Gå til innhold

Bilder av fete felger til Kadett C?

Ranger emnet


jornland

Anbefalte innlegg

Hei..

 

Er selv på utkikk etter nye felger til to Opel Kadett C. Det er en 1977 Caravan og en 1979 Coupe, se bilder under! Selv har jeg en gul Coupe 1976 modell med ATS Classic/Stern felger på, og de passer igrunn veldig godt til bilen syntes nå jeg, men jeg kunne tenke meg å prøve noen andre felger på de to andre Kadettene.

 

Derfor lurte jeg på om det var noen der ute som hadde gode tips for felger som er mye brukt på Kadett C, eller som enkelt og greit bare ser BRA ut på denne bilen. Gjerne legg ut bilder, og hva felgene heter!!

 

DSC00083.jpg

Opel Kadett C Coupe 1976 modell med ATS felger

 

Bilde006.jpg

Opel Kadett C Coupe 1979 Berlinetta (originalstand)

 

DSC00145.jpg

Opel Kadett C Caravan 1977 (originalstand)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann,felgene på din gule kadett er rå synst jeg, og du har rigtige dekk og;) digger amcar stilen på opel når det gjelder hjul osv. jeg kjører på bredda svarte stålfelger med krompyntering ca 7cm brei inn i felgen og bfgoodrich 235/50/13 bak og 205/60/13 framme..og det synst eg ser litt badass ut hehe..... men hvilken dimensjon er det på felgene og dekkene du har på gule kadetten din? har litt lyst på sånne felger. og hvor kan jeg få tak i sånne felger om du vet?

 

men kantfelger på opel synst jeg passer best etter min smak vertfall.;)

-einar-

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 7x13 foran og 8x13 bak. Skal ikke så stor bredde til før det stikker utom skjermbuene på kadetten. De gjør det på den gule, og det ser litt badass ut ja.. Dekkdimensjonen husker jeg ikke i farten..

 

Fikk tak i brukte felger her i landet, men det er en tysk felg så det er masse å få kjøpt på http://www.ebay.de. Bare søk etter ats classic.. De har en egen hjemmeside også, http://www.ats-wheels.com/

 

Selv liker jeg også kantfelger, så er det noen der ute som har bilder, så legg de gjerne ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aahh tøft:) eg skal vertfall legge ut bilder om eg kommer over noe eller tar sjøl:) men står dekk dimensjonen på dekket på felgen? kansje 205/60/13 dekk passer da? skal skjekke sia, har planer om å skjermbredde vertfall etter hvert og..på gamle bilen fikk eg mangel lapp av snuten...stakk ut 6cm bak og 2 foran med dei hjula eg nevnte eg har..hehe..ser kansje litt morsomt ut bakanfra men ganske tøft frammenfra/sida...jaja.

 

vet du foresten om det er orginalt med diffsperr på bakakslingen på kadett c? 1979mod? har ikke fått bilen min enda så lurer litt bare... ja og vilken bakaksling med sperr /diffsperr ellernoe fra opel som passer på kadett c 79mod og blir godtkjent med?

-einar-

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du tenke lommebok så e jo bredda orginalstålfelger til caravan vertfall en sikker vinner.

otk337.jpg

 

Men 4 spoked revolution e jo åsså en slager:

100_6397.jpg

 

ATS også veldig tøff med rette stuket/dekk:

100_7188.jpg

 

Men skal man være fornuftig og ikke tenke lommebok så e det jo bare 1 sett felger som gjelder, og det e bbs e30.. Men da snakke vi titalls tusen..

coupe13.jpg

 

Men i dag så e jo allt det her oppbrukt, hvis man kan kalle det oppbrukt. Personlig gjer æ meg faen i ka andre har brukt bare det ser tøft ut, men hadde vert artig og sett kadett med noen andre felger for en gangs skyld.. Kanskje noe i den her retninga?

 

416311.jpg?11-07-2007 11:56:54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for fine bilder..

 

Einert: De dekkene du snakker om passer sikkert ja, men det er kanskje finere å gå opp til 14" felg, og gå ned på profilen... Også liker jeg personlig å sette på et dekk som i utgangspunktet er litt for smalt til felgen. Da får man looket på siden av dekket som bildene fra kongemannen illustrerer, nemlig at siden på dekket skråner inn.. Ikke helt ideelt for veigrepet da men..

 

Ang diffsperr så er jeg ganske sikker på at 79 kadett c ikke hadde dette originalt, min har iallefall ikke det... Mulig at en manta gsi bakaksling med diffsperre kan passe..

 

Mange bra bilder maaa!! De bbs felgene er jo helt rå!! Men den prisen er jo i meste laget for en student som lever på lån og stipend.. ATS felgene er jo vanvittig gromme, men synes nesten det holder med å ha de på den gule coupeen.. Er veldig fan av kantfelger!!

 

En annen felg som jeg liker er de hvite 5 og 6 eikede felgene fra Compomotive. De er jo solide som få også.. Legger ut noen bilder selv her..

 

Kadett%20C%20346.JPG

 

Kadett C sedan med Compomotive felger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja skjønner ka du mener;) ser bra ut på kadettene, er litt fan av mindre tommer og mer gummi og bredde..hehe sånn amrikaner stil:P nei men får se ka eg finner ut.. felgene som der er til salgs til 9000kr va jo helt greie da...hadde eg hatt penger hadde eg kjøpt dei kansje..men lyst på ats felgene.. er ganske råe ja..

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er vertfall en av felgtypen og dekk eg tenkte å bruke i førsteomgang vertfall:)

 

1675453-bilde5-toyota3dekk.jpg

235/50/13" bror min hadde dem på kadetten sin før og det såg ganske tøft ut synst jeg.

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår