Gå til innhold

Bytte oljekjøler 2,5 V6

Ranger emnet


Redneck79

Anbefalte innlegg

Jeg skal bytte oljekjøler på omegaen etter en del plager som jeg trodde var gåen toppakning. Hvor sitter den, og er det mye stress å bytte den? Hvis noen har en liten "bruksanvisning" eller bilde av operasjonen så blir jeg happy. Har søkt en del på forumet men finner ikke noe..

Bør denne kjøpes hos Opel eller finnes det bedre/billigere alternativer?

Tenkte også å bytte toppdekselpakninger i samme slengen pga en del svetting. Har skaffet disse og ble litt forbauset når jeg så at de ser ut som en "o-ring". Er det bare å sette på, eller skal man kline på pakningsmasse i tillegg?

 

Alle svar mottas med stor takk!

Kone-/familiebil: Volvo V70 D5 -02 / BSR-PPC

Arbeidsbil: Opel Omega 2,5 V6 GL stv -95

74 AMC Javelin AMX hobbyprosjekt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk for all hjelp så langt! Ble straks litt lettere å forberede seg for jobben etter å ha sett bilder. Kaster meg ut i det over nyttår:) Bør ny oljekjøler kjøpes hos opel eller finnes det bedre/billigere alternativer?

Kone-/familiebil: Volvo V70 D5 -02 / BSR-PPC

Arbeidsbil: Opel Omega 2,5 V6 GL stv -95

74 AMC Javelin AMX hobbyprosjekt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for all hjelp så langt! Ble straks litt lettere å forberede seg for jobben etter å ha sett bilder. Kaster meg ut i det over nyttår:) Bør ny oljekjøler kjøpes hos opel eller finnes det bedre/billigere alternativer?

 

Den ser ut til å være såpass dyr at du bør sjekke alternativer. Fant den ikke på carparts.no. Opel-deler.no har den til 2800+mva. Finnes billigere enn som så på ebay.co.uk, men da blir det jo frakt og mva i tillegg. Scanparts.no har den garantert billigere enn opel, men de har ikke nettbutikk. Ring dem og hør, så sender de gladelig.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår