EirikA4 Skrevet Desember 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2007 hei, jeg ha nå kjøpt meg en ny framfanger til min audi a4 b5, og jeg lurer på hvordan jeg skal feste den? det er vel noen andre her som har kjøpt bodykitt av glassfiber og fått dette på?? så jeg blir veldig glad for alle råd og tipsbabyhmm? jeg må vel prøve og få fast alu bjelken som satt på orginal fangerne, men hvordan?? er det mulig å bruke noe slags lim som fester seg til glassfiber og plast?? trenger hjelp!!:helpme: Siter EirikA4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikA4 Skrevet Desember 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2007 Er det ingen som har skiftet framfanger før? :uhhmmwhat?: Siter EirikA4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GTPrimeraGT Skrevet Desember 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2007 Heisann! Du må enten flytte over den fra orginal fangeren din, eller hente en på skroten slik at du har en fanger i reserve! :) så prøve montere å merke av slik at ståldelen treffer fangeren å alt ser beint ut, så merker du av i fangeren å limer ståldelen fast med noe skikkelig kraftig noe, Kraftlim av et slag. så montere i gjen, så må du nesten bare se hvordan det passer på side festene, der må du nok lage deg noe lite, men med en Dremmel å litt plast å noen små skruer å skiver så er du nok langt påvei! :) lykke til! :) Siter _/1994 Primera e GT\_ KN,Supersprint,chip Dvd,PS2,Rockford 230V,TV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikA4 Skrevet Desember 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2007 Takk takk, ja skal prøve å gjøre slik at det skal bli litt sterkt(a) men synes det blir litt vanskeli å merke, siden man burde merke når fangeren sitter der den skal sitte?:wonder: :idea: har tenkt å sette på fangeren slik den forhåpentlig vis skall bli ved hjelp av teip og diverse støtter, men først dekke fronten av bilen (uten fanger) til med plast/alu.folie så få på fangeren, og så sprøyte inn byggskum slik at dette fester seg inni fangeren og på alu.bjelken slik at det blir en form til bjelken og så bruke boltene gjennom skiltplaten til å sette fast med:happyhappy: noen som har noen innspill så blir jeg glad:sombrero: Siter EirikA4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-mann Skrevet Desember 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2007 Sikaflex er tingen, det holder på det meste.... Siter Toyota RAV4 2.0 automat Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt) Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt) Sjekk ut mini SUV`n vår :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikA4 Skrevet Desember 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2007 Ja har tenkt på sika;) men fester sika seg til alu.bjelken? og bjelken er vell ikke helt inntill den nye fangeren, det blir vel et åpenrom mellom bjelken og fangeren?? har ikke prøvd på dette.. må vel finne ut hvor langt det er fra bjelken til fangeren? hvordan har andre gjort det?? har du montert ny fanger ole Siter EirikA4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vagen Skrevet Desember 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2007 Hvilken fanger har du kjøpt? Med flere styling fangere til audi a4 skal du tre stylingen fangeren utenpå den orginale støtfangeren og lime den fast. Noe fra orginal fangeren må vanligvis kappes vekk for at styling fangeren skal passe utenpå den orginale. Vanligste er vel at nederste del av fangeren skal kappes vekk.. Siter http://WWW.MARIUSAASHEIM.COM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikA4 Skrevet Desember 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2007 hmm, ja det tenkte jeg faktisk på, men trodde ikke det kunne la seg gjøre:x men det er kanskje mulig...? ikke vet jeg.. her er en link (jeg har btw kjøpt disse skjørtene og bakfangeren også): BS Bildeler AS - Bilstereo, Styling, Performance og bilrekvisita dumt kjøp?? Siter EirikA4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paal C. Skrevet Desember 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2007 Holoy! Tror du bør holde deg unna sika, eller generelt silikon produkter.. Du får ikke ei limfuge som blir "stiv". Jeg bruker Araldite 2015 for liming av compositer til alu. Men begge flatene må være rent og tørre. Så må de også mattes ned, slik at limet får ordentlig vedheft. Siter Paal C. Ram SRT 10 "Lekebil" Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest" http://www.HPComposites.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikA4 Skrevet Desember 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2007 Ja ok, men er det noen som har gjort noe lignende,hvor og hvordan lagde de fester?? Siter EirikA4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paal C. Skrevet Desember 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2007 Hall'a. Jeg bygger festene opp, som regel av glassfiberplater, eller carbon. Limer de sammen slik at de blir helt like de orginale. Eller: Sveiser sammen noe i alu eller stål. Da er det bare og montere de inn i den nye fangeren. Siter Paal C. Ram SRT 10 "Lekebil" Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest" http://www.HPComposites.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikA4 Skrevet Desember 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2007 ja det hørtes jo bra ut;) blir det ikke vanskelig å få de til å bli lik orginalfestene, har du noen tips hær?? er ikke akkurat proff i faget, hehe:spin Siter EirikA4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vagen Skrevet Desember 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2007 hmm, ja det tenkte jeg faktisk på, men trodde ikke det kunne la seg gjøre:x men det er kanskje mulig...? ikke vet jeg..her er en link (jeg har btw kjøpt disse skjørtene og bakfangeren også): BS Bildeler AS - Bilstereo, Styling, Performance og bilrekvisita dumt kjøp?? Ser akkurat ut som rieger og seidl fangerene, som begge er til og tre på orginal fangeren. Siter http://WWW.MARIUSAASHEIM.COM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikA4 Skrevet Desember 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2007 men hvordan skal jeg kappe av orginal fangerne slik at de passer, de rillene på siden stikker jo ut på innsiden av framfangeren?? noen som har en anelse på hvor mye noen tar for en orginal framfanger og bakfanger?? Siter EirikA4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^celica^ Skrevet Desember 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2007 den skal ikkje utenpå org.. dette er ein komplett ny fanger... ang. fester, så har eg bara pleid å bøye til noe aluminium så det passer.. også feste det til fanger, deretter er det smukk på!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg