Lubert Skrevet November 25, 2007 Rapporter Share Skrevet November 25, 2007 Nå lurer jeg fælt. Noen har skremt meg litt angående firtrekk systemet på ttn. At det er 90% fortrekk og 10 % baktrekk Er dette feil. Eller er det noen som kan forklare hvordan det fungerer på TT 2000 Quattro 225 Lurer også på hvordan man vil merke antiskrens systemet når det slår inn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rioi Skrevet November 26, 2007 Rapporter Share Skrevet November 26, 2007 Det er nok desverre rett.. TT-en er (omtrent) fremhjulstrekk helt til du mister grep eller får skrens eller noe lignende. Da vil elektronikk føre krefter bakover. Audi TT og A3 har så lite plass i motorommet at det kun er plass til tverrstilt motor. Derfor er det ikke "vanlig" quattro. (samme systemet som volkswagen bruker. Nemlig Haldex:) A4, A6, A8 og lignende biler har rettstillt motor, derfor har "ordentlig" quattro med TorSen diff på midten og 50/50 foran bak helt til du mister grep på en aksel. Da vil kerftene flytte seg mekanisk til den akselen med best grep. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet November 27, 2007 Rapporter Share Skrevet November 27, 2007 Kjører fremhjulstrekk med drift på mellomaksel inntil ABS hjernen registrerer en 36(?) graders forskjell i rotasjon på frem- og bakhjul, da skjer en elektronisk innkobling av bakdiffen og man får da en 50/50 trekk. Mange som roter inn at A3 og TT har Haldex lik det man finner på Golf 4 og 5, og deretter begynner å rote med Syncro (som er en viskosebasert diff som deler omtrentlig 80/20 på enkelte GAMLE VW biler). Antiskrens oppleves vel litt som at du brekker med kun ett bakhjule i sving/skrens. Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lubert Skrevet November 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2007 Kjører fremhjulstrekk med drift på mellomaksel inntil ABS hjernenregistrerer en 36(?) graders forskjell i rotasjon på frem- og bakhjul, da skjer en elektronisk innkobling av bakdiffen og man får da en 50/50 trekk. Mange som roter inn at A3 og TT har Haldex lik det man finner på Golf 4 og 5, og deretter begynner å rote med Syncro (som er en viskosebasert diff som deler omtrentlig 80/20 på enkelte GAMLE VW biler). Antiskrens oppleves vel litt som at du brekker med kun ett bakhjule i sving/skrens. Tusen takk for det svaret. :) lettet meg utrolig egentlig. Grunnen til at jeg spør og var usikker, er fordi at rumpa på bilen kom så lett. Det skulle ingen ting til for å provosere frem sleng. Derfor måtte det jo være nokka krefter bak :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet November 28, 2007 Rapporter Share Skrevet November 28, 2007 Bare å leke seg med Haldexen ja, trengs bare en bitteliten fremprovosering først. Får forøvrig tak i Haldex kontrollere som man kan manuelt justere firehjulstrekken selv. Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lubert Skrevet November 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2007 Bare å leke seg med Haldexen ja, trengs bare en bittelitenfremprovosering først. Får forøvrig tak i Haldex kontrollere som man kan manuelt justere firehjulstrekken selv. Kan du nevne noen slike og linke :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rismoenbrosracing Skrevet November 29, 2007 Rapporter Share Skrevet November 29, 2007 Hei Du kan lese litt i denne tråden også, er linker til produkter her! http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=69206&highlight=haldex+fordeling Siter 1986 audi coupe quattro, soon to be a sq 1977 fiat 131 abarth 2007 bmw e92 320d 2007 honda crv aero plus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet November 29, 2007 Rapporter Share Skrevet November 29, 2007 laget ikke schanke en slik "justerbar" sak? ...riktignok laget for opel.... Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet November 29, 2007 Rapporter Share Skrevet November 29, 2007 Mistenker at dette her Schancke har drevet å mekket på er helt annet enn elektroniske kontrollere til Haldex, han har vel heller stått for konstruksjoner av 1000hk-kasser osv til rallycrossbruk. Uansett, er baer å google på Haldex Controller så bør man finne ting. Vet at ES tuning og ACE Competition forhandler enheter. Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.