Gå til innhold

(Avsluttet)

Ranger emnet


Einart

Anbefalte innlegg

ja okei. så det er ikke så alt for mye altså.

 

det gikk greit for deg å få din godkjent eller? du må dra til opel forhandler osv da?

 

dokument på motor, kan man bare ikke si at det er en 2.2 liter orginal, eller mener du bare at man skal ha papir på at 2.2 orginalt har så mange hester osv?

 

Min er ikkje 100% godkjent enda, bare senkesettet som gjenstår,hadde ikke med orginale hjulspesifikasjonene sist,men har fått tak i dei nå og sendt til BT, så håper eg blir ferdig nå nestegang sånn eg får pakert bilen for vinter og byndt på bakakslingen.

 

nja du trenger som regel ikke dokumentasjon på en så gammel motor men jeg bare skreiv ut orginal info om den og fikk opel til å stemple det at det stemmte.. og bilen blei vist hos opel for godkjent ombygg av bremser og understell,var ingen problem det.

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 696
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

oki, så du viser bare bilen hos opel med motor, bremser osv så er det bare og levere papirerne hos biltilsynte etter det? hvis du har orginal fjere liksom? eller må du vise bilen hos biltilsyntes også?

 

 

ja må vise bilen hos Opel verksted for å få ett skriv på at man har brukt riktige understells deler for ombygginga,noe som BT pleier å si at man må gjøre også,i tilbakesvar fra ombyggningsøknaden, alle papirer som du trenger bestilles fra GM norge gjennom opelforhandleren, er noen som ikkje har peiling på vilken papirer det handler om i opel skranken så kan være greit å skrive ut kopier og vise papirene til dei på opel om vilken papir du trenger fra gm norge, disse papirene koster litt da. men akkurat det stoppet ikkje meg akkurat...:P

 

Papirene sender man som regel med en søknad ang motorbytte til BT,men mangen som driter i søknader også og bare reiser til biltilsynet og viser alle dokumentpapirer, BT kan være ufattlig treige med å svare tilbake... vist det er senkesett påmontert før du skal til BT for første time ,er det greit å ha tatt hjulstillingskontroll og LYS kontroll ,så får du ett dokument på at det er gjort også. ;)

 

ja må som regel vise bilen hos biltilsynet også, tror det er noen som har bare fått godkjent ombygginga hos opel og bare vist absolutt allt av papirer ferdige og fått nytt vognkort ;)

Endret av Einart

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, høres ikke alt for ille ut da :)

 

ja tar isåfall bilen inn fra sverige og viser den på bt med en gang, så får jeg vite hva jeg må ha osv. så sette på bremser, bestille papirer ogsånn, så burde det vel gå i orden :)

 

jepp,

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

japp på mandag skal jeg til sverige å se på ascona så har drevet litt å sjekka om det ligger noe bremser for salg nå :)tar man bremser fra omega a/b ? eller er det noen andre modeller som passer rett på ? fant foresten en annen enn den jeg linka sist da..

 

her er den nye.

http://www.blocket.se/alvsborg/Opel_Ascona_B_2_2_Bytes_77_a_29421725.htm?ca=9&w=3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

japp på mandag skal jeg til sverige å se på ascona så har drevet litt å sjekka om det ligger noe bremser for salg nå :)tar man bremser fra omega a/b ? eller er det noen andre modeller som passer rett på ? fant foresten en annen enn den jeg linka sist da..

 

her er den nye.

http://www.blocket.se/alvsborg/Opel_Ascona_B_2_2_Bytes_77_a_29421725.htm?ca=9&w=3

 

Feit den, felgene var ikkje akkurat min smak på sånne biler da men hehe..

 

vist du skaffer en ascona som er orginal 1,6 til 2,0l så har du vertfall bremsene bak til 150hk og dei fremme til 125hk,, ellers er det rekord e 2.2i ventilerte skiver som blir brukt fremme med tilhørende calipper eller calipper fra en annen bil (husker ikke).. eller så er det pink240 eller pink400 kittet som gjelder som regel,, dyrt men

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei de felgene skal nok bort. og få på noe sikkelig breie dm felger :)men funker som vinter felger ihvertfall.

 

oki dette er en 1.9 tror jeg, fikk sjekka om skilt nr så fikk all info om bilen ogsånn. ja prøver å få tak i sånne bremser, de er vel sånne som går rett på bilen uten å bygge om noe ogsånn?

 

ok, da får du vertfall godkjent med 2,4L uten å bytte om noe av bremser feks.. trur dei skal passe på rett på ascona og som kadett c men bremseslangene var kansje litt annenledes enn orginale synst eg å husket..

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja okei. da trenger jeg egentlig bare masse papire da. men må man sende inn en søknad om ombygg til biltilsyntes først eller kan man bare komme med masse papirer?

 

hmm jeg hadde sikkert sendt en liten søknad,men kan jo pleie å ta lang tid før man får svar som regel.. men om du vil ramse opp alt som skal gjøres til BT går jo også sikkert. men må jo snakke med en som har litt peiling der i såfall.. men først må vell bilen registreres til norske skilter?

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja var innom og hørte litt i dag, og bilen måtte være helt orginal for å få den på norske skilter, og kunne ikke godkjenne den med 2.2 før jeg fikk skilter så måtte isåfall sette inn 1.9 godkjenne så inn med 2.2 igjen. så da skal jeg finne en her til lands med skilter osv :)

 

oki sånn det var ja, jaja får håpe du finner noe da;)

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg blitt en stolt eier at en 76 ascona 2.2i :D

 

gratulerer du ;) har du link til denne eller har du bilder eller lagd deg en garasjetråd?:) det må du i såfall gjøre da;)

 

mye ga du for den? og er den ferdig godkjent me 2.2i?

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår