Gå til innhold

Redneck79

Bruker
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Redneck79

  • Bursdag 07/24/1979

Contact Methods

  • Bosted
    Troms

Redneck79's Achievements

  1. Har en 95mod 2,5 V6 stv som rist rister fælt bak ved lave hastigheter. Merker ingenting når bilen er kald, men etter en 10-15 min kjøring så starter det. Problemet er fra 0- ca 30 km/t. Kan det være på tide å bytte olje, evt hvilken olje skal brukes? Eller er den i ferd med å ta kveld? Bilen har rullet 215000km. Har traction control.
  2. Takk for all hjelp så langt! Ble straks litt lettere å forberede seg for jobben etter å ha sett bilder. Kaster meg ut i det over nyttår:) Bør ny oljekjøler kjøpes hos opel eller finnes det bedre/billigere alternativer?
  3. Jeg skal bytte oljekjøler på omegaen etter en del plager som jeg trodde var gåen toppakning. Hvor sitter den, og er det mye stress å bytte den? Hvis noen har en liten "bruksanvisning" eller bilde av operasjonen så blir jeg happy. Har søkt en del på forumet men finner ikke noe.. Bør denne kjøpes hos Opel eller finnes det bedre/billigere alternativer? Tenkte også å bytte toppdekselpakninger i samme slengen pga en del svetting. Har skaffet disse og ble litt forbauset når jeg så at de ser ut som en "o-ring". Er det bare å sette på, eller skal man kline på pakningsmasse i tillegg? Alle svar mottas med stor takk!
  4. Godt forslag! Vel verdt å prøve ihvertfall, noe rimeligere enn toppakningsbytte.
  5. Hadde en følelse av at det ikke er så enkelt nei... Men vil oljekjøler/gåen toppdekselpakning kunne gi disse symptomene? Virker som en litt enklere affære..
  6. Lysten på å gjøre jobben billig en gang til:)? Er litt lysten på å prøve selv etter å ha byttet på en Omega A 2,0, men ble litt skremt av Opel på Finnsnes som hevder at dette er en hælvetes jobb.. Ser jo ganske trangt ut også.. Har liten erfaring med V6 selv
  7. Peilepinnen ser bra ut og har ikke luktet noe eksos fra kjøletanken. Men fargen på vannet ser litt brunt ut. Den bruker hverken vann eller olje så langt, men har kun kjørt ca 50-60 mil sålangt. Motor er gått 210000 km og bilen har stått parkert siden mai 07 pga EU mangler. Hvis jeg ruser den til 4-5000 rpm når motor er varm kommer litt hvit røyk, men ingenting/svært lite ellers. Tomgang er noe lav ca 5-600 rpm. Det er ganske lite trykk som oppstår i kjøletank, ikke noe bobling/koking. Temp måler ligger stabilt på 90 grader, men ved litt hardere kjøring beveger den seg litt over. Har unngått å dra gir helt ut/hardkjøre noe særlig ennå siden jeg ikke har byttet olje ennå. Har hatt 3 Omega A tidligere, hvor den siste hadde gåen toppakning. Den hadde alle klassiske symptomer: skikkelig trykk i kjøletank, hvit røyk osv.. Finner ikke symptomene så tydelig på denne, men det bekymrer meg at den "henger igjen"/er skikkelig lat under aksellerasjon.
  8. Har nettopp kjøpt meg en 95 mod Omega 2,5GL v6 stv som arbeidsbil. Er meget godt fornøyd med bilen og særlig den gode komforten. Bilen er så godt som fri for rust, kun noe lakkrust, og ellers i god stand tatt pris i betraktning (22000 kr). Likevel har jeg et problem... Etter noen dagers bruk mistenker jeg at toppakningen er gåen:( Bilen er lat, mye latere enn hva jeg trodde en 2,5 v6 skal være og det er til tider litt trykk i ekspansjonstanken til kjølesystemet. Under lokket til oljen er det også en gulaktig gugge som ikke ser helt god ut.. Bilen er forøvrig lettstartet og ryker ikke hvitt/lukter søtt, samt at temperaturen er stabil. Noen "forståsegpåere" på jobb mener det er toppakning, mens noen hevder toppdekselpakning og oljekjøler. Hva kan være tilfellet??? Opel på Finnsnes skal ha 25000 kr for å løse dette, SINNSYKT!! Jeg har skrudd litt selv og lurer på å stupe ut i det med begge beina. Er dette en overkommelig jobb (ser jævlig trangt ut..) eller vil det lønne seg å evt bytte motor? Tenkte en stund på å heve kjøpet, men tror ikke jeg får så mye bil for 20-30000 kr som i en omega 95 mod. Alle forslag mottas med stor takk!!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår