Volvohondreåførr! Skrevet Desember 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2007 :hello: hallo! noen som vet om e måte å senke 240`n på lovlig vis?hehe. så den blir ordentlig lav...tenkte jeg skulle bygge om til justerbart senesett, men finer ikke til 240.. noen som vet om det fines justerbart senkesett til 240? jeg veit gruppe A`n hadde men.. det går jo ann å bruke noe til en annen bil hvis det går ann å veise i dem uten t dem blir ødelagte.. noen so har noen forslag? Siter VOLVO forever!! style volvo`n er som å sminke en gris.. Tragisk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larset Skrevet Desember 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2007 krene Fjrfabrikk ASLager fjærer til deg med ce merking SAAB 900 framdemere er vell ca 8 cm kortere(?) enn orginale 240 bakdempere Må jo få gjort noe med forstillingen om du skal senke mer enn 40mm også Siter 1988 Volvo 240 GLE 1987 Hydrolift t-17 Er det ikke det ene, er det FAEN meg det andre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Desember 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2007 Er vel bare 40mm senking som er godkjent, Men hvorfor ikke bare driti i om det er godkjent eller ikke. Det er di færeste som gidder å sette senkesette inn i vognkorte selv om de har papirer på det. Er jo mere jobb å få det i vognkorte enn å bytte tilbake til orginal fjærer når du skal på eu-kontroll. Med den vente tia som det er på bt så går det fort mange timer bare for å få det i vognkorte, hvis bt i det heletatt vil godkjenne det. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvohondreåførr! Skrevet Desember 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2007 krene Fjrfabrikk ASLager fjærer til deg med ce merkingSAAB 900 framdemere er vell ca 8 cm kortere(?) enn orginale 240 bakdempere Må jo få gjort noe med forstillingen om du skal senke mer enn 40mm også er det jeg trenger egentlig.. foran så ligger den på gjennom slags gummien så skulle fått dreia noen demprer frame.. er det jeg mangler til den hemmelige senke metode jeg har..hehe.. får godkjent det å.. men skulle hatt den lavere i fronten.. så skulle hatt justerbart.. Siter VOLVO forever!! style volvo`n er som å sminke en gris.. Tragisk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Desember 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2007 Hjelper ikke med justerbart så lenge demperen ligger i bunnen. Må bygge om hele rørkonstruksjonen fram for å få på kortere dempere. Tror ikke det hjelper med Bilstein clubsport eller racing dempere, de er kun kortere i utstrekt tilstand, men bunner like fort. Jeg har bygd om SAM settet som pedersens selger med modifiserte R-sport dempere og nedflytting av opphengskule, det gjør det mulig å senke maksimalt uten å miste fjæringsveien helt. Her er bildet når demperne er helt i bunnen, det er helt umulig å kjøre med denne høyden pga. at hjulene tar i buen ved sving. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Desember 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2007 men du må ha problemer med og svinge? Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Desember 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2007 men du må ha problemer med og svinge? Bildet er med demperen helt i bunn og han kommenterer vel at det ikke går å svinge spes. bra :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvohondreåførr! Skrevet Desember 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2007 Hjelper ikke med justerbart så lenge demperen ligger i bunnen. Må bygge om hele rørkonstruksjonen fram for å få på kortere dempere. Tror ikke det hjelper med Bilstein clubsport eller racing dempere, de er kun kortere i utstrekt tilstand, men bunner like fort. Jeg har bygd om SAM settet som pedersens selger med modifiserte R-sport dempere og nedflytting av opphengskule, det gjør det mulig å senke maksimalt uten å miste fjæringsveien helt. Her er bildet når demperne er helt i bunnen, det er helt umulig å kjøre med denne høyden pga. at hjulene tar i buen ved sving. jeg har hørt om han pedersen.. hvem er det a? har han noe internett side eller noe ell? Siter VOLVO forever!! style volvo`n er som å sminke en gris.. Tragisk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Desember 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2007 Pedersens Racing Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2007 Du kan kjøpe coilovers her: Home - www.trianglesunlimited.com Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvohondreåførr! Skrevet Desember 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2007 Er vel bare 40mm senking som er godkjent, Men hvorfor ikke bare driti i om det er godkjent eller ikke. Det er di færeste som gidder å sette senkesette inn i vognkorte selv om de har papirer på det. Er jo mere jobb å få det i vognkorte enn å bytte tilbake til orginal fjærer når du skal på eu-kontroll. Med den vente tia som det er på bt så går det fort mange timer bare for å få det i vognkorte, hvis bt i det heletatt vil godkjenne det. kunne driti i å godkjennt det men på Notodden så skal purken og biltilsyne ta alle volvoer virker det som.. var en som jobba på biltilsyne som elska å ta 240er... bare fordi han ikke lika 240.. har hatt noen diskusjoner me dem ja.. Siter VOLVO forever!! style volvo`n er som å sminke en gris.. Tragisk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2007 flytte til by'n? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Desember 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2007 Er vel bare 40mm senking som er godkjent, Men hvorfor ikke bare driti i om det er godkjent eller ikke. Det er di færeste som gidder å sette senkesette inn i vognkorte selv om de har papirer på det. Er jo mere jobb å få det i vognkorte enn å bytte tilbake til orginal fjærer når du skal på eu-kontroll. Med den vente tia som det er på bt så går det fort mange timer bare for å få det i vognkorte, hvis bt i det heletatt vil godkjenne det. bare og bare...jeg søkte til bt om å bygge coilovere foran selv til min 960.og fikk tillatelse til det. og da kunne jeg senke mer en 40mm også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Desember 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2007 Hvor står det at det er "kun 40mm" som er godkjent? De eneste fjærene som er å få kjøpt som er masseprodusert er jo Lesjøfors? kjøper du Åkrene fjærer får du fjærer på mål og de blir levert med papirer som gjør at det går an å godkjenne det hos Biltilsynet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Desember 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2007 Hvor står det at det er "kun 40mm" som er godkjent? De eneste fjærene som er å få kjøpt som er masseprodusert er jo Lesjøfors? kjøper du Åkrene fjærer får du fjærer på mål og de blir levert med papirer som gjør at det går an å godkjenne det hos Biltilsynet. det står det over.hehe. Nei er vel heller det et det kun er 40mm senkesett som er å få kjøpt. Har selv hatt 2 biler med åkrenefjærer. Finnes jo begrensninger på hva msn kan få godkjent også. tror ikke det hjelper med et lass med papirer om bilen er så lav at den har 10mm fjæringsvei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg