Har nettopp kjøpt meg en 95 mod Omega 2,5GL v6 stv som arbeidsbil. Er meget godt fornøyd med bilen og særlig den gode komforten. Bilen er så godt som fri for rust, kun noe lakkrust, og ellers i god stand tatt pris i betraktning (22000 kr). Likevel har jeg et problem... Etter noen dagers bruk mistenker jeg at toppakningen er gåen:(
Bilen er lat, mye latere enn hva jeg trodde en 2,5 v6 skal være og det er til tider litt trykk i ekspansjonstanken til kjølesystemet. Under lokket til oljen er det også en gulaktig gugge som ikke ser helt god ut.. Bilen er forøvrig lettstartet og ryker ikke hvitt/lukter søtt, samt at temperaturen er stabil. Noen "forståsegpåere" på jobb mener det er toppakning, mens noen hevder toppdekselpakning og oljekjøler. Hva kan være tilfellet???
Opel på Finnsnes skal ha 25000 kr for å løse dette, SINNSYKT!!
Jeg har skrudd litt selv og lurer på å stupe ut i det med begge beina. Er dette en overkommelig jobb (ser jævlig trangt ut..) eller vil det lønne seg å evt bytte motor?
Tenkte en stund på å heve kjøpet, men tror ikke jeg får så mye bil for 20-30000 kr som i en omega 95 mod.
Alle forslag mottas med stor takk!!