Exerqtor Skrevet Desember 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2007 Som det står, passer downpipen som følger med i 3" JT anlegga rett på 245'n når jeg hiver i FK motor'n? Eller må jeg fikse litt på'n? Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Desember 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2007 Den passer rett på flensen hos meg, og tror det skal gå greit med resten av anlegget. Som du vet, så må du drive og lage faenskap med filterflytting. :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Desember 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2007 Ok, filtret har jeg fått flyta når jeg skal ha på eksosen uansett så. Men tenkte sånn med høyde å vinkel osv.. Men passer det som du sier så er det jo bare glede.. (til en forrandring) Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2007 Hvis du går utifra en std FK motor så må/bør du sette en sandwich rett på blokka og ha filteret uttapå den eller kjøre med filterflytter. Filterflytteren som sitter der originalt er hvertfall bare å få kasta bort. Du må da lage deg nytt rør til olja inn på turboen, det kan du enten gjøre ved å kjøpe deg banjo'er og bøye til ett rør som du lodder, eller få pressa en slange hos tess e.l. Da passer eksosen rett på der og tar ikke i noe. Men regn med litt ombygging hvis det ikke skal skrape nedi. Du kommer ikke over kanten ved lunchbaren på torvet med std jt eksos... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Desember 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2007 Har kjøpt sandwich så filteret er nok ute av bildet.. Men når du snakker om bakken på lunchbaren så mener du at anlegget blir liggende litt for lavt da eller? Bare kutte vekk en bete av dp'n på strekka rett etter turbo'n å sveise det sammen igjen så enn får heva det litt i fronten skal være nok vell? Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Desember 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2007 Hvis du går utifra en std FK motor så må/bør du sette en sandwich rett på blokka og ha filteret uttapå den eller kjøre med filterflytter. Filterflytteren som sitter der originalt er hvertfall bare å få kasta bort.Du må da lage deg nytt rør til olja inn på turboen, det kan du enten gjøre ved å kjøpe deg banjo'er og bøye til ett rør som du lodder, eller få pressa en slange hos tess e.l. Da passer eksosen rett på der og tar ikke i noe. Men regn med litt ombygging hvis det ikke skal skrape nedi. Du kommer ikke over kanten ved lunchbaren på torvet med std jt eksos... Det jævla gjengerøret er ikke langt nok dersom man bruker den originale kjøleren rett på blokka! Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Desember 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2007 Colli, har du vannkjøling?? på min med luftkjøl passet alt perfekt Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Desember 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2007 Colli, har du vannkjøling?? på min med luftkjøl passet alt perfekt Ja, er to kjøleslanger på oljekjøleren min. Da blir gjengerøret jeg avbildet 1-2 cm for kort til at jeg får skrudd kjøleren til blokka. Ser KG har forlengingsbolt, kanskje det funker. Vi får oppdatere litt i guiden din når jeg har funnet ut av dette! :P Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Desember 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2007 Her ser du kjøleren min... Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Racer Skrevet Desember 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2007 Må ha gjengerør fra oljefilter sandwitch fra 740 turbo f.eks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Desember 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2007 b230et? Jeg spurte alle jeg kunne på Volvo, ingen visste noe. Var hos huggeren, ikke noe svar å få der heller. Jeg må ha dette til i morgen/lørdag, så jeg må nesten lage meg noe... Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Desember 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2007 få noen til å dreie ny bolt til deg, gå på en VGS og hør om de tar det for ei kake feks. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Desember 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2007 få noen til å dreie ny bolt til deg, gå på en VGS og hør om de tar det for ei kake feks. Har faktisk satt i gang en kompis i dreiebenken! :P Enklere det enn å gå på Volvo der de ikke vet hva en 242 er en gang. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2007 Lars: Du må korte DP litt ja, typ 2-3cm. Men sett det på først, er ikke sikkert du må, har hørt begge deler. Bare å kappe i sveisen, korte røret og tre det sammen igjen. Er flere steder jeg måtte modde også, samt at du må¨få vekk det ufyselige enderøret. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Desember 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2007 Lars: Du må korte DP litt ja, typ 2-3cm. Men sett det på først, er ikke sikkert du må, har hørt begge deler.Bare å kappe i sveisen, korte røret og tre det sammen igjen. Er flere steder jeg måtte modde også, samt at du må¨få vekk det ufyselige enderøret. Hiver min på Svendsen for å tilpasse, har ikke skills til å sveise i eksos, eller utstyr til det. Skal gi update på om mitt passer. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg