Gå til innhold

525 e34 prosjekt tråd. oppdatert =)

Ranger emnet


QuetZal

Anbefalte innlegg

tenkte jeg skulle lage en tråd om min bmw 525 e34.

eneste er at prosjektet nermer seg slutten, men har masse bilder.

 

fakta om bilen: bmw 525 e34 1990 modell

motor : 12 ventiler

interiør: stoff, momo race ratt, momo girkule

understell: bilstein dempere rundtom.

kjøpte bilen for 10.000 av bekjentskap, grunnet mye rust og stor mangel lapp, så jeg for meg en bra bil tilslutt.

 

dagen jeg hentet bilen

IMGP1403.jpg

IMGP1405.jpg

IMGP1402.jpg

Volvo 940 TiC stv 97`

Bmw 525 90` http://www.bilforumet.no/5-serien/186658-525-e34-prosjekt-tr-d.html

Volvo 240 gl 81` ( X ambasadebil) *solgt*

bilcross: volvo 240, b23-83` *solgt*

opel kadett ,b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

når jeg kjøpte bilen var den på klippe listen, og mangel lappen var stor.

første jeg gjorde var å bestille karosseri deler, 1 stk ny kanal hjørne fra koed. 3 ukers venting og den lå på trappen:)

når plukkingen av bilen begynte, fant jeg mye rust rundt dørene og bestemte meg derfor for å demontere dørene og slipe reint, og fuge på nytt.

kjøpte også skjørter til bilen når jeg først skulle gjøre noe.

 

når jeg hadde demontert dørene, og byttet og sveist rust i kanalen skulle jo dette lakkes. og ettersom jeg er lakk-lærling, fant jeg ut at det var likelett å lakke hele bilen.

studerte mange farger med falt på toyota sin blåfarge 8m6.

 

IMGP1613.jpg

dørene ferdig lakkert innvendig.

 

IMGP1610.jpg

lakket innvendig i døråpningene også. montert skjørt.

 

IMGP1611.jpg

fargen på nært hold (klikk på forstørr bilde over, og se fargen nærmere)

Volvo 940 TiC stv 97`

Bmw 525 90` http://www.bilforumet.no/5-serien/186658-525-e34-prosjekt-tr-d.html

Volvo 240 gl 81` ( X ambasadebil) *solgt*

bilcross: volvo 240, b23-83` *solgt*

opel kadett ,b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter mange timer med sliping og sparkling, grunnet jeg hele bilen utenom tak og forskjermer med 2k fyller,også atter sliping.

så begynte jeg på montering av dører. noe som viste seg å være et helvete å justere. hehe, slet mye med de 2 første dørene. dekket ruter og åpninger, og gjorde den klar for sprøyting.

 

IMGP1616.jpg

 

IMGP1616.jpg

 

IMGP1620-1.jpg

Volvo 940 TiC stv 97`

Bmw 525 90` http://www.bilforumet.no/5-serien/186658-525-e34-prosjekt-tr-d.html

Volvo 240 gl 81` ( X ambasadebil) *solgt*

bilcross: volvo 240, b23-83` *solgt*

opel kadett ,b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selve sprøyte jobben var ikke meg som tok, men en an på jobben.

la først et strøk med svart, men har ikke bilde av det.

Base:

IMGP1627.jpg

 

IMGP1628.jpg

 

IMGP1629.jpg

Volvo 940 TiC stv 97`

Bmw 525 90` http://www.bilforumet.no/5-serien/186658-525-e34-prosjekt-tr-d.html

Volvo 240 gl 81` ( X ambasadebil) *solgt*

bilcross: volvo 240, b23-83` *solgt*

opel kadett ,b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei skikkelig bra det der!

Litt senk (spesielt forran) og Rieger ad-on frontleppe så er du i boks :D Ville kanskje gått for hvite blinkere rundtom siden du gikk for den fargen

 

Har du noe bilde av rusta fra før du begynte? Hvis det bare var en kanal som måtte sveises, så var den jo ikke så ille rusta.

 

Hva er planene dine videre for bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har bestilt led lykter bak, med hvit i midten. men de er på vei fra tyskland, privatperson som skaffer de billig til meg.

skal kjøpe hvite på siden.

 

det var ganske mye rust. hele bunnen under bena bak fører setet var hull. pluss andre kanalhjørnet, men det klarte jeg og sveise sammen. altså var begge kanal hjørnene "kjeks". det var også rust ved ene jekk feste forran.

 

andre ting som stod på mangel lappet var dorlig hjul lager bak, bremser,og håndbrekk bak måtte byttes, pluss alle bremserør og bensinrør fra midten og bak må byttes.

så det var en del å gjøre:)

 

har også kjøpt m3 spiel og grøftelys som er montert, mere bilder og oppdates i morgen:)

Volvo 940 TiC stv 97`

Bmw 525 90` http://www.bilforumet.no/5-serien/186658-525-e34-prosjekt-tr-d.html

Volvo 240 gl 81` ( X ambasadebil) *solgt*

bilcross: volvo 240, b23-83` *solgt*

opel kadett ,b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har bestilt led lykter bak, med hvit i midten. men de er på vei fra tyskland, privatperson som skaffer de billig til meg.

skal kjøpe hvite på siden.

 

det var ganske mye rust. hele bunnen under bena bak fører setet var hull. pluss andre kanalhjørnet, men det klarte jeg og sveise sammen. altså var begge kanal hjørnene "kjeks". det var også rust ved ene jekk feste forran.

 

andre ting som stod på mangel lappet var dorlig hjul lager bak, bremser,og håndbrekk bak måtte byttes, pluss alle bremserør og bensinrør fra midten og bak må byttes.

så det var en del å gjøre:)

 

har også kjøpt m3 spiel og grøftelys som er montert, mere bilder og oppdates i morgen:)

 

Øpdæit??? :hello:

 

Akkurat samme rusten som er på min, bare jeg har kun hull gjennom ved jekkefestet. Regner med det blir å bytte begge kanalene og hellakkering når jeg først er i gang, presser jeg veldig hardt på dem med noe spisst kan du høre litt "rustlyd" hvis du skjønner hva jeg mener. Antar de er modne for bytting da? Selv om det nesten ikke finnes synlig rust? Fikk sjokk når jekken gikk gjennom hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øpdæit??? :hello:

 

Akkurat samme rusten som er på min, bare jeg har kun hull gjennom ved jekkefestet. Regner med det blir å bytte begge kanalene og hellakkering når jeg først er i gang, presser jeg veldig hardt på dem med noe spisst kan du høre litt "rustlyd" hvis du skjønner hva jeg mener. Antar de er modne for bytting da? Selv om det nesten ikke finnes synlig rust? Fikk sjokk når jekken gikk gjennom hehe

 

 

beklager oppdaten. kommer i dag, har hatt det travelt i juletider, så det har gått i glemme boken. hadde et lite hull ved jekkfestet mitt forran, men klarte å slipe reint, og legge plate over så det ble reddet. hadde også mye rust inni påfyllingen til bensinen. inni lokket der. men ble slipt og limet.

 

virker som de fleste e34 som er til salgs ser bra ut i overflaten, men er gjennomrustet i bunn og kanaler.

Volvo 940 TiC stv 97`

Bmw 525 90` http://www.bilforumet.no/5-serien/186658-525-e34-prosjekt-tr-d.html

Volvo 240 gl 81` ( X ambasadebil) *solgt*

bilcross: volvo 240, b23-83` *solgt*

opel kadett ,b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne var pen..

 

Savner E34`n min auu..

 

 

Men du.. Fra en lakkerer til en annen, ta å matt den baklyktene, ta på litt Plast grunning og legg klarlakk på dem.. de ser ut som nye etterpå:)

 

ja har vurdert det, men venter på slike baklykter som du hadde på din e34, diode lyktene.

skjønner du angrer.

 

noen som vet hva bilen kan ligge på i verdi? sånn ca forventet pris? har ingen planer om å selge den endå, men er liksom greit å vite hva de ligger til.

Volvo 940 TiC stv 97`

Bmw 525 90` http://www.bilforumet.no/5-serien/186658-525-e34-prosjekt-tr-d.html

Volvo 240 gl 81` ( X ambasadebil) *solgt*

bilcross: volvo 240, b23-83` *solgt*

opel kadett ,b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ga 35000 for min, men det var med 18toms hjul + godkjent senk + anlegg til 20k.. 170K km. Men det er en M50B20 på 150hk (91mod)

 

Ikke forvent å få det bilen er verdt for å si det sånn. De går BILLIG, siden alle vil ha knirkete 3-serier. Var derfor jeg handla E34, du kan få dem så latterlig billig..

Behold den du, skulle den bli kjedelig er det jo ubegrenset med muligheter på motorsiden på disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår