

DSCF0136.jpg

 

 

 

jeg har hørt om han pedersen.. hvem er det a? har han noe internett side eller noe ell?

VOLVO forever!! style volvo`n er som å sminke en gris.. Tragisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel bare 40mm senking som er godkjent, Men hvorfor ikke bare driti i om det er godkjent eller ikke. Det er di færeste som gidder å sette senkesette inn i vognkorte selv om de har papirer på det.

 

Er jo mere jobb å få det i vognkorte enn å bytte tilbake til orginal fjærer når du skal på eu-kontroll.

Med den vente tia som det er på bt så går det fort mange timer bare for å få det i vognkorte, hvis bt i det heletatt vil godkjenne det.

 

kunne driti i å godkjennt det men på Notodden så skal purken og biltilsyne ta alle volvoer virker det som.. var en som jobba på biltilsyne som elska å ta 240er... bare fordi han ikke lika 240.. har hatt noen diskusjoner me dem ja..

VOLVO forever!! style volvo`n er som å sminke en gris.. Tragisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel bare 40mm senking som er godkjent, Men hvorfor ikke bare driti i om det er godkjent eller ikke. Det er di færeste som gidder å sette senkesette inn i vognkorte selv om de har papirer på det.

 

Er jo mere jobb å få det i vognkorte enn å bytte tilbake til orginal fjærer når du skal på eu-kontroll.

Med den vente tia som det er på bt så går det fort mange timer bare for å få det i vognkorte, hvis bt i det heletatt vil godkjenne det.

 

 

bare og bare...jeg søkte til bt om å bygge coilovere foran selv til min 960.og fikk tillatelse til det.

 

og da kunne jeg senke mer en 40mm også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor står det at det er "kun 40mm" som er godkjent? De eneste fjærene som er å få kjøpt som er masseprodusert er jo Lesjøfors? kjøper du Åkrene fjærer får du fjærer på mål og de blir levert med papirer som gjør at det går an å godkjenne det hos Biltilsynet.

 

 

det står det over.hehe.

 

Nei er vel heller det et det kun er 40mm senkesett som er å få kjøpt.

 

Har selv hatt 2 biler med åkrenefjærer.

 

Finnes jo begrensninger på hva msn kan få godkjent også.

 

tror ikke det hjelper med et lass med papirer om bilen er så lav at den har 10mm fjæringsvei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår