Juristen Skrevet November 24, 2007 Rapporter Share Skrevet November 24, 2007 Jeg og noen bekjente har tenkt å sprenge operaen himmelhøyt i lufta så snart den er helt ferdigstilt. Noen som vil være med? :) Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet November 24, 2007 Rapporter Share Skrevet November 24, 2007 okeeeeeeeey you fucki'N gaaaaay søt du ogkiddie Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet November 24, 2007 Rapporter Share Skrevet November 24, 2007 I sverige har dem over dobbelt så stor befolkning...! Operaen i sverige rommer MINDRE mennesker enn den norske.. og enda har dem aldri klart å fylle den opp under events!http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=186649 Den nye operaen ser helt jævlig ut. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet November 24, 2007 Rapporter Share Skrevet November 24, 2007 Den nye operaen ser helt jævlig ut. Akkurat det har du helt rett i..ser ut som et skip som straks reiser til havets bunn.. Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet November 24, 2007 Rapporter Share Skrevet November 24, 2007 Enkel løsning: La den være gul. Si det var beregnet at det kom til å bli slik... Når de først skal bruke så jævla mye penger på marmor til den operaen som flertallet i norge driter i, så får de la den henge selv om de ikke er fornøyde med resultatet. Hvorfor ikke bare bygge i murstein i utgangspunktet? Siter 94 BMW E36 316i compact 94 Opel Astra 1.6si sedan (Død) 8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet November 24, 2007 Rapporter Share Skrevet November 24, 2007 Så jeg finer dette som veldig rart. Og at Norge bruker 4 milliarder på et operahus, istedenfor på skoler og sykehus finner jeg som rimelig naivt. Er bare et status symbol ;) Og jeg trur den endte opp i nærmere 10 milliarder når den endelig blir ferdig. Og det er nesten bare polaker som jobber der også. Morra mi hadde bare hørt om den, og da hun i sommer så den for første gang trudde hun det var bare et nytt havnebygg. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet November 24, 2007 Rapporter Share Skrevet November 24, 2007 Er bare et status symbol ;)Og jeg trur den endte opp i nærmere 10 milliarder når den endelig blir ferdig. Og det er nesten bare polaker som jobber der også. Morra mi hadde bare hørt om den, og da hun i sommer så den for første gang trudde hun det var bare et nytt havnebygg. 10! milliarder for det der? Skulle tatt det svart da. Polakkene hadde sikkert ikke klagd på det. Siter 94 BMW E36 316i compact 94 Opel Astra 1.6si sedan (Død) 8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet November 25, 2007 Rapporter Share Skrevet November 25, 2007 lol, staten betaler folk for svart arbeid... Det blir svart arbeid uansett braniac. :P Status symbol ja.... Å forelenge penisen er jo alltid populært. Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogerj Skrevet November 25, 2007 Rapporter Share Skrevet November 25, 2007 Det eneste jeg klarer å tenke på når jeg hører/ser operahuset er at Kristoffer Schau har gravd ned en koffert med bæsj under der. Og det sa han etter at armering og betong kom opp. N Y D E L I G :) Operahuset er for FAGS, det finnes tusen sånne her eksempler i hele norge der staten har brukt en shitload med penger på tull. Sånn er det bare, jeg har sluttet å bry meg med sånne ting. Siter BMW e46 325ic kompressor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet November 25, 2007 Rapporter Share Skrevet November 25, 2007 Jeg og noen bekjente har tenkt å sprenge operaen himmelhøyt i lufta så snart den er helt ferdigstilt. Noen som vil være med? :) Trenger du hjelp? Bare synd man ikke kunne overbevise styresmaktene om at de 4 000 000 000 (som sikkert blir doblet innen de er ferdige med tullet pga gulning,budsjettoverskridelser pga ineffektive systemer etc) kunne vært brukt til basalbehov à là bedre sosialdekning,"proper" gamlehjem/sykehus-dekning og flere/større fengseler (så vi kan bure inne folk som fortjener å sitte der,og ikke la de rote som de selv vil pga "mangel på plass") er viktigere enn kultur. Som Reodor sier,det er sånt det blir krig av...:bambam: Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet November 25, 2007 Rapporter Share Skrevet November 25, 2007 Akkurat det har du helt rett i..ser ut som et skip som straks reiser til havets bunn.. Snøhetta har mange gode bygg bak seg, men operaen er ikke ett av dem. At resultatet har blitt så stygt er ganske ille, for her var mulighetene store til å få et fantastisk resultat. Fra sjøsiden kan jeg strekke meg til å si at det ser spesielt ut. De virtuelle tegningene av operahusets sjødise ser ikke så ille ut, men in real life er det ikke akkurat vakkert. På baksiden ser det ut som et havnebygg som en annen nevnte her. Stakkars folka i PWC som må sitte og se på dette bygget.Heldigvis kan de avlaste øynene sine innimellom ved å kaste blikket over på det mye vakrere postgirobygget. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet November 25, 2007 Rapporter Share Skrevet November 25, 2007 Meg --> dukenukem <-- operaen og dens tilhengere Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pål Espen Skrevet November 25, 2007 Rapporter Share Skrevet November 25, 2007 har ikkje penger til ditt har ikkje penger til datt. Ka gjer vi då? JO, vi bygger opera som ingen trenger eller vil har, og vertfall ikkje kjem til å gå i. norge har klart det igjenn!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasK Skrevet November 25, 2007 Rapporter Share Skrevet November 25, 2007 Rart å se staten prioritere opera og annet kulturtull når de strengt tatt burde brukt pengene på fengsler, sykehus, sykehjem og psykiatri. Mine skattepenger skal bidra til at den norske befolkningen har rettssikkerhet, godt helsetilbud, brukbar infrastruktur, krav på utdanning, mat og tak over hodet. Ikke OL, Opera og pengestøtte til noen stakkarslige bønder og samer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet November 25, 2007 Rapporter Share Skrevet November 25, 2007 Trenger du hjelp? Bare synd man ikke kunne overbevise styresmaktene om at de 4 000 000 000 (som sikkert blir doblet innen de er ferdige med tullet pga gulning,budsjettoverskridelser pga ineffektive systemer etc) kunne vært brukt til basalbehov à là bedre sosialdekning,"proper" gamlehjem/sykehus-dekning og flere/større fengseler (så vi kan bure inne folk som fortjener å sitte der,og ikke la de rote som de selv vil pga "mangel på plass") er viktigere enn kultur. Som Reodor sier,det er sånt det blir krig av...:bambam: Sånn bortsett fra at jeg mener vi har råd til begge deler. Som et av verdens rikeste land burde det være fullt mulig å løse hele landets behov for skoler og helseinstitusjoner og samtidig kunne cash'e ut et operabygg samt en oppgradering av Rudskogen til fulle F1-specs. Hvem er det egentlig vi sylter ned pengene for? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg