Gå til innhold

Vmaxx coilovers erfaring?...

Ranger emnet


[JR-Performance]

Anbefalte innlegg

Noen her som har Vmaxx coilovers?

 

Da jeg hadde bilen min på hjulstillingskotroll sist, så fikk jeg påpakk om at ''støtdemperben og bolter er feil''

 

så jeg dro ut til de og lurte på hva det var.

da sa han at dette senkesettet manlglet noe låseunksjon til vinkelen på støtdemperbenet. han maste om caster camber bla bla bla. men dt sier ikke mg noe!...

 

så han sa at bilen vil tåle lite humper og slag før det slår seg skjevt igjen!

 

dekket jeg hadde på ene sida foran var helt utslitt, mens var ok på andre sida. så det er nok det som har skjedd!

 

men det er vel rimelig dårlig av Vmaxx?

 

noen som sliter med det samme, eller har en genial løsning??

 

takker for alt av svar!

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe forskjell på innfestningen på originale dempere og vmaxx settet!? Har ikke merka noe skjeiv slitasje/feil hjulstilling på bilen min etter kontroll. Så lenge man trekker til med rett moment så skal det ikke være noe problem.

 

Han på hjulstillingskontrollen sa heller ingen ting.

 

Grunnen til at dekket var slitt på den ene sida, var vel fordi vinklene ble endret da du bytte til de nye demperne.

Om vinkelen er feil, så kan dekkene slites rimelig fort ut.

 

Ellers så må jeg si meg veldig fornøyd med settet. Subba som faen med 17" før, nå subber det ingen ting, selv med fullt lass, og anlegg :)

Octavia MK2

Golf MK4

RX7 FC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde bilen på hjulstilling en uke etter at jeg monterte senkesettet ii sommer. da ble det stillt korrekt inn, og de sa ingenting om noe.

så kjørte jeg 6mnd på dekka, og da måtte jeg skifte pga skeislitt høurehjul!....

 

og nå for noen uker siden hadde jeg den inne igjen. var da jeg først fikk beskjed om at fjærbein og bolter ikke er rett.... boltene er jo de orginale :O

 

ellers er jeg også fornøyd med vmaxx. eneste jeg kan påpeke er at det er JÆVLI stivt!! helt mongolid å kjøre på dørlige veier med! er vel ca senka 70/65 eller noe, og subber heller ikke:) med 40/205/17!

 

men synes det virker på trynet at det ikke skal gå ann og låse fjærbeina helt... de fikk kun tighte det så mye de kunne for hånd.

 

får kjøre noen mnd til og se hva som skjer. fortsetter det å slite skeivt pga vmaxx, så blir det nye coilovers!!

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår