Redneck79 Skrevet Desember 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2007 Jeg skal bytte oljekjøler på omegaen etter en del plager som jeg trodde var gåen toppakning. Hvor sitter den, og er det mye stress å bytte den? Hvis noen har en liten "bruksanvisning" eller bilde av operasjonen så blir jeg happy. Har søkt en del på forumet men finner ikke noe.. Bør denne kjøpes hos Opel eller finnes det bedre/billigere alternativer? Tenkte også å bytte toppdekselpakninger i samme slengen pga en del svetting. Har skaffet disse og ble litt forbauset når jeg så at de ser ut som en "o-ring". Er det bare å sette på, eller skal man kline på pakningsmasse i tillegg? Alle svar mottas med stor takk! Siter Kone-/familiebil: Volvo V70 D5 -02 / BSR-PPC Arbeidsbil: Opel Omega 2,5 V6 GL stv -95 74 AMC Javelin AMX hobbyprosjekt:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Desember 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2007 Kanskje dette er til litt hjelp? Changing the Oil cooler on an Omega V6 - Pics to follow - Vauxhall Owners Network Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Desember 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2007 Jeg har bytta Oljekjøler på 2.5 v6 hjemme i garasjen ;) kan nok svare deg på det meste av spørsmål. :) min gikk kjempeflott etter jeg byttet den! Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Desember 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2007 du finner nok noen bilder i min eldste tråd på forumet om gamle bilen, jeg hadde 2 , den første tråden om 2.5 v6 Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet Desember 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2007 SE her nå letet jeg opp den gamle tråden! :) http://www.bilforumet.no/prosjektforum/114886-omegamannen-omega-b-x25xe-prosjekt-qraftwerket.html et av mange bilder god jul Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Redneck79 Skrevet Desember 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 Takk for all hjelp så langt! Ble straks litt lettere å forberede seg for jobben etter å ha sett bilder. Kaster meg ut i det over nyttår:) Bør ny oljekjøler kjøpes hos opel eller finnes det bedre/billigere alternativer? Siter Kone-/familiebil: Volvo V70 D5 -02 / BSR-PPC Arbeidsbil: Opel Omega 2,5 V6 GL stv -95 74 AMC Javelin AMX hobbyprosjekt:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Desember 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 Takk for all hjelp så langt! Ble straks litt lettere å forberede seg for jobben etter å ha sett bilder. Kaster meg ut i det over nyttår:) Bør ny oljekjøler kjøpes hos opel eller finnes det bedre/billigere alternativer? Den ser ut til å være såpass dyr at du bør sjekke alternativer. Fant den ikke på carparts.no. Opel-deler.no har den til 2800+mva. Finnes billigere enn som så på ebay.co.uk, men da blir det jo frakt og mva i tillegg. Scanparts.no har den garantert billigere enn opel, men de har ikke nettbutikk. Ring dem og hør, så sender de gladelig. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Desember 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 jeg tror jeg måtte ut med 1700kr for den, kjøpte den av en bekjent som jobbet på opel. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
draugen Skrevet Januar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2008 Så kjøleren ligger midt i senter av motoren? Der hadde jeg aldri funnet den uten hjelp hehe. Siter Sex sylindrer ruler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Januar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2008 Den ligger midt i V'en mellom toppene ja, bare skru av innsuget og litt annet så er du nedi der, Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg