Gå til innhold

Feil temperatur

Ranger emnet


vwven2

Anbefalte innlegg

HuHei!

 

Har et lite problem med min kjære vento:)

Temperatur måler viser feil (80 grader), tilogmed etter å ha byttet termostat og temperatur føler.

 

Det vanlige er vel at den ligger stabilt på 90 grader.

 

Har hørt at det er en svakhet på eldre vento/golf med at selve måleinstrumentet/elektronikken kan vise feil.

 

Noen som har vært borti liknende?????

vwven2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

javel,d kan vel være en svakhet på eldre vento d ja...hvilken model er d du har da? ligger stabilt på 90grader min vertfall:)

 

du må vel måle tempraturen med et termostat som funker for å se om det du har i bilen er klikk da kansje, dette gjør de nok på et lokalt værksted for en billig penge, for da vet du jo at d ikke er farlig og kjøre, så kan du kjøpe deg en uorginal vanntempmåler og klasske inn i bilen;) eller nytt speedometer med måler på om du vil;)

 

ikke sikkert dette gjør det bedre, men bare et forslag;)

-MartaRacing-

 

Low and slow!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, skjønner.

Har 93 mod, gått 85000 bare, så litt merkelig at måleinstrumentet er gåent.

Men som sagt har jo bytta termostat og tempføler, så det er jo bare måleinstrumentet igjen hvor feilen kan være,tenker jeg da.

 

Må kanskje bare kjøre den hardere så tempen går opp,hehe:)

vwven2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HuHei!

 

Har et lite problem med min kjære vento:)

Temperatur måler viser feil (80 grader), tilogmed etter å ha byttet termostat og temperatur føler.

 

Det vanlige er vel at den ligger stabilt på 90 grader.

 

Har hørt at det er en svakhet på eldre vento/golf med at selve måleinstrumentet/elektronikken kan vise feil.

 

Noen som har vært borti liknende?????

 

Har innimellom samme problem på min 97mod Vento. Den går først opp på 90grader, før den gjerne faller til 75grader en periode.

 

Har byttet temperaturføler jeg og, uten hell.

06 Golf V GT TSI

[x]04 Golf V 1,6 FSI Sportline

[x]97 Vw Vento 1,6 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i see...

 

min holder seg stabilt på 80 grader, så det eneste som ikke stemmer er at den viser 10 grader feil liksom.

 

Men min fru kjører en 97 mod vento, den var sånn som du sier.

under kjøring gikk den ned og opp mellom 70 - 90 grader.

Der bytta jeg termostat, å da ble den helt hundre:)

vwven2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i see...

 

min holder seg stabilt på 80 grader, så det eneste som ikke stemmer er at den viser 10 grader feil liksom.

 

Men min fru kjører en 97 mod vento, den var sånn som du sier.

under kjøring gikk den ned og opp mellom 70 - 90 grader.

Der bytta jeg termostat, å da ble den helt hundre:)

 

Digg. Håper "problemet" er løst da. For et stort problem er det jo ikke, da motoren fungerer helt fint. Men greit å få ordnet det:). Koster det mye?

06 Golf V GT TSI

[x]04 Golf V 1,6 FSI Sportline

[x]97 Vw Vento 1,6 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Min vento går aldri over 70 grader når bilen er i bevegelse, går opp når den står leeenge på tomgang men detter ned med en gang den ruller igjen, har hvert sån i 1,5 år, gidder ikke bytte den når det funker

Bmw 530i v8 1996 gobilen
200sx 1993 solgt
Vento 1992 1,8cl restaureres
740glt 1990 2,3 16v solgt
Nissan primera 2000 solgt og dynget

Audi 80 1993 bruksbilen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Hei. Greia er at bilen viser 100 til 120 grader inne i bilen selv om bilen har fått endel nye ting relevant til akkurat dette, følgende er:

 

Ny termostat

Vannpumpe

Topp-pakning

Radiatorsensor

Nok frostveske

Oljefilter og ny olje.

 

Alt dette er byttet/fylt på iløpet av de siste 2-3 månedene. Bilen lekker ikke veske i det hele tatt.

 

Jeg får varme inn i bilen, og vannet som er på bilen koker ikke, og det burde jo bilen gjøre om man har hatt 110/120 grader på bilen en god stund, dessuten er det kun lunk i bilen når disse gradene blir oppnådd, men kommer gradvis som en enhver normal bil gjør. Vannet/Veska burde jo være kokende varmt på de gradene der, og det er sjekket at vannet/frostveska blir sirkulert i motoren. Når vifta blir slått på så går temperatur ned til ca. 90, litt under 90 grader om bilen står stille, mens om man kjører bilen og vifta sviver så stopper måleren inne i bilen på ca 100 grader, mens den stiger opp til 110/120 igjen. Bilen er en Golf 3, 93 modell, 90 HK. Jeg har lest at radiatorsensoren skal reagere på en sirka 91/92 grader, denne blir først satt igang når måleren viser 100/105.

 

Før alt dette skjedde så kjørte jeg sirka 5 KM, gikk inn en plass i 2-3 minutter mens bilen sveiv på tungang, og når jeg kom ut viste den så og si fult, 120/130 grader og det kom ett varsel-lys inne i bilen, og det viste seg å være topp-pakningen, bilen spytta opp vann i beholdern, det gjør den altså ikke nå lenger etter den er bytta.. og jeg har ingen idè om hva det kan komme av.. det er heller ingenting som tyder på at bilen faktisk er så varm, den fungerer helt normalt bortsett fra at målern inne i bilen forteller meg at bilen er 100/120 grader.. og måleren stiger ikke direkte opp til 100/120 gradene heller, det tar gjerne 6-7 KM før den når de temperaturene - noen som kan ha en idè ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, skjønner.

Har 93 mod, gått 85000 bare, så litt merkelig at måleinstrumentet er gåent.

Men som sagt har jo bytta termostat og tempføler, så det er jo bare måleinstrumentet igjen hvor feilen kan være,tenker jeg da.

 

Må kanskje bare kjøre den hardere så tempen går opp,hehe:)

biln e jo like gammel om du ha kjørt 50000 eller 500000000 på tællern;)hehe

-99 Subaru legacy stv

 

Forza Avhengi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår