Gå til innhold

Gåen vindusviskermotor

Ranger emnet


eyzo

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en Golf iv GTI 2000 modell.Frykter at vindusviskermotoren min er gåen. Det er så vidt det er noe kraft i den. Jeg må med andre stå og hjelpe viskerene for at de skal komme seg noen vei, noe som kan bli litt problematisk når jeg sitter i bilen og kjører. Er det motoren som er gåen eller kan det være noe annet merkelig?

 

Noen som har byttet denne før? Er det en enkel og grei jobb? Eller burde jeg la møller ta seg av saken.. På norskbildelsenter.no ser jeg at de har motoren til 1221,-, på møller er det nok grusomt mye mer.

[-]00 Golf IV GTI Exlusive

[-]91 BMW E36 318i

[x]97 Renault Megane RN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke noen kunst og bytte, få bort det sorte dekselet, så sitter hele greia i 2 10 mm skruer under der. og kontakta, så er den bare og ta av.

 

jeg tror jeg har dobbelt opp med motorer og sant om du er int :) så kommer du unna de syke prisene til møller og nbs ;)PM meg

Kjøretøy:-Chevrolet camaro cab 1968 Prosjekt:-Golf 4 1.6 -02 selges X-kjøretøy: Ford Mustang cab 1965 Delebil: Vw golf IV 99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke motor som er sliten..Du trenger kun å bytte en arm,som går fra ene siden til den andre.Inni den så sitter det en foring,som gjør at overføringen blir treig.Byttet det på bilen til sjefen min,en Golf 4,2000 mod.Ta av svarte dekslet,skru av vindusvisker armene(de sitter hardt,må bruke makt)så ser du en grå farget arm der.Den skal byttes ut.Og du må stille inn alt på nytt når alt er montert,er greit å vær to da...

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke motor som er sliten..Du trenger kun å bytte en arm,som går fra ene siden til den andre.Inni den så sitter det en foring,som gjør at overføringen blir treig.Byttet det på bilen til sjefen min,en Golf 4,2000 mod.Ta av svarte dekslet,skru av vindusvisker armene(de sitter hardt,må bruke makt)så ser du en grå farget arm der.Den skal byttes ut.Og du må stille inn alt på nytt når alt er montert,er greit å vær to da...

Lykke til.

 

Du virket veldig sikker på at det ikke var motoren som var sliten.. Hvordan vet du det i såfall? Kan vel være gåen den også :)

 

Den armen du nevner, er det en slik sak?

http://salg.norskbildelsenter.no/4daction/WA_Varegruppe/?Varegruppe=0562&ASP=3464784&Type=VW&Model=Golf&Year=2000

[-]00 Golf IV GTI Exlusive

[-]91 BMW E36 318i

[x]97 Renault Megane RN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virket veldig sikker på at det ikke var motoren som var sliten.. Hvordan vet du det i såfall? Kan vel være gåen den også :)

 

Den armen du nevner, er det en slik sak?

Norsk Bildelsenter Golf 2000

 

det ser ut som hele greia bortsett fra motoren :) så kan nok fungere greit den der :)

Kjøretøy:-Chevrolet camaro cab 1968 Prosjekt:-Golf 4 1.6 -02 selges X-kjøretøy: Ford Mustang cab 1965 Delebil: Vw golf IV 99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker på det,fordi jeg byttet det for 2 mnd siden,på bilen til sjefen min.Og da gikk viskerne så vidt opp ned,var ruta litt våt,så gikk det lettere,men var ruts tørr,så stod de omtrent stille.Jeg fant ut,at så lenge viskerne går opp ned,dog litt for sakte..Så regnet jeg med at motoren var i orden.Dro på møller og kjøpte den armen.Byttet den,og volla,så var alt perfekt igjen..

Den du viste meg på linken,kan du også bruke,da bytter du ut hele skiten,like godt.På møller kostet bare den ene armen i midten der 400 kr.Så kjøp deg den på norskbildelesenter da har du byttet alt,og er sikker på at ting funker i noen år til..

Sånn går du fram:

-Det sitter en muttr på hver viskerarm,skru opp begge de.

-Så må du skru opp det dekslet som sitter under viskerarmen(et svart deksel som går fra ene b stola til den andre.)

-Så ser du motoren sitte under der,er en liten sak,er ikke stor.

-Husker ikke helt nå,men tror det sitter 3 skruer der,som du må skru opp,ikke motoren,men kun de armene som er koblet på motoren.

-Så setter du inn den nye du kjøpte,og prøver viskerne.

 

PS:Koble av strøm ledningene på visker motoren,og du må bruke litt makt for å få av armene.Bruk gjerne WD40,da løsner de litt opp.

 

Prøv dette,lurer du på noe.Så send en pm til meg,så skal jeg prøvde å hjelpe deg fram :)

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de er ganske raske på levering.I og med at det er en slitedel,så tror jeg at de skal ha den inni..

Men som sagt,vi for håpe på bra vær,10- grader og ikke 15-,hehe ;)

Men si fra åssen det går da,ok?

 

jepp.. Det skal jeg gjøre!

[-]00 Golf IV GTI Exlusive

[-]91 BMW E36 318i

[x]97 Renault Megane RN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Jeg tror de er ganske raske på levering.I og med at det er en slitedel,så tror jeg at de skal ha den inni..

Men som sagt,vi for håpe på bra vær,10- grader og ikke 15-,hehe ;)

Men si fra åssen det går da,ok?

 

Jeg fikk den desverre ikke i romjula.. Men været holdt seg bra :)

Men fikk byttet hele armen.. Viskerene satt som f.. Men etter litt makking som fikk jeg de av.. De funker vertfall utmerket nå.. Så nå kan det regne så mye det vil! :) men helst ikkje..Da må jeg hele tiden vaske bil :b

[-]00 Golf IV GTI Exlusive

[-]91 BMW E36 318i

[x]97 Renault Megane RN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår