Gå til innhold

Mista Lappen

Ranger emnet


Fredricko

Anbefalte innlegg

Dette hørtes bullshit ut!

 

 

er du helt sikker på at ikke du rulla ut av en esso/shell/statoil med masse venner stående på stasjonen og glane på deg og du skulle kjekke deg litt... gassa på og la den breit ut i rundkjøringa og holdt på å dra med deg en bil som var ved siden av deg

 

Jeg klarer ikke helt å skjønne hvordan i helvete du hverken blir bøtlagt ELLER mister førerkort for å kappe en rundkjøring...!

Jeg har glatt 50km/t gjennom de fleste rundkjøringer jeg skal rett frem i om det er klart. om det ikke er noen på siden av meg så kjører jeg RETT frem!

 

helt meningsløst å følge den hvite stripa p utsiden!

 

fortell nå.. HVA skjedde EGENTLIG?

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hvordan kunne politimannen da få segselv til å ta lappen uten samtyke?

 

Uansett, om dette ble gjort så stikker du bare ned til stasjonen og henter lappen din igjen. Ingen samtyke - ingen rett til å holde den uten noe spesiell form for tillatelse fra domstolen /juristen

 

 

De tar lappen din UANSETT!... men om du samtykker så samtykker du på at du gjprde nettop det han sier at du gjorde galt!

 

Om du IKKE samtykker, har snuten 3 uker på seg på å få saken for retten.. etter 3 uker får du førerkortet ditt tilbake midlertidig intil saken er avgjort!

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tar lappen din UANSETT!... men om du samtykker så samtykker du på at du gjprde nettop det han sier at du gjorde galt!

 

Det kan kanskje indirekte oppleves sånn, men du må også tenke på at den retten som skal behandle saken din, uansett vil se det som positivt i at du samtykket i at politiet beslagla førerkortet ditt. Dette viser jo at du er villig til å samarbeide, og selv om du ikke nødvendigvis erkjenner straffeskyld for forholdet, kan det telle i positiv retning for din del.

 

Kanskje litt tungvint forklart, men man bør ikke nødvendigvis å vegre seg mot å samtykke i at politiet beslaglegger førerkortet inntil saken er avgjort. Det betyr altså ikke at man erkjenner straffeskyld, det betyr bare at man innser at det fra et samfunnspolitisk perspektiv ikke er ønskelig at man fører motorvogn mens etterforsknigen og en eventuell rettssak pågår, og således ser det som hensiktsmessig at politiet oppbevarer førerkortet så lenge. Retten kan fort se på det som en moden og fornuftig vurdering, og det vil altså i så tilfelle kunne gagne deg i en rettssak.

 

Oi, det ble mange ord om veldig lite :)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg mista lappen igår. Kutta en rundkjøring pga at det stod en bil i kjørebanen. Dette var det en sivilbil som så. Og han snudde og fulgte etter meg og stoppet meg. Han var alene i bilen og ikke uniformert.

Har han da lov å beslaglegge lappen min?

 

Mvh

Fredrik

 

 

Når du sier at du kutta rundkjøringa, mener du da at du kjørte på feil side av rundkjøringa, eller kjørte du bare på innsiden av en annen bil i rundkjøringa? Det virker som om mange her leser det på ulike måter, så du må gjerne oppklare det...

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier at du kutta rundkjøringa, mener du da at du kjørte på feil side av rundkjøringa, eller kjørte du bare på innsiden av en annen bil i rundkjøringa? Det virker som om mange her leser det på ulike måter, så du må gjerne oppklare det...

 

Det lurer jeg på og, og jeg lurer på om bilen som sto i ro faktisk sto i ro eller bare kjørte litt eller veldig sakte?

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal være bra cp for å parkere midt i en rundkjøring... :P

Men å miste lappen for noe sånt noe høres jo helt søkt ut, da burde vel alle som må krysse doble midstriper for å kjøre forbi en havarert bil miste lappen også?

Skulle du ellers ha gjort da? stoppa bak han og håpet på at viking kom snart, evt skubba han ut av veien og forsatt glad videre?

Internetporrmissbrukare

Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår