Grev1 Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 Plundrer med å få fyra dieselpurka for tiden. For å ta det fra begynnelsen: Bilen var litt lei å starte litt tidligere i høst. Jeg så det kom litt røyk fra starterområde. Tenkte ikke noe mere over det, og for en 3 ukers tid siden var den også litt plundrete å starte, men den gikk. Når den var varm, starta den fort. Når jeg skulle starte den dagen etter så var det ikke liv i det heletatt. Jeg kikka litt rundt i startetområdet, og så da at så å si hele jordledningen til starteren var irra bort. Det forklarer startplunderet tenkte jeg. Jeg pirka litt borti der, og resten av jordledningen støva bort. Videre så jeg at jordledningen var festa i selve starteren i tillegg til på en kobling med kabelsko. Jeg skrudde av den gamle kabelskoen, å lagde ny kabel, og festet denne i koblinga og på girkassa, der hvor hovedjorden er kobla opp. Vrei om nøkkelen, og litt mer liv var det. Det klikka i starteren, men ikke noe mer. Lite strøm på batteriet tenkte jeg, og lada det opp i ca 12 timer (crappy tema lader, men den sa at batteriet var ferdiglada)Stakk ut for å prøve igjen (dette var nå for 10 min siden) og ikke noe skjedde. Altså det klikka i starteren, men den dro ikke rundt i det heletatt. Jeg prøvde i tillegg med en booster fra torhov, men morroa var det samme. Slik var jordinga originalt: Slik gjorde jeg det: Regner ikke med at det har noe å si at jeg har koblet det sånn. Starteren får jo strøm. Bilen har stått ustarta i ca 5-10 minus i rundt 3 uker. Det er snakk om en VW Vento 1.9 TDK Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 Koble det som det var og prøv igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Desember 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 Koble det som det var og prøv igjen. Blir litt vanskli, siden jordinga er lodda der originalt, men jeg kan forsåvidt prøve å bare holde kabelen inntil det gamle punktet hvor det var lodda å se om det skjer noe. En annen teori jeg har er at batteriet har tatt kvelden, så får prøve med et annet batteri også. Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zimmern86 Skrevet Desember 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2007 kan tænk mæ at starteren din må skiftes.. ta å gi den et lite kakk i den, prøv derretter å start bila. hadde samme problemet på min x-GSI, skiftet starter, men ville ikke, byttett tilbake til den starteren som sto på, men nei. skifta battereit, og vips funka den ijenn:) Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Desember 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2007 kan tænk mæ at starteren din må skiftes..ta å gi den et lite kakk i den, prøv derretter å start bila. hadde samme problemet på min x-GSI, skiftet starter, men ville ikke, byttett tilbake til den starteren som sto på, men nei. skifta battereit, og vips funka den ijenn:) Ja, prøver batteriet først hvertfall. Det klikker i starteren når jeg vrir om nøkkelen, et ganske kraftig klikk også, så innslaget fungerer tydeligvis. Skal teste i morra tidlig med nytt batteri. Gir tilbakemelding:) Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greddyspeed Skrevet Desember 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2007 du har bare jordet innslaget til starteren. har du kuttet den lille jordingskabelen mellom innslaget og resten av starteren vil det ikke gå noe strøm gjennom spolen som driver starterdrevet rundt. bytte batteri vil være omtrent like mye vits som å tørke sæ i ræva før man driter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Desember 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2007 du har bare jordet innslaget til starteren. har du kuttet den lille jordingskabelen mellom innslaget og resten av starteren vil det ikke gå noe strøm gjennom spolen som driver starterdrevet rundt.bytte batteri vil være omtrent like mye vits som å tørke sæ i ræva før man driter. haha. Jævli bra sagt. Men takk for informasjonen. Jeg visste ikke at det fungerte slik. Da skal jeg teste ut dette i morgen :) Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Desember 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2007 Du hadde rett greddyspeed. Takk for hjelpa:) Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Desember 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2007 jaja, var jo bare det første tipset du fikk... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg