Dammed Skrevet Desember 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2007 Ja jeg syns girkassa i min celica er litt hard og vanskelig til tider. Det blir derimot lettere å gire når motoren blir varm, så jeg lurte på om det ville hjelpe om jeg byttet olja, og hvis det ikke hjelper, hva kan være årsaken? Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vladnag Skrevet Desember 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2007 Det er vel vanlig det når det er så kaldt som det er nå? Eller er dette et problem du har på sommeren også? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Desember 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 er et problem om sommeren og, men er en del verre nå. Hvordan er det å bytte olja i girkasse, samme som å bytte motor olja? Bare skru ut en skrue, la det renne ut og så fylle på, eller er det noe mer til det? Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OVS72 Skrevet Desember 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 På grunn av at noen ikke har tappeplugg da må du suge ut oljen, på grunn av trang plass til å fylle på må du ofte bruke en slik en til å fylle på igjen. Eller du kan bruke en elektriskpumpe som kan ta olje. :yak: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 Spytte i bøssa og putte på den girolja fra Lubricant Engineers.. Ikke billig,men enormt bra. Forskjellen før og etter er så stor at det er rett og slett teit.. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 link til dem? Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 link til dem?Sitter jeg dessverre ikke på.. har en kompis som forhandler det,og har førstehåndserfaring med den,derfor jeg nevnte den. Ei kasse med uling (som ofte indikerer snarlig død) f.eks. som etter rens og påfylling av nevnte guffe ble..tja,lydløs. BMW automatkasser som går fra å være "sveiset i gulvet" ved oppstart i -20ºC til "har noen brukt bilen i dag?" og sånn.. låter som uhemmet skryt. Og det fortjener den ;). Er nok bare å Google litt. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Desember 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2007 ok. Men tror dere at bytte av olje vil løse problemet med gira? Hva annet kan være skylden i tunge gir? Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet Desember 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2007 ok. Men tror dere at bytte av olje vil løse problemet med gira? Hva annet kan være skylden i tunge gir? treig utløserlager..gæml clutch osv...:) Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Desember 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2007 Har også hørt veldig gode ting om Lubrication Engineers, men jeg har absolutt ingen førstehåndskjennskap til produktene deres. Virker som det er kunnskapsrike folk som står bak. Vitenskap, ikke voodoo. Og sånt liker vi! Tenkte å teste litt på Puntoen, og om det blir tommelen opp skal Integralen også få :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2007 Sitter jeg dessverre ikke på.. har en kompis som forhandler det,og har førstehåndserfaring med den,derfor jeg nevnte den. Ei kasse med uling (som ofte indikerer snarlig død) f.eks. som etter rens og påfylling av nevnte guffe ble..tja,lydløs. BMW automatkasser som går fra å være "sveiset i gulvet" ved oppstart i -20ºC til "har noen brukt bilen i dag?" og sånn.. låter som uhemmet skryt. Og det fortjener den ;). Er nok bare å Google litt. :) høres bra ut.. har du noen priseksempel? Kassa i volvoene mine kunne nok trengt noe slikt kanskje.. mvh kjetil :) Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dennis87 Skrevet Desember 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2007 Jeg merket veldig mye forskjell når jeg byttet gir olje på min Celica til Royal Purple girolje. Ble mye lettere å gire, spesielt når det er kaldt. Har du løftebukk bytter du girolje på 15-20 min. Bare å skru ut bunnpluggen på kassa og fylle på ny i påfyllingspluggen på toppen av kassa, du må ta løst plast dekslet som er under bilden på den siden girkassen er for å komme til. Er greit å ha en slik oljepumpe når du skal få inn den nye olja igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Desember 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2007 ok, girolje bytte blir til våren. ;) Takk for tipsa folkens. ;) Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2007 høres bra ut.. har du noen priseksempel? Kassa i volvoene mine kunne nok trengt noe slikt kanskje.. mvh kjetil :) Sendte ham en forespørsel.. så får jeg vel et grovt overslag,tenker jeg. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg