Gå til innhold

Frontsett!

Ranger emnet


740tic'ern

Anbefalte innlegg

Skal bygge meg anlegg i romjula, og da var planen å få meg et skikkelig frontsett. Lurer derfor på hvordan dere har løst dette?

Tenkte å kjøre delefilter med mellomtone i døren og diskant i dæshen. Tenkte også på å fikse meg et bedre feste i døren ved å bygge på med spon plater..

 

Noen som har noen erfaringer rundt dette og som har lyst å dele de:P??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruk 13mm mdfplater i dørene, spon har for høy resonansefrekvens i mellomtoneregisteret, legg på asfaltplater på baksiden av dørtrekket, og sett inn 6 1/2" elementer, det blir plass om du sager litt. forøvrig blir det grei lyd om du setter inn diskanter i dashen, kjører med samme selv og det blir greit lydbilde, iallefall foran. Kjøp deg en forsterker! Blaupunkt har kommet med en fulldigital nå, veier omtrent ingenting - og spiller noe inn i helve*e. (hvis du er interessert i lav vekt og lavt strømforbruk/masse bra lyd da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg mente mdf:P Men tenker du på å sette inn 6.5" der hvor de gamle satt i døren, bare med mdf i mellom? Jeg tenkte jeg skulle kjøre frontsettet på spilleren:

Bilstereo.no

 

Så tenkte jeg også å kjøpe forsterker/basser på dynabel.no:

Forsterker: Dynabel BF1502 (2x150WRMS) (2998m,-)

Basser: Dynabel DY9312 (998,-)

 

tenkte også på et frontsett fra dynabel.no, men har ikke bestemt meg riktig enda:P

 

Hva syns dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Focal jeg da, strålende fornøyd med dem :)

Ligger et par bilder i prosjekt-tråden min ang forsterkning i dørtrekket hvis du vil se..

 

Var inne å så på prosjekttråden din, var no sånt jeg tenkte på ja:) Tror jeg skal skru mdf'en fast i døren også, ikke bare i trekket.

 

Ønsker meg frontsett med separat diskant, så bare å komme med tips til hva som låter pent. Har vel et budsjett på rundt 1500 på frontsettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1500,- for frontsett så begrenses det jo en hel del.. et "skikkelig" må en jo fort regne ca det dobbelte av! hvis en ikke kikker på f.eks e bay, eller får kjøpt brukt;) kikk litt på bilstereo delen, er sikkert en haug med folk som bygger nytt nå i vinter, så kansje du er heldig å kan haie til deg noe rått til en bilig penge sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår