Gå til innhold

(Avsluttet)

Ranger emnet


Einart

Anbefalte innlegg

skaffa meg ett nytt justerbart panhardstag med polyforinger til bakakslingen her om dagen, kommer på når sommerhjula skal på igjen sånn jeg får sentrert bakakslingen orntilg....

 

P7221358.jpg

P7221359.jpg

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 696
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Syns det ligner mere på nylon eller plastikk jeg da. Hvor vannrett ligger eventuelt panharden på C både orginalt og senka nn mm?

 

 

ja er noe sinsykt harde greier vertfall, kaller det bare polyforing , er sikker noe av nylon. er vertfall mye hardere enn polyforingene i bærearmene.

 

er litt usikker egentlig, kunne evt samenlignet sånn den svarte kadetten er nå med 60/60 senk med orginale hjul og med orginalt panhardstag vs den hvite usenka.....

når 13" med lavprofil hjula er på den svarte har ikkje eg studert hvor mye bakakslingen må sentreres men trur ikkje det er så masse,

Endret av Einart

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nå har jeg lest gjennom hele tråden for første gang. Må si jeg er imponert over utviklingen du hatt. Bilen har gått fra å være en harry rånebil til å bli skikkelig stilig. Bra jobba!

Opel Kadett C

Opel Rekord 2.0 E 1986 (skrotet)

Opel Rekord 2.2i 1984 (skrotet)

Opel Vectra A 2.5 C6 1995 (Solgt:(

Opel Vectra C 1.9 CDTI OPC line 2007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest gjennom hele tråden for første gang. Må si jeg er imponert over utviklingen du hatt. Bilen har gått fra å være en harry rånebil til å bli skikkelig stilig. Bra jobba!

 

hehe, ja har merka det eg og egentlig at den har vert litt harry før,når eg ser tilbake på gamle bilder i dag synst eg den var stygg før, mangler bare en nedpussing til nå så ett bra resultat av ny lakkering :P

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
leste igjennom hele tråden og må si jeg er mektig imponert, utrolig fin kadett :)

 

tenkte selv og ta inn en kadett fra tyskland og lurte på om du har erfaring med første gangs visning hos biltilsyntes, hva de er sikkelig pirkete på osv?

 

nok en gang sykt rå kjerre ;)

 

hehe står vell mye rart i denna tråden ang bilen i byndelsen vertfall :P men takk for det alikavell.

 

førstegangsvisning for hva du mener egentlig?

 

har ikke så mye peiling på det med å inportere bil til norge, men er den orginal og skal visest til biltilsynet er det vell ingen problem regner eg med. men å bygge om en orginal veteran som er inpotert til norge trur eg det var verre med å få godkjent med større motorbytte feks.

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

førstegang man viser bilen i norge pleier de å være litt strengere, siden det kan være forskjellige regler fra land til land.

 

ja det som er vet ikke helt om den jeg har sett på er det, eller om det er bygd om på motor..

 

denne er de jeg har sett på, kanskje du kan si om det er noe rart og uorginalt med den :)

 

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?__lp=5&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=19000&makeModelVariant1.modelId=14&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&minFirstRegistrationDate=1975-01-01&maxFirstRegistrationDate=1980-12-31&siteId=GERMANY&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT&customerIdsAsString=〈=en&id=128173881&pageNumber=2

 

 

Er dårlig i tysk men den er vertfall ombygd fra endten orginal 1600 karosseri med 1200midtkonsoll,5trins getrag240 fra rekord/senator,2.0E fra cupe,eller ombygd fra 1200karosseri. men veit ikkje om den er godkjent ombygd i tyskland da. er den godkjend ombygd fra tyskland osv veit ikkje eg kordan det blir her i norge.

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk. nei det er det jeg må finne ut, skal ringe karn senere idag og høre om den er godkjent der nede for da tror jeg ikke det skal være noe problem og ta inn til norge. ellers så er det kanskje best å finne en orginal en også bygge om her hjemme. :)

 

jepp gjør det du så får du sikkert vite litt mer om den ;) såg bra ut vertfall!

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noe nytt som har skjedd med kadetten da? :)

 

njea ikkje så mye,, har hvid ut det tunge anlegget i bagasjerommet og driver å monterer nytt anlegg nå bare lettere..

ellers bare driver å lager klar bilen igjen til neste time til biltilsynet. får håpe jeg blir ferdig denne gangen pga bakakslingen min er forferdlig dårlig nå i lagrene...så hadde håpet på å få den ferdig godkjent sånn eg kan bynde å demontere bakaksling og overhale den og dille litt med motoren.

 

og den andre kadetten skal straks på bukker for og demontere alt av understell og alt annent før skallet skal fraktes til sandblåsehallen meg og en kompis driver å lager til i en gammel møkka kjeller hehe.... så der blir det å stå i vinter å sandblåse den også.

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår