Gå til innhold

xenon - valg av kelvin?

Ranger emnet


hantler

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe bixenon-kit men er i tvil om kelvin. Noen som vet hva som stort sett er originalt på biler som leveres fra fabrikk me xenon? hørt det er 4500-6000.. jeg står mellom 6000 og 8000. Sett bilder av begge og 8 er helt klart kulere ettersom det er mye blåere, 6 er mer hvitt og 12 lilla. jo mer kelvin jo dårligere lys, så veldig i tvil om jeg skal gå for 6 eller 8. Noen som har sett konkret forskjell på de?

Buckle up!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kjøpe bixenon-kit men er i tvil om kelvin. Noen som vet hva som stort sett er originalt på biler som leveres fra fabrikk me xenon? hørt det er 4500-6000.. jeg står mellom 6000 og 8000. Sett bilder av begge og 8 er helt klart kulere ettersom det er mye blåere, 6 er mer hvitt og 12 lilla. jo mer kelvin jo dårligere lys, så veldig i tvil om jeg skal gå for 6 eller 8. Noen som har sett konkret forskjell på de?

 

er det ikke snakk om 20meter forskjell i lyslengde på 8k og 6k?

6k er vel best/kulest etter det jeg har forstått:)

Audi A6 4B Avant 2.8 Quattro

Audi A3 1.8T Ambition

Golf 3 1,6 GL ...solgt...

Toyota Carina II 1986 (Kondemnert etter en kompis fikk kjøre noen kilometer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.xenonpros.com/6000K-4.jpg = 6000k

http://www.xenonpros.com/8000K-5.jpg = 8000k

 

synes dere 6 er kulere å se på enn 8? ang lyskvaliteten er det uansett MYE bedre enn hva jeg har i dag og er ikke så mye som skiller de så går etter utseende, men nå ble jeg i tvil ettersom mange av dere likte 6:P

 

edit: sant at 6k ser mest naturlig ut og 8k litt mer ettermonetert ut ja..

Buckle up!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

da er 6k montert på bilen og det lyser MYE bedre enn før!! absolutt vært prisen. prøvde på både nær og fjernlys og det er helt sykt!

 

tenkte først jeg bare skulle ha ett kit, men etter en tur me xenon på nær og halogen på fjern fant jeg ut at jeg ikke er fornøyd så det blei bixenon. absolutt verdt prisen!

 

anbefaler absolutt 6k etter jeg kjøpte dette:P det ser ikke ettermontert/jalla ut, og passer drit bra til angeleyesa mine=D perfekt hvit/blå farge!

Buckle up!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår