Gå til innhold

Følg prosjektene våre i ny innflytta garasje, 242 og 245.

Ranger emnet


Caprice

Anbefalte innlegg

  • Svar 160
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja sant det. Var jo noe mer sveising og greier. Hadde jeg nesten glemt. Får se om jeg har råd til å komme innover til byen en dag;)

 

Kan ikke huske at det var så veldig triks å få i taktrekket egentlig. Hadde det nede og vaska det i den hvite volvon en gang da det var en smule innrøyka.

Var bare å sette opp bøylene først og begynne å tre på plass langs kantene. Begynte vel i midten foran eller noe.

Sjekka vi ikke taket i delebilen min? Mener det er ganske innrøyka og har omtrent samme skadene som du har baki din fra før.. Skal en tur til Skrotkalle en av dagene så kan titte etter et trekk der.

 

Kjørte forresten Gröna lynet en tur igår. Tok en runde uten skilter. Litt motorvarmer og batterilader på forhånd riktignok, men jeg sverger; startmotoren rakk såvidt å slå inn før motoren dro igang! :win

Bytta til en original slange på bremsekraftforsterkeren da den som satt der var knekt tvers av, så bremsa den fantastisk også.

Gleder meg til å få den bilen i trafikk igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er fint å høre at gröna lynet har fått et fint aldershjem!

er nok ikke så mye sveising du trenger å hjelpe med.. listehullene er viktigst. gi meg litt råd om resten så skal jeg nok fikse det..

 

måtte kappe ut en bit under der batteriholderen satt i går, på 10x10 cm. den var kjeks!

100% Death Proof

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkan: Ta med feltseng og en sovepose så kan du bo på verkstedet vårt i et par uker. Da kan du kose deg med en del sveising ;)

 

Må innrømme at jeg svaner Gröna lynet. Men jeg er også veldig glad for at jeg slipper å kjøre den vinter. Var ikke så enkel å ha med å gjøre sist vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rust under batteriet høres ut som standardutstyr!

 

Hehe, feltseng, sovepose, grill og ostepølser så er vi der:mat

 

Har litt dårlig samvittighet for at grønningen må stå utendørs i vinter, men har samla en del deler til den. Skal også hente en god gammel 091-B bensinvarmer til den som skal etanolkonverteres i likhet med en 230fk motor som står nyovermalt på pall i garasjen og skal i "lynet". Holder på å bygge om varmeapparat med nye skf kulelagre til vifta++ og har bygget om originalspeedometeret fra wire til elektronisk.

Diesel framfjærer, ektra kraftige campingfjærer bak, ny bakaksel med diffbrems og ekstralys med xenon ++ er i planene for å lage skikkelig vintertraktor av den;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du tar vare på den! Har aldri vært borti en bil med mer personlighet enn Gröna lynet.

Kommer til å bli en grym sleeper!

 

For en gangs skyld fikk jeg bare ting jeg trengte til jul:

DSC01300.jpg?t=1198583993

1000kr, bærekuler, 500kr gavekort på Biltema, grøftelys, det ene var sprekt så den må byttes, div spraylakk, vinkelsliper, Volvo-beltespenne, kappe og slipe ting til vinkelslipern, kappeskiver til dremel, div sandpapir og 5l Biltema håndvask.

 

Kan ikke klage. Blir en tur ut i verkstedet i dag for å rydde litt. Skal kjøre ut noen skap og greier så jeg kan få orden på tinga mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har mor og far vært på torshov bilrekvisita en tur? :p Bra du tar vare på stakkars slitne grönna lynet siggurd :p syns nesten synd på deg som fikk den.. hehe.. harru flytta opp til skauen igjen el?

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skjedd litt i det siste. masse pussing og sliping.

Har funnet en del mongomekk. Rusta som er i gulvet er bare klint inn med skiaflex/tectyl og hammerite eller noe sånn.

Jævla dritt.

 

Skal bli deilig å bli ferdig med rustfiksing, sliping og lakkering inni. Da kan jeg begynne på morsommere ting.

Vil ikke drive på med mange ting samtidig for da blir det kaos. Mye bedre å gjøre seg ferdig med en ting, før man begynner på noe annet.

 

DSC01316.jpg?t=1199110718

Detta her er proppen som satt i gulvet under plata på venstresida.

2 cm med dritt oppå for å skjule rusta som var rundt hullet.

 

DSC01311.jpg?t=1199110922

Her satt proppen.

 

DSC01313.jpg?t=1199110965

forsetefestet bak på høyresida, etter litt sliping. må sveises.

 

DSC01310.jpg?t=1199111071

På venstresida. litt verre enn høyre.

 

DSC01315.jpg?t=1199111125

Sånn ser det ut nå. Der hvor det er grunna er det slipt ned og klart for lakk.

 

Nå blir det vel ikke noe skruing før neste år kan jeg tenke meg.

 

Godt nytt år alle mann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår